Hallo mensen! Per 1 januari is mijn contract niet verlengd. Ik heb nu ww aangevraagd omdat ik anders voor 2,5 maand een andere baan moest zoeken, aangezien dan mijn verlof al ingaat. Dat houdt dus in dat ik nu al full-time thuis zit. Opzich heel lekker natuurlijk, en tijd om ervan te genieten, maar ik moet ook nog heel erg mijn draai vinden. Mijn vriend heeft een drukke leidinggevende job in de horeca en is 5 dagen per week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aan het werk. Heb hier wel een paar vriendinnetjes maar de rest van mijn familie woont een paar honderd kilometer verderop... Dus voor alle andere meiden die ook full-time thuis zitten: Hoe vullen jullie je dagen in? En hebben jullie mss nog leuke tips om te doen? Opzich vermaak ik me prima alleen, maar 's morgens ben ik stiekem wel een beetje bang dat ik me erg ga vervelen. De dagen zijn namelijk wel erg lang... Daarnaast heb ik nog een vraag...... Mijn vriend en ik hebben het er al lang over om een hond(je) aan te schaffen. Opzich zou NU een ideale tijd zijn omdat ik niet meer werk, en dat voorlopig waarschijnlijk ook niet zal gebeuren... We willen dan ook persé een pup. We hebben om ons heen gekeken voor een Jack Russell Terrier... Maar zouden we niet persé moeten wachten tot na de bevalling, zodat de hond niet beter weet als dat er een kind in huis is...? (We willen wel graag een teefje) Of zou het nu ook al goed kunnen? Vlak na de bevalling zal namelijk niet gaan, dan heb ik mijn zorg voornamelijk voor het kindje nodig natuurlijk... Kom maar op dus met tips en ideeen, ik ben er klaar voor Bedankt! Groetjes...
Tips om de dagen te vullen...uhmmmm de was, de afwas, stofzuigen,bedden,dweilen, dat soort dingen? hihi nee denk dat je straks als je nesteldrang begint je dagen zo gevuld zijn en daarna heb je het ff druk met je beebje...en oh ja zw pagina natuurlijk... Ben je een beetje creatief? of misschien een andere hobby waar je nooit de tijd voor had, maar wel erg leuk vond om eens te gaan doen.... OF SHOPPUHHHHHHH! ja ik weet het niet eigenlijk...mijn dagen vliegen om... huishouden, zoontje van 6 maanden en een paar keer per dag heen en terug naar de basisschool om mijn dochtertje van 4 te brengen en halen.
waarom een jack russel? lekker makkelijk en klein? Houd er rekening mee dat het een terrier is en dat je er heeel veel tijd in moet steken. Een goed opgevoede J.R. is een vriend voor het leven maar heel veel JR zijn echte krengen.. Ik zou eerst als je dat niet hebt gedaan je verdiepen in het ras.. Een hond echt goed op voeden en volgens de rangorde regels ( wat erg belangrijk is ) duurt echt wel een paar maanden. En eigenlijk een heel leven. Dus ff gauw opvoeden voor de bevalling wordt lastig. Voor of na de bevalling heeft voor en nadelen. Voor de bevalling: ale tijd voor de hond na de bevalling : hond komt er als laatste bij. Succes met je beslissing en als je er eentje gaat kopen ga dan op zoek naar een goede fokker en haal er niet eentje van marktplaats of iets dergelijks
Hoi Berna, de tijd hebben we er zeker voor. En ik heb me verdiept in het ras, en dat vonden we juist aantrekkelijk. Opvoeding zal een uitdaging zijn maar daar maak ik me niet zoveel zorgen over... Ik weet dat dat zo ongeveer het belangrijkste deel is. En we zouden nooit via via een hond kopen, maar altijd via een erkende, betrouwbare fokker xxx
Als eerste ging ik even lekker genieten van mijn zwangerschap maar dat doe je natuurlijk al! Misschien de babykamer schilderen,behangen of wat dan ook lekker spulletjes en hebbedingetjes aanschaffen,idd iets van een hobby? Ik ben ook heel lang thuis geweest,had in totaal 26 weken verlof heb daar nu nog 1 weekje van heb me niet verveeld hoor mijn dochtertje is namelijk 4 jaar geworden en mocht naar de basisschool dan vliegt de dag voorbij opstaan,eten dochter wegbrengen even rommelen in huis en het is alweer 12 uur dochter ophalen 13 uur dochter weer opschool brengen enz.... Wij hebben sinds 1 week ook een pup en iedereen zei:zou je dat wel doen eentje van 4,een baby,een pup en dan straks weer werken! Ach we hebben er lang over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat het nu juist makkelijker is de beeb ligt nog in de box en hoef nu dus nog alleen achter de pup aan te lopen Onze kids groeien nu samen met de pup op en dat vinden we ook wel lekker. Liefs Claudia
Weet waar je aan begint. De eerste 2 weken zijn het net baby's. Om het uur met je hondje eruit, totdat ze zinnelijk is. Daarna de puppypubertijd, daarna de gewone pubertijd, en daarna gewoon een druk hondje, Ik kan mijn lieverd soms wel achter het behang plakken, Maar hij is ook zo vreselijk lief en knuffelig. Ik ben net zelfs voor een auto gesprongen voor hem( de auto ging maar 20 km/u, maar toch) Hij was los en door onze eigen schuld kon hij de straat op. Ga anders even kijken op de verschillende hondenfora( forums, ) Ik weet wel een goede voor je, pb me maar als je de link wilt.
Misschien is een cavaliertje iets voor jullie! Wij hebben er hier ook eentje! Deze zijn echt heel rustig, zeer zacht karakter en echte allemans vriendjes! Kijk maar eens op www.cavalierpage.com Misschien een ideetje!? Succes ermee! Liefs Pearly
Hey, Wij hebben twee honden (met 1 volwassen hond begonnen en sinds deze zomer een puppy erbij). Ik vind het geweldig. De honden passen heel goed bij ons, dat moet natuurlijk ook wel, en we zouden echt niet meer zonder ze kunnen. Ik denk dat alles wat met de hond te maken heeft aan je eigen opvoeding ligt. Steek daar eventjes veel energie in en je hebt er een fantastisch kameraardje bij! Ik hoop dat jullie een geschikt beestje vinden. Zie het niet als tijdvullig meid...honden worden "oud". Over je werk gesproken. Ook in de WW ben je verplicht werk te zoeken...en passend werk aan te nemen. Je schrijft het alsof je nu niks meer verplicht bent.
Een pup kost heel veel tijd, maar het is wel ontzettend leuk. Wij hebben zelf twee ruwhaar teckels van 4 jaar nu en hebben ze als pup gekregen. Schaf een bench aan. Dit ziet er niet zo leuk uit, maar je hond moet leren dat dat zijn plek is. Dus nooit voor straf in de bench en nooit aanhalen als ze in de bench liggen. De bench is de plaats van de hond. Daarnaast kun je nog een mand hebben voor in de huiskamer ofzo. De bench kun je in de keuken zetten. Wees consequent. Wat nu niet mag mag een andere keer ook niet - ook niet als je een keer niet zo'n zin hebt om te corrigeren. Schaf een riem aan met een slipketting. Lijkt ook heel vervelend, maar het is gewoon duidelijk. Als de hond niet meeloopt wordt de riem aangetrokken en loopt hij vanzelf wel mee. Volg een puppycursus. Vaak wordt bij deze cursus meer de baas dan de hond opgevoed. Bedenk je dat dieren in roedels leven en dus denken. Ze zullen jullie gezin als de roedel zien. Belangrijk is dat de hond de laagste in rang is.Dus niet als eerste begroeten als je binnenkomt, maar eerst je man en kind en dan pas de hond. Het klinkt allemaal niet leuk, maar je moet duidelijk zijn. Als je dat bent heb je echt een vriend voor het leven. Ik zou niet zonder onze twee teckels kunnen. Geweldig, elke dag weer! Pim
ajb niet doen met een pup hij moet het leuk vinden mee te lopen met jou en dingen voor jou te doen niet omdat hij anders gestraft wordt
Onze pup heeft heel veel los gelopen. Zo hield ze ons goed in de gaten en luisterde heel goed. Een puppy wil jou echt niet kwijtraken. Nu hebben we haar een paar maanden en het wandelen gaat hartstikke goed. Nooit slipketting gebruikt overigens, altijd halsbandje. Maar nou hebben wij natuurlijk ook het leukste en liefste puppy! hihihi
Dank voor de tips wat opvoeding betreft, maar ik bedoelde eerlijk gezegd meer informatie over de rassen zelf. Wat consequent zijn en dergelijke betreft, dat lijkt me een vanzelfsprekend deel van de opvoeding en ook thuis hebben we beiden verschillende pups gehad. hier hebben we ons ook al erg veel in verdiepd. @ elmo, dankje, ik ben me daar ook zeker van bewust. wel is het zo dat ik ww in belgie en en daar werkt het heel anders als in nederland.
en wat tijdvulling betreft: dat is het zeker niet. het moet natuurlijk ook een weloverwogen keuze zijn aangezien het voor een heel lange tijd gaat zijn.... maar daar hebben we natuurlijk al lang over nagedacht
het is echt super leuk een pup wij willen er ook weer een. maar wij hebben we voor gekozen om er even mee te wachten daar het een hele klus is een pup op te voeden. en aangezien ik nu zwanger ben en ik ook alle tijd wil hebben voor de baby( als de pup er is dan ook voor de pup) en een baby en een pup opvoeden dat is denk ik een hele zware taak. heel veel succes met het maken van jullie beslissing maar een pup is zeker de moeite waard! groetjes susanne
Ow foutje, had niet gezien dat je uit belgie kwam...oops. Qua rassen, dat hangt helemaal af van wat je van een hond verwacht...denk niet dat we dat zo kunnen adviseren. Ga anders een langs bij een fokker of asiel en heb het eens over karakters. Of bezoek internet op dit gebied. Moeilijk hoor....wij werden op beide honden op slag verliefd .... hihi Elmo
Een jack is een hele leuke spontane en gezellige hond en je kan veel lol hebben met een jacky! Zelf heb ik een kort benige glad harige reu van 1.5 jaar oud! -Hij heeft nooit in een bench gezeten en weet wanneer hij naar zn mand moet. -Ik heb geen puppy curcus gedaan maar hij luisterd perfect (alleen soms wanneer hij druk aan het spelen is met een ander hondje wilt hij niet meteen komen) -Hij is erg sociaal omdat hij vaak met andere honden speelt. -Hij is ook niet vals gelukkig. Heel veel mensen hebben altijd tegen mij gezegd neem geen jack want die zijn vals en ongehoorzaam, maar het ligt gewoon aan jezelf als je die honden begrijpt komt het allemaal goed! Veel succes en een jack is een hele goede keus! P.s Ik heb foto's in me album