Kinderdagverblijf laat kindjes buiten staan huilen

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by novaa, Apr 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Dit filmpje circuleert rond op facebook en bekeek ik zojuist;

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202344091977047

Wat vinden jullie van deze actie? Kun je een kind 8 minuten lang laten huilen buiten terwijl het schreeuwt om mama? Zou het kindje straf hebben en is dit dan een gepaste straf?

Ik persoonlijk vind het te ver gaan en begrijp niet goed waarom deze kindjes buiten staan.

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    :$ omg
    antwoord is simpel:nee natuurlijk niet.
    Straf of niet, zo zorg je niet voor een kind.
    Kreeg er gewoon tranen van in mijn ogen. Goed dat deze vrouw dit heeft gefilmd.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had mijn kind daar meteen weggehaald. Natuurlijk kan dit niet!
    Ik las in een nieuwsbericht dat de directie later deze ochtend met een reactie komt, ben benieuwd wat ze te zeggen hebben :x

4. Alou

Alou Bekend lid

Nov 14, 2013
    635
    0
    0
    Ik heb de 8 min niet vol kunnen houden.. ;(
    Waar zijn de PM'ers bij het buiten spelen? Ongelooflijk.. Wat moet dit voor deze peuter frusterend zijn! Ze wordt letterlijk niet gehoord! De emotionele veiligheid is ver te zoeken tijdens het buitenspelen..

5. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Erg he... degene die het gefilmd heeft heeft een familielid er heen laten gaan. De twee leidsters zaten binnen spelletjes te spelen op hun mobiel.

6. Oh, wat gruwelijk.. Als ik dit zou zien terwijl mijn kind op dat KDV zat, zou ik echt door het lint gaan..

7. Liefebeesje

Liefebeesje Niet meer actief

Ik heb hier geen goed woord voor over, ongelooflijk dit.
    Hartverscheurend ook :(
    Waar is dan je verantwoordelijkheid gebleven als leidster?

8. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Ik denk dat ze de tent wel kunnen sluiten. Ik las dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurt. Ik denk dat de ouders van de twee kindjes wel blij zijn met dit filmpje, kan meteen gebruikt worden als bewijs in een rechtzaak. Ik zou ze echt voor de rechter slepen.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh wat zielig :( Arme kindjes.

Wat ben ik dan blij met 'ons' kinderdagverblijf.

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik ben niet geweldadig, maar als ik dit zou zien van mijn kind dan zou er toch echt wat knappen! :x Ik kan hier zo kwaad om worden.

De vrouw had het gefilmd omdat de politie niks wilde doen zonder bewijzen. Een familielid ging kijken en zag de leidsters binnen zitten, die zaten spelletjes te doen op hun telefoon. Ik zeg op staande voet ontslag. Ik vind dit echt zooooo ongelofelijk zielig :( Dat kleintje zo in paniek, daar breekt je moederhart toch van

11. adi

adi Niet meer actief

Vreselijk! ik kan dit soort filmpjes niet afkijken hoor..

MAAR, wat ik heel raar vind is dat iedereen het verschrikkelijk vindt om zo'n kindje in haar eentje te zien huilen en roepen, maar de meeste mensen in Nederland het de normaalste zaak van de wereld vinden om hun kind 8 minuten in bed te laten huilen en roepen.
    Ons buurmeisje huilde echt net zo zielig hoor tijdens haar 'slaaptreining', en daar ging ook pas na 10 min iemand kijken en troosten (en daarna, na 15min, en dan na 20min). Ik stond ook met tranen in mijn ogen te luisteren...

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Dat was ook het eerste waar ikzelf aan dacht!
    Wij zijn echt gezegend met ons kinderdagverblijf!
    In het begin (toen onze oudste erop zat) ben ik bewust wel eens langsgereden om te kijken hoe het eraan toeging, maar ATLIJD waren er 2 of meer leidsters buiten met de kinderen! zoals het hoort!
    Mocht dit zijn gebeurt bij ons, had ik waarschijnlijk door het lint gegaan!

Vind het echt verschrikkelijk voor die kindjes :( en ben heel blij (ook voor de ouders) dat er gefilmd is, hopelijk wordt deze tent snel gesloten!

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Helemaal mee eens;)

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Omg, ik sta niet voor mezelf in als mijn kind zo buiten zou staan. Ik kan er de woorden niet voor vinden. En dan mijn man...oei nee ze zouden nog niet jarig zijn.

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik heb eens hetzelfde meegemaakt bij een KDV in Amsterdam. We woonden ernaast.
    Ik kreeg als reactie: "oh, was ze daar?!" Ze waren het kindje dus kwijt.
    Snap dat niet echt met 6 begeleiders, ramen als deuren, maar ok. Daarna ook nooit meer een kindje buiten horen huilen.

Maar ik lees dat het bij dit KDV vaker is gebeurd? Aan de facebookreacties te lezen blijven ze niet lang meer bestaan!

16. LissanneTim

LissanneTim Actief lid

Feb 9, 2014
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is echt heel sneu voor die kindjes :(
    Ik snap niet dat je als leidster je kindjes zo lang buiten kunt staan terwijl het helemaal niet warm is.
    Ook al was het wel warm kan het ook niet.
    Het is echt te zielig voor woorden, geen goede reputatie voor het kinderdagverblijf

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    De desbetreffende leidsters zijn in ieder geval op non-actief gezet nu!

18. LissanneTim

LissanneTim Actief lid

Feb 9, 2014
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterker nog, die mevrouw van het filmpje heeft gezegd dat ze het nog is hebben gedaan.
    Echt niet normaal!

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Dat kan, maar zodra daar geen bewijs van is kun je daar niet op vertrouwen.

Share This Page