Ons zoontje is 8,5 maand. Hij kruipt al een tijd als een dolle door het huis heen en het is een lang ventje (met 6 maand 75 cm). We zitten op onderstaand schema. Hoe kan ik het een beetje zo sturen dat hij een fles weglaat? Wat kan ik toevoegen? 6.00 fles 180 7.30 boterham + boter 8.30 fles 180 slapen 11.00 fruithap 1 stuk 12.00 1 1/2 boterham + boter en diksap 13.30 fles 90 slapen 1600 rijstwafeltje en thee 1730 groente etc (met de pot mee) en yoghurt 1830 fles 180 Pap weigert hij. 's Ochtends om 0600 heeft hij echt honger!!
Oh ja, hij zit met lengte -gewicht netjes op de nullijn, dus je ziet de hoeveelheid eten er niet aan af.
Ik zou zeggen, haal eerst het flesje van 90cc er eens af?.. Heb je dat al eens geprobeerd? Wij hebben die fles ook als eerste laten vallen. Vervangen voor brood en water/diksap.. Of de fles van 08.30 langzaam afbouwen (120+4 / 90+3 etc) zo hebben wij het gedaan.. en dan niet elke dag minder, maar elke week een schepje minder ongeveer..
Bij mijn dochter heb ik de flessen overdag een voor een gewoon volledig laten vallen. Ze dronk die steeds tot de laatste druppel leeg, dus ik bleef maar wachten tot ze 'zelf zou aangeven' wanneer ze die flessen niet meer nodig had. Toen dat toch erg lang begon te duren en ze toch ook al veel groente en fruit at overdag, heb ik de fles gewoon geschrapt. Ze heeft er geen kik om gegeven en drinkt nu alleen water overdag.
Inderdaad die fles van 90 er af eens proberen of eenheel ander schema: Bij wakker worden boterham met fles Rond 10 uur fruit Rond 12/13 boterham met fles Rond 3 uur tussendoortje Warm eten op jullie etenstijd Fles voor het slapen gaan
Bedankt allemaal voor de reakties. @ Justy, daar had ik ook al over nagedacht, maar dan is het stuk tussen 0600 en 1000 zo lang, dat redt hij niet. 0600 krijgt hij nu een fles en om 0800 echt weer honger. Ik denk dat we eerst maar eens gaan proberen die fles van 830 minderen en die van 90 tussen de middag ook. Dan hou ik een ochtend en avondfles over, dus wel mooi en dan maar weer eens zien.
Houd hij het ook niet vol op 200 cc pap van 6 tot 10? Pap vult natuurlijk meer en desnoods vervroeg je t fruit naar half 10....
Pap moet hij niks van hebben helaas. Fruit vervroegen is ook een optie, maar vaak slaapt hij dan nog. Nu ook om 8. 30 naar bed gegaan en slaapt nog steeds. Ik vind het zo zonde om hem wakker te maken.