grrr k*t duif

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een balkon aan me slaapkamer maar vanwegen het slechte weer ben ik er al ruim 2 maanden niet meer opgeweest. zojuist was ik er aan het opruimen hoor ik getik tegen de raam. ik kijk op me balkon zit daar een duif op een volgescheete tuinstoel en op het balkon ligt ook zeker 1cm dik de vogelstrond. ik ben er nog niet verder opgeweest want die duif kijkt me aan alsof het zijn eigendom is. (in deze staat mag hij het houden) ik dacht dat ik last van muizen had omdat ik snachts geritzel hoorde maar dat is dus die vogel geweest. ik ga het strakjes opruimen al weet ik nog niet hoe. ik denk met een harde veger. maar dan het grootste probleem hoe zorg ik dat dat beestje niet meer terug komt.

ik heb het eerder geha op mijn balkon achter maar dat was een ekster die me pullebak leeg at en dat was zo opgelost door er een deksel op te zetten maar dit is een grotere ramp want hie krijg ik het schoon en hoe krijg ik dat beestje weg.

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ai.. dat is een goede vraag.. Die beesten zijn hardnekkig.. Vogelverschrikker op het balkon?
    Of iets wat onverwachte geluiden maakt als hij landt?

3. randi

randi Niet meer actief

zie wel dat je handschoenen aan hebt en daarna je kleren goed wassen en goed douchen want in duivenuitwerpsels kunnen gemene bacterien zitten. weet niet of je ze snel weg kan krijgen die diuven schijnt een hardnekkig probleem te zijn :(

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Van die plactic wapperende slingertjes ophangen aan een lijntje?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Aaah, irritant. Laatst had ik Robin even buiten in haar wagentje buiten gezet, is er zo'n schijtlijster overgevlogen die erop gekakt heeft. Hij had ook nog eens volgens mij allemaal rode bessen of troep gegeten, heel fijn, en op van die plekken van de bekleding die je niet of amper kunt wassen.
    Maar goed, over de duif, misschien een net over je balkon spannen? Al moet je balkon daar ook wel geschikt voor zijn. En hem af en toe flink laten schrikken ofzo. Succes.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik stond net bij het raam en bonkte flink op het raam, hij tilt zijn hoofd op en schijt recht voor me neus op de tuinstoel. dit is dus een beestje dat echt wel gewent is aan mensen jammer genoeg. baal hier echt van. mijn vriend komt straks thuis en die weet nog van niks maar ik denk dat die duif dan echt wel moet maken dat ie wegkomt.

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    *proest* :)
    Dat beest is echt asociaal!

Hoop dat je er vanaf komt..
    Misschien met zo'n luchthoorn toeteren als je hem ziet?
    Als ie daar niet van schrikt weet ik het ook niet meer.

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    of de tuinslang erop zetten :) :)

9. Steffel

Steffel Actief lid

10 aug 2007
    153
    0
    0
    Of twee-twintig op je balkon-hekkie! Geheid dat'ie daarvan schrikt! :confused:

Misschien dat de gemeente raad weet?

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dan heb ik waarschijnlijk niet alleen last van stond maar ook van geschroeide veren en misschien wel een dode duif. hoe zal hij smaken in de soep :D nee geintje hoor van dat laatste :) het beeste ziet er lief uit maar op dit moment kan ik hem veel toewense

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Of de hoge drukspuit :) !

12. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ja maar dan heb je meteen weer last van al die rondvliegende veren :)

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Daar zit je dus mooi mee opgescheept, bah! En hoe je ervoor zorgt dat het beestje niet terug komt geen idee! Kunnen heel eigenwijs zijn!

14. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Je mag onze hond wel even lenen. Die is gek op duiven... :D

Hoop dat hij snel weg gaat, want het is inderdaad erg goor ja.

Succes

15. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    vliegt hij niet weg als je op het balkon kom?
    Ik zou dus een plens water over hem heen gooien, niet zo lief maar ja straks heb je de hele familie duif op je balkon en er is moeilijk van af te komen.
    Of van die speciale windbelletje die geluid maken.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben net met alle moed het balkon opgegaan en hij bleef gewoon zitte. hij lag op de stoel en keek me zo aan van ja wat. ik pakte de achterkant van de stoel vast en trok er zo hard aan dat het beeste niks anders kon doen dan wegvliegen. ik met een harde veger heel het balkon geschrobt dit heeft me veel energie gekost en dat met slapeloze nachten die ik achter de rug heb pfff. ga ik net weer kijke zit dat kreng er weer. heb nu alle tuinmeubelen op zijn kop gezet haha dat is toch een stuk moeilijker zitte lijkt me. ik dacht slim te zijn om de kat op het balkon te zetten wat denk je is dat beest als de scheit voor die duif haha hij wist niet hoe snel die binne moest komen

17. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik heb zelf duiven :D
    Maarre wat je het beste kunt doen is ff reepjes vuilniszak of een ander soort plastic aan je balkon hangen zodat het wappert...vaak schrikken ze daar erg van en durven dan niet meer te landen.
    Is het trouwens een wilde duif of een geringde?
    Als het een geringde duif is, heb je kans dat ie van een vlucht komt en gewoon doodvermoeid is...je kunt dan het ringnummer intoetsen op www.npo.nl zo kun je de eigenaar achterhalen...
    Succes ermee!
    xxx Roelie

18. Steffel

Steffel Actief lid

10 aug 2007
    153
    0
    0
    Toch maar twee-twintig dan hè!

:D Wat een kolere-beest zeg! (die duif dan hè, om je kat moet ik lachen!)

19. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Je hebt van die kikkers, met zon laser ding, als je daar langs loopt, gaat ie irritant kwaken. Misschien schrikt ie daar van? Of anders een keer iets van voer ergens anders neer gooien.. en dat een paar keer zo doen.. dan blijft ie wle steeds bij je komen, maar misschien niet op jou balkon! ( ik dacht aan het balkon van je buren :p )

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Doe nou niet zo moeilijk, je pakt gewoon een jachtgeweer en dan... ;)

Nee hoor,grapje!
    Die suggestie van een soort slingertjes hangen vind ik wel goed!

Deel Deze Pagina