Hap en huisarts zelf contant betalen in andere regio?

Discussion in 'De lounge' started by BoesBoes, Jun 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ongelofelijk hoe jullie allemaal een glazen bol schijnen te hebben en direct in de portemonnee van ts kunnen kijken.... echt ongelofelijk!

Schiet mij maar lek ...

2. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Voorschieten is ook belachelijk. Dat is nou het hele nut van zo´n verzekeringspasje waar al je gegevens inclusief je verzekeringsnummer opstaan. Met dat pasje kunnen ze de gemaakte kosten linea recta declareren bij je zorgverzekeraar. Dus ja, voorschieten is belachelijk en onnodig.

3. joan81

joan81 Bekend lid

Dec 28, 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    TS: je kan dit ook op haar buikje doen, dat is ook een goede plek om te kijken of ze uitgedroogd raakt. en wat Kippiekip zegt als het maar ietsje blijft staan direct naar de HAP!

Sterkte met je kindjes, hopelijk knappen ze snel weer op!

4. p1982

p1982 Niet meer actief

hier laatst niks hoeven te betaleb bij hap in andere regio.had verzekeringspas mee en laten zien

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Ik werk bij een huisarts en alleen passanten met een buitenlandse verzekering moeten contant betalen.
    Via je verzekeringspasje komen al je gegevens te voorschijn en kan het direct bij de zorgverzekering gedeclareerd worden.

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja idd mee eens!

7. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    2,5 jr terug bevallen en m,n oudste had erg last van z,n onderkant schreeuwde t uit, h.a bellen maar geen ruimte ja pas na overleg om 11.30 uur.
    m,n ouders waren toen al weg met hem, hebben hun eigen h.a gebelt, ook vol maar ertussen gepropt en nooit een nota gezien hoor van dit bezoek.
    mssch ligt het ook aan je verzekering?

8. Mygirl

Mygirl Lid

May 9, 2012
    23
    0
    0
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben zelf doktersassistente en wij zetten die patienten altijd als passant in de computer. Als ze iets bij zich hebben met hun verzekeringsnummer en BSN zet ik dat in de computer en doe gelijk een check naar de verzekering (daar hebben we in huisartsenland een speciale site voor, waar je zoekt op bsn). Als de verzekeringsgegevens kloppen dan declareer ik het rechtstreeks naar de zorgverzekeraar. Heeft de patient dit niet bij zich dan moet hij idd contant afrekenen maar je kunt die rekening altijd bij je zorgverzekeraar indienen. Dit moet volledig vergoed worden, omdat het huisartsenzorg is. Evt medicatie kan wel van je eigen risico afgaan.

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heb het nog nooit hoeven voorschieten, ben al op verschillende HAP posten in NL geweest en nog nooit een rekening gezien... hoe is het nu met haar?

10. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

TS, Hoe gaat het met jullie?

11. nou inderdaad...

12. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,176
    1,849
    113
    Ik vind het ook raar.
    Dat je voor moet schieten in Nl ben je verplicht je te verzekeren.
    Heb je geen verzekering krijg je een boete van hier tot tokyo.
    En als het echt te erg is moeten ze je helpen vind ik zeker bij kinderen.
    Die hebben nog geen duidelijke praat om te zeggen wat ze mankeren.

Gaat het verder goed?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Boete van hier tot Tokyo valt wel mee...je krijgt een boete ter hoogte van de kosten van een basisverzekering (ik kan het weten, heb zelf met CvZ in de clinch gelegen).

Share This Page