Ons kindje word geboren in oktober maar nu vraag ik me af als we het kindje met slapen een winterslaapzak aandoen moet het dan tog een lakentje en dekentje op ? En welke maat slaapzak is het beste heb er nu een voor de winter in maatje 70 ?
Hoi, het ligt echt aan de dikte van de zak. Ons zoontje had een gewatteerde zak (een winterzak kan je het wel noemen) met daarover heen nog een lakentje en een dekentje. Het koelt toch wel flink af 's nachts in de winter. Wij slapen dan zelf ook onder een winterdekbed (dat bestaat uit 2 dunne dekbedden). Dat houdt ik zelf aan als leidraad. Maat 70 is prima. Ons zoontje is nu 4,5 maand en die kan die nog steeds aan.
Maat 70 lijkt mij wat groot voor een pasgeboren kindje. Ik zou uitgaan van de kledingmaat die dan gedragen wordt omdat anders de armsgaten en hoofdgat te groot zijn en dat is gevaarlijk. Ik heb bij een gewatteerde/gevoerde winterslaapzak nooit ander beddengoed erbij gebruikt. Ja, of het moet vriezen dat het kraakt, maar hier in Nederland...?
Ik wel hoor, een slaapzak (bij pasgeborene wel zo'n hele kleine---->hema), en dan ook nog een laken met dekentje. In de winter een duodeken.......mijn baby werd zogenaamd in de winter geboren....alleen was het verre van winter
Ik heb een combi-sleeper en daar mag je absoluut geen dekentje bij gebruiken. Een combisleeper is dan ook een 4 seizoenen-slaapzak.. echt ideaal!
Met een winterslaapzak lijkt me een extra lakentje voldoende. Anders krijgt je ukkie het misschien te warm en dat is ook niet goed. Het vriest toch niet in de slaapkamer.........