Wij zijn bijna aan het einde van onze vakantie in griekenland. Mijn zoon van 10 maanden heeft hier af en toe potjes gegeten en af en toe eten van het hotel. wat ik zo raar vind, in de griekse babypotje voor 6 maanden+ zit zout! Ook het eten van het hotel was niet zoutloos! We hadden bijv. gevraagd om wat rijst en broccolie voor de baby, zonder zout, ... hadden ze het in bouillion gekookt .... is dat normaal? is het geen zout voorschrift een Nederlands idee?
Volgens mij eten de kinderen in mediteraanse landen veel sneller volledig met de pot mee, en dan ook incl zout.
In Mediterrane landen wordt sowieso veel meer zout gebruikt en mijn ervaring is dat mensen er over het algemeen niet het belang van inzien een baby zoutloos eten te geven.
In de meeste landen krijgen baby's veel jonger zout, Nederland is daarin een beetje apart. Vond hij het lekker?
Oke, normaal dus zo te horen. Jahoor, hij vond vooral de rijst heerlijk, veel lekkerder dan thuis denk ik . Kan ik me ook best voorstellen, ik vind het ook lekkerder als het een beetje gekruid is.
Nou ik heb me dat verschil ook wel eens afgevraagd maar er is wel een reden waarom in ( warmere delen van de wereld iets meer zout woord gegeten zo is het mij ooit eens uit gelegd daar verbruik je ook meer natuurlijke zouten omdat je daar meer zweet en in zweet zit zout. ) Mijn lat is surinamer en daar is het natuurlijk subtropische heet en ben je vaak al klam ( bezweet) door het subtropische klimaat. Griekenland is wel niet subtropische maar het is daar heter dan hier.