35,5 weken en onzeker, help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Namaste1981, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Namaste1981

28 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladies,

Ik hoop even op wat geruststellende reacties.
    Ik voel de laatste dagen een wat krampende lage buikpijn, vergelijkbaar met darmkramp, dit komt even en trekt vrij snel weg. Hier zit geen regelmaat in dus het zijn zeker geen weeen (of voorweeen?)
    Verder lijkt de kleine wat meer aanmoedinging nodig te hebben om in actie te komen, normaal beweegt ze vrij makkelijk maar nu reageert ze meer alsof ze net wakker is, loom, 'vooruit als jij wilt dat ik beweeg dat zal ik me eens draaien of met mijn kont schuiven' maar van harte lijkt het niet te gaan. Is dit omdat ze minder ruimte heeft? Of moet ik me hier zorgen over maken? Verder is mijn buk steeds gevoeliger, opstaan (druk op buik) is pijnlijk.

Ze beweegt zeker wel de 10 x per dag.
    Jill

2. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Rond die tijd kan het best het indalen zijn. Die krampen had ik toen ook, en een vriendinnetje had rond die tijd een wat minder bewegelijke baby.

Maar als je je zorgen maakt zou ik zeker de VK bellen. Het kan hier niet vaak genoeg staan: daar zijn ze voor!

3. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Ik had ook krampen waarvan ik dacht dat het darmkrampen waren, kon het niet anders omschrijven. Herkende het in eerste instantie niet als weeën (eerste kindje) maar dat waren het wel.

Het kunnen net zo goed oefen weeën of indalings weeën zijn. Als je je zorgen maakt zou ik zeker even de verloskundige bellen.

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik heb ook veel druk en pijn onder in de buik.
    Gisteren nog bij gyn geweest, had al een controle gepland.....
    bij mij is het de blaas die opspeeld, er is zoveel minder ruimte daar en als ik dus ook maar iets te lang wacht met plassen kan ik bijna niet meer lopen van de pijn.

5. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik heb nu precies hetzelfde! Dus lees even mee

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad en me zorgen gemaakt over de mindere bewegingen. Heb gebeld en mocht meteen langskomen voor een extra echo en ctg.
    Bij de echo bleek de kleine ook overdwars en opgefrommeld te liggen waardoor ik ook veel minder beweging voelde dan voorheen.

Zou gewoon even de vk/gyn bellen. Ben jij ook weer gerustgesteld. Zeker met dit termijn wil je toch geen enkel risico nemen...

7. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb het ook hoor al 2 week, het is echt een deel het indalen en bewegen onderin wat nu erg zeer gaat doen. Mijn vk zei dat het ook door hormonen komt die je later in de zwangerschap terugkrijgt het hoort erbij! Daarbij krijgt t ook minder ruimte dus word het bewegen wat minder;)

niks om je zorgen over te maken meid geniet van je laatste weekjes!

8. Namaste1981

28 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgenvroeg komt de VK op huisbezoek, dat zou eigenlijk gisteren zijn geweest maar er kwam een bevalling tussen. Ik vind bellen du wat overdreven, zie haar morgenvroeg toch. En ik heb een doppler en kan haar hartje horen.

Deel Deze Pagina