Rode plekken rondom neus.

Discussion in 'De lounge' started by saphira17, Jun 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Hallo

Ik heb altijd rode vlekken rond me neus bij de neusvleugels in de hoekjes. Met kleine bultjes. In de winter is het erger met de kou maar de zomer zit het er ook maar minder erg. Als ik eraan zit voelt t ruw en eenbeetje pijnlijk aan, ik kan niet precies beschrijven hoe pijnlijk. Een beetje branderig. Ik heb verschillende zalfjes gehad die niet werkte, heeft iemand dit ook ? Wat is de oplossing om het weg te krijgen ? Mijn huid op me gezicht is sowieso al niet egaal maar krijg toch elke keer de vraag wat die rode plekken zijn en of ik verkouden ben dat het van het snuiten is. Dit is dus niet het geval!

Alvast bedankt

2. mcm78

mcm78 Bekend lid

May 6, 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier heb ik zoiets op mijn kin, en dat gaat dan ook rond mijn neus, en soms zelfs boven mijn neus op mijn voorhoofd (tussen mijn wenkbrauwen) zitten. Kan het zijn dat het ook rond je mond zit? En wordt het erger als je er cremes enzo op smeert? Eczeem creme van de dokter maakte het bij mij echt veel erger. Zo ja, misschien heb je hier dan iets aan: bij mij zei de dokter uiteindelijk dat het (klinkt heel vies) periorale dermatitis is. Blijkbaar verwant aan acne. Kreeg er een of andere gel voor, maar die hielp geen bal. Ben een beetje gaan zoeken op internet, en het lijkt erop dat het iets is waarbij je huid op dingen reageert. Ben dus eens gaan uitproberen, en bij mij wordt het duidelijk erger van zonnebrandcreme, en tandpasta... (lekker handig rond je mond). Ik heb ook een tijdje geen shampoo gebruikt (haar wassen met baksoda en azijn) en toen zag mijn huid er echt beter uit. Dus misschien heeft het iets met zoiets te maken? Sterkte ermee!

3. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Hallo, bedankt voor je reactie.

Ik krijg het alleen ergen van kou buiten verder niet. Ik smeer verder met niks. Ja nu weer 1 of andere hormonale zalf die ik een poosje mag gebruiken. Ik ga nog even verder kijken bedankt

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waar maak jij je huid mee schoon?
    Ik had het vroeger ook wel een beetje, maar sinds ik exfolieer is het zo goed als weg.

*edit* dit doe ik met de 3 stappen van Clinique. Verwijderd dode huidcellen en versneld de groei van nieuwe huid.

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde gehad, maandenlang. De huid in de plooi van m'n neusvleugels was vuurrood en had kleine bultjes. Was ook erg pijnlijk. Ik heb toen een tijdje biodermal pcle crème gebruikt. Dit hielp redelijk, maar is ook een vrij prijzige crème. Tot iemand me erop wees dat het ook kan zijn dat je huid te vochtarm is. Ik heb toen een hydraterende crème gekocht (gewoon etos eigen merk) en het probleem was weg!! Wie weet heb je er wat aan.

6. Ik had het ook en bleek allergisch te zijn voor parfumstoffen. Sinds ik alleen nog maar parfumvrije creme gebruik (van clinique of van neutral) is het weg :)

Share This Page