Hans Anders...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 24 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik wilde net zeggen, zo gaat dat altijd als ik brillen koop en dat doe ik al jaren. Man net zo.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Mijn moeder recent precies hetzelfde. En heel goed geholpen, dus ik zou echt terug gaan om hier helderheid over te krijgen.

owly vindt dit leuk.
  3. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Wat een rare situatie!

Ik heb ook zo'n ervaring gehad bij Hans Anders. Ik draag al 15 jaar lenzen, heb ze sinds 4 jaar bij hun vandaan. Nu heb ik kortgeleden bij een andere opticien een bril meting gedaan, omdat ik er een reserve bril naast wilde.
    Deze opticien vond mijn lens- en brilsterkte zo ver uit elkaar liggen, dat hij alles opnieuw gemeten heeft. En daaruit blijkt dat ik eigenlijk meer dan een punt slechter zicht heb; -5.5 ipv -4.25 oid.
    Ik krijg dus waarschijnlijk al jaren de verkeerde sterkte lenzen mee bij HA... Maar ik durf niet terug te gaan, want ik ben bang dat ze me toch wel afschepen:rolleyes:

Oftewel, hier ook geen goede ervaring :$

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Dan zou ik terug gaan en verhaal halen.

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Wat duur zeg, volgens mij klopt er echt niks van! Ik zit zelf bij de HA maar dit nog nooit gehad.
    Met zoon bij de pearle en daar betaal ik helemaal niet zoveel. Voor 1 bril 180 euro (montuur 70 euro en de glazen 55 euro per stuk).
    Ik doe wel altijd de actie 2e bril gratis want met kinderen en ongelukjes weet je het maar nooit.

6. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Inderdaad? Ik koop mijn bril bij Pearl en daar wordt de bon opgesteld terwijl je meekijkt op het scherm en volg je gewoon stap voor stap mee hoe de prijs opgebouwd wordt (en welke extraatjes je wel of niet wil).
    En in de winkelruimte hangen overal panelen met verschillende opties voor glazen en hun prijs....

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zo ging het hier niet. Ik ben donderdag gebeld toen mijn zoon daar was voor de oogmeting. Ze begon over allerlei prijzen en een garantieplan etc. Ik zei toen dat ik niet over de telefoon van alles ga bespreken en dat we van het weekend wel even langskomen.

Vervolgens gaat mijn man erheen. Die krijgt die bon te zien en denk zo, best duur. Die vrouw zei vervolgebs tegen mijn man dat alles al met mij besproken was en dat het zo goed was. Dus vervolgens betaald hij en belt hij mij onderweg naar huis op mrt dit verhaal

Daarbij staat er op de borden dat 1.6 glazen 229 euro kosten terwijl ik ruim 140 euro heb betaald, per glas en voor de zonnebril 160 euro per glas.

Als ik dezelfde bril via de calculator op de site invoer kom ik 150 euro goedkoper uit, op 368 euro ipv 510.

Het is een gewoon een montuur van 139 euro met nu dus 1.6 glazen van 229 euro. Zimo ook bij de zonnebril. Zo moeilijk is die rekensom niet lijkt me.

Ik snap dus niet waarom er respectievelijk 140 en 160 euro per glas wordt gerekend.

Nu snap ik overigens mn man ook niet, die had in mijn ogen gewoon moeten gaan zitten en moeten zeggen : dit is de bril, welke actie is goedkoper, de 3=1 of de 50% , reken het maar even uit.

Maar omdat die vrouw op 1.6 glazen hamerde kwam de prijs in dit geval op hetzelfde uit, terwijl mijn zoon dit 1.6 helemaal niet nodig heeft, maar daar heeft mn man de ballen verstand van dus die denkt nouja zal wel beter zijn. Als hij gewoon normale glazen had gehad kwam ik op 308 euro uit voor 3 brillen ipv 510 voor 2.

Je moet je voorstellen dat 2 brillen dus eigenlijk 1020 euro kosten zonder die korting. Dat is dus ruim 750 euro aan enkelvoudige glazen zonder verdere opties.

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ruim een punt slechter zonder klachten, klopt niet. Ik zou eerder aan de nieuwe opticien twijfelen in dit geval.

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Zo da's een stevige lap geld :(.
    Ik zou niet enkel verhaal halen in het filiaal zelf maar ook het hoofdkantoor.
    En wat naar het schijnt ook wel s wil helpen moest bovenstaande geen oplossing bieden, is via social media gaan, bv Twitter. :oops: Bedrijven zijn nogal gevoelig aan negatieve publiciteit via die kanalen. Kwaad met kwaad bestrijden :|

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    140 en 160 euro per glas is voor een 1.6 glas echt heel duur. Hier (losse winkel, geen keten) betaal je daar een kleine 100 euro voor en bij kinderen hoef je maar 1 glas te betalen. Inkoop zijn die glazen rond de 20 euro.

11. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Waarom…? Waarom kun je niet eerst terug naar de winkel zodat ze hun fout kunnen herstellen. Waarom moet er meteen geklaagd worden bij het hoofdkantoor (dat de fout niet heeft gemaakt) en nog erger waarom moet er meteen gal gespuid worden op internet?
    Als je er met de winkel niet uit komt kun je toch altijd nog naar het hoofdkantoor?

Suzy85, CroqueMadame, TotalBella en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Tuurlijk hoop ik dat ze er uit raakt via het filiaal zelf... Maar zou zeker andere opties openhouden want dit was echt bewuste misleiding als ik het zo lees. Veel kans dat ze zich er uit willen lullen of verschuilen achter smoesjes

13. meisjemetdeparel

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Of iemand die het zelf niet goed begreep? Neem niet weg dat ik het een heel vreemd verhaal vind hoor. Maar ik durf met deze info niet met zekerheid te zeggen dat het bewuste misleiding is.

CroqueMadame en Kwek vinden dit leuk.
  14. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Nee, dat klopt wel. Ik ben in januari gemeten bij HA, toen gaf ik aan dat ik het idee had dat ik af en toe iets waziger keek. Toen hebben ze gemeten en zeiden ze dat mijn sterkte onveranderd was, dus dezelfde sterkte meegekregen als ik al 2 jaar daar heb. Stond met 5 minuten weer buiten!

Die nieuwe opticien heeft een uur uitgetrokken om me uitgebreid te meten. Hij schrok zo van het verschil dat we een testje gedaan hebben. Met mijn huidige lenzen in nummerborden lezen op straat versus met een bril met van die voorzet glazen met de nieuwe sterkte.

En toen kon ik opeens alle nummerborden lezen :roflmao::roflmao:
    Was zo verbaasd, voelde als die keer dat ik voor het eerst een bril kreeg als kind en opeens de blaadjes aan de bomen kon zien. Je beseft je toch niet goed wat je wel of niet hoort te zien, denk ik...

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.354
    113
    Vrouw
    Sommige locaties hebben er echt een handje van om je op kosten te willen jagen. Als je dan niet naar het hoofdkantoor gaat is de kans veel groter dat ze hetzelfde weer bij de volgende doen.

En zonder dit op internet te zetten weet je ook niet of het een uitzondering is.

16. meisjemetdeparel

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Maar dat ligt er toch aan hoe ze het nu oplossen? Als ze het nu goed oplossen, wat wil je bij het hoofdkantoor bereiken dan?

Sado vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.354
    113
    Vrouw
    Dit is niet de gang van zaken op alle locaties. Op sommige plekken wordt je heel goed geholpen. Voor het bedrijf zelf is dit ook niet fijn om een slechte naam te gaan krijgen als een locatie hier meer regel dan uitzondering van maakt.

18. meisjemetdeparel

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Nee dat snap ik. Maar dan zou ik eerst afwachten hoe dit wordt opgelost. Kom je er niet uit, dan pas naar het hoofdkantoor.

19. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Precies, commercieel gezien is dit een slechte zet hoor... Mensen praten met elkaar en mond-aan-mond reclame (of net niet ;)) heeft nog steeds een enorme impact...

Zonnestralen vindt dit leuk.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.039
    16.544
    113
    Dit heeft mijn man ook gehad. Jaren liep hij met lenzen en een bril van ongeveer 2.25 dit jaar ging hij terug want hij had het gevoel dat het niet goed was kwam er opeens 3.25 uit, dat vertrouwde hij niet dus ging hij naar een goede brillenzaak en toen kwam er na een uur van metingen doen 1.75 uit. :o::roflmao: Sindsdien heeft hij geen hoofdpijn meer.

Deel Deze Pagina