Hap en huisarts zelf contant betalen in andere regio?

Discussie in 'De lounge' gestart door BoesBoes, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn zoon moest in dec naar de ha vanuit school, met de directeur, omdat hij zo hard was gevallen en zijn pols achteraf gezien heeft gebroken. School en arts zitten welgeteld 1 dorp verder (14 km), maar kreeg toch de rekening voor passanten :( En dat vind ik dus echt belachelijk, vooral omdat het via school ging in dit geval.

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je kind zo ziek is ga je toch naar de arts?!
    De hele dag geen plasluier zou mij toch wel in beweging zetten hoor.
    Knappe arts die ook weigert te behandelen omdat je niet direct kan betalen. Dan zou ik gewoon naar het ziekenhuis gaan.

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik ben een keer naar een huisarts geweest in een andere plaats en toen moest ik wel betalen maar toen ik naar de HAP ging in een andere plaats hoefde dat weer niet..

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Je kan ook een andere HAP proberen, ze mogen betaling eisen maar zijn het niet verplicht. Misschien 1 in de buurt waarbij je niet hoeft voor te schieten?

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik moest laatst cash consult betalen op de hap in een andere plaats. Ik moest 85 euro betalen.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb tot nu toe toen ik bij me ouders was en ik moest na de dokter nog nooit contant hoeven te betalen

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is volgens mij altijd al zo geweest hoor, dat artsen waar je niet bij ingeschreven staat contante betaling vragen.

Ik moet in elk geval so wie so altijd al betalen.

8. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63

Geen plasluier is niet goed. Ik zou echt naar de dokter gaan.

9. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik schrik van wat je zegt... Je dochter heeft de hele dag geen plasluier gehad, en jij wilt niet met haar naar de dokter omdat je de rekening niet wil/kan voorschieten?? Kom op zeg!! Medische zorg valt toch echt onder de primaire behoeftes, die kan je je kind niet ontzeggen!! Hup, naar de huisartsenpost!!

10. BoesBoes

BoesBoes Lid

8 jun 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ze net beide weer onder de douch gezet, helemaal onder de spuug. Maar ze had wel een klein beetje plas in dr luier. ( gewogen )

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik snap ook even niet waarom je dit niet wilt betalen. Het gaat om de gezondheid van je kindje. Als er nu wel iets is, is het je dan waard dat je niet gegaan bent??? Het is maar geld hoor en je krijgt het zelfs nog terug ook. Dit klinkt een beetje als het spelen met het leven van je kind. Klinkt misschien wat overdreven, maar ik zou geen risico willen lopen als ze de hele dag nog geen plasluier had gehad. Hoe oud is het kindje eigenlijk waar het om gaat???

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Edit. Zie net dat ze 2,5 jaar is. Dan nog is geen plasluiers en de alles er weer uitgooien altijd een reden om naar de huisarts te gaan en niet tot morgen te wachten.

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Omdat je die paar tientjes niet wil voorschieten, ga je niet naar de ha met je kleine?

14. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik zou echt wel naar de HAP gaan. Zoontje laatst ook gehad. Vanuit HAP doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat ze bang waren voor uitdroging, daar meteen opgenomen omdat hij idd licht uitgedroogd was.
    Dan maar geld lenen of besparen op iets anders, maar zou niet afwachten.

15. BoesBoes

BoesBoes Lid

8 jun 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja helemaal, ik laat mn kind uitdrogen om een paar tientjes;)

16. BoesBoes

BoesBoes Lid

8 jun 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga niet naar de hap omdat ik denk dat het een buikgriep is en ze daarnet wel wat plas in dr luier had.

Ik laat mn kind echt niet uitdrogen voor een paar tientjes. Mn zoontje heeft in een tijd terug 10 dagen in het zkh gelegen aan de sonde dus ik let wel op.

Ik kan wel een situatie inschatten hoor.

Had dit topic alleen geopend dat ik het belachelijk vind om geld voor te schieten

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind daar niets belachelijks aan.
    Gezondheidszorg kost nou eenmaal geld, artsen zijn niet gratis. En je krijgt het notabene terug!

18. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

@TS: Als je haar handje plat neerlegt en een beetje het velletje omhoog trekt dan kan je zien of ze uitgedroogd raakt. Als het vel blijft staan moet je linia recta naar de HAP of HA, schiet het gewoon terug zoals het normaal gesproken terug schiet dan zal ze niet uitgedroogd zijn.

En wat kunnen mensen hier toch weer heerlijk alles uit zijn verband trekken.. zucht ...

19. marilouise

marilouise Niet meer actief

he meissie ik ben laatst bij jou naar de hap gegaan, nooit een cent hoeven betalen, geen rekening gehad niets ook niet voor de medicatie werd gewoon geregeld met de verzekering.

enne je kent je dochter het allerbeste dus als ze verslechterd gewoon gaan, anders lekker verzorgen als een griepje!

20. marilouise

marilouise Niet meer actief

als ze dan nu ook zouden gaan werken naar wat ze als uurtarief schrijven, zou het fijner worden in nederland, niet alleen van de artsen uit, maar zeker ook vanuit de overheid.

Deel Deze Pagina