Rompers met lange mouwen echt handig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kattekit, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik ben uitgerekend in februari, vorige kleine was een zomer kind. Die heeft helemaal geen rompers met lange mouwen aan gehad als pasgeborene. Ik vind het ook maar onhandige dingen om aan te doen (als je er nog iets over heen wilt trekken).

Is het echt een must om voor een februari kindje rompers met lange mouwen te hebben? Onze vorige hield zichzelf na 2 dagen goed op temperatuur en mocht met 5 dagen naar buiten omdat ze over haar geboortegewicht heen was.

Is het niet gewoon makkelijker om met een vestje of een dekentje te werken als ze zo klein zijn?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier gebruik ik ze alleen onder een jurkje zonder mouwen. Onder een shirt vind ik het ook maar een gepruts.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.110
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het onder een truitje niet handig. Onder een vest gebruik ik het soms wel. Of onder een t-shirt met korte mouwen.

4. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Thnx voor jullie antwoorden, ik denk dat ik het maar gewoon op korte mouwen ga houden en een paar makkelijk zittende vestjes ga regelen.

5. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ze niet handig, heb zo vooral gebruikt als pyjama in een slaapzakje 😊

6. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind ze ook onhandig. Ik gebruikte ze alleen bij een jurkje zonder mouwen of onder een spencertje.

7. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Ik vind de overslag romoers met lange mouwen wel meevallen wat onhandigheid betreft. Bij normale rompers is het inderdaad maar een beetje proppen.

Wij gebruikte ze onder de wat dunnere shirtjes of inderdaad onder de shirtjes met korte mouwen.

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Handig aantrekken is het niet. Maar wij hebben ze toch wel veel gebruikt ivm het warm houden. Anders wel wat kou. Wij hadden dus lange en korte mouw.

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik had ze bij alledrie mijn kindjes voor de eerste weken (ongeacht het seizoen) en vond dat fijn. Waren overslag en dat vond ik dan goed te doen. Mijn man kreeg ze echter met geen mogelijkheid aan.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb ze bij alle drie niet handig gevonden en schaf ze nu bij de vierde dus niet aan

Als het koud is doe ik er liever een soepel vallend vestje overheen ( over het shirtje) dan een shirtje over een romper lange mouw.

11. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een decemberbaby, maar nooit rompertjes met lange mouw aangedaan.
    Je hebt rompertjes met korte mouw die extra dik zijn.
    En hij had het nooit koud, lag heerlijk in zijn dekentje.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik heb ze heel veel gebruikt. Soms even priegelen om die romper onder het shirt naar beneden te trekken bij de mouwen maar wel lekker warm. Ik ga ze dus wel weer gebruiken dit keer:)

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb er 2 gekocht in het kleinste maatje. Dan verkleed je ze nog niet zo veel en is het 1x even vervelend aantrekken.

Na de kraamweek heeft hij ze ook niet meer aan gehad.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb voor mijn zoon voornamelijk wikkelrompers gebruikt. Ik vind shirtjes niet werken bij een baby, dus hij draagt een romper als bovenshirt. Ik heb mouwloze rompers als 'hemden' en daaroverheen een boxpakje of een romper met (lange of korte) mouwen en eventueel nog een vestje, al naar gelang de temepratuur.

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb een decemberkindje en ze heeft in de koude maanden alleen maar rompers met lange mouwen aangehad, nu nog steeds.
    Ik snap het priegelen en moeilijk doen niet zo.

Als baby had ze trouwens wel een hoop omslagrompertjes van Petit Bateau, maar alleen omdat ik ze vooral cadeau kreeg.
    Dat was ietsjes makkelijker.

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik gebruik wel rompers met lange mauwen. Maar dat is omdat ik er altijd n pyama/boxpakje overheen deed in het begin. Geen zin om de baby telkens aan en uit te kleden als hij nog veel slaapt.

17. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik heb veel rompers met lange mouw gekregen, maar niet gebruikt. heb alleen met korte mouw gebruikt en heel soms lange mouw maar dan met een t-shirt erover ipv trui. 2 lagen vond ik echt veel te veel. doe je zelf ook niet. hemd met lange mouwen en dan nog een trui.

18. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Wij hebben ook een december-baby en ik heb er veel gebruikt hoor. Die van de Hema rekken goed mee.

19. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is op 29 feb geboren. En die had rompers met lange mouwen aan. Het was een must. Dus ik zou het zeker aanraden!

20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wij hadden het absoluut nodig! En veel gebruikt.

Deel Deze Pagina