Hier met mijn zoontje 1x naar de HAP geweest omdat hij stikte in zijn slijm toen hij een maandje of 6 was, was er zo erg van geschrokken (d8 dat hij doodging) Dat ik de HAP heb gebeld en na lang gepraat te hebben aan de tel, mochten we langskomen, uiteindelijk naar huis gestuurd met het advies neus sprayen , stomen enz. En met mijn dochtertje ook een keer geweest toen ze nog een baby was, omdat ze het best benauwd had en mocht gelijk komen en de arts vond idd ook dat ze best benauwd was en toen moest ik de volgende dag gelijk naar onze eigen HA en die hoorde toen eigenlijk niks meer. Bij de HA kom ik eigenlijk ook niet zo vaak, toevallig paar maandjes geleden omdat mijn zonntje van 3 een wrat op zijn voet had (een hele grote) dus die is een paar keer aangestipt maar ging niet weg, dus weer gesprek aangevraagd met de dokter en uiteindelijk zelf spul gekregen om het erop te smeren en dat heeft goed geholpen. Met mijn dochtertje bij de HA geweest om een doorverwijzing te krijgen voor de KA en die heb ik ook gelijk gehad, verder voor mijn dochtertje niet meer bij de HA geweest, omdat ze dus bij al bij div. andere artsen loopt.
Het is niet bedoeld als raar hoor maar echt nieuwsgierig. Ik hoor ook om me heen dat men regelmatig naar de HAP toe gaat en omdat ik nooit ga en ook nog nooit bedacht heb dat ik zou kunnen gaan, ben ik gewoon nieuwsgierig wanneer men gaat en waarvoor men gaat. Mijn werk behelst de bedrijfsmatige kant van de zorg, dit is dus gewoon een beroepsdeformatie. Ik heb zeker geen waardeoordeel over iemand die vaak of nooit gaat! (ik ben blij dat het bestaat en dat er goed gebruik van gemaakt word. Ik schrik wel van de verschillende aandoeningen van alle kindjes.. echt zielig!)
Fijn dat het tot nu toe niet nodig is geweest voor jullie. Hier een keer of drie naar de HAP. Alle keren had mijn zoon 5 dagen achter elkaar koorts door oorontsteking of keelontsteking. Wij kregen elke keer te horen dat wij niet zo lang moeten wachten. Maar ik ben eenmaal niet zo overbezorgd en ga na 3 a 4 dagen koorts niet naar de huisarts. En als hij zo lang achter elkaar koorts had, was het meestal al weekend en zit je snel bij de HAP. Vaak wisten we ook niet dat hij oorontstekingen had, hij maakte dit op geen enkele manier kenbaar en had niet zichtbaar veel pijn. Hij is de eerste 2 jaar van zijn leven heel veel ziek geweest, meestal oorontstekingen die niet vanzelf overgingen.
Ok, ik snap het. Hier waren we het eerste jaar de spreekwoordelijke 'kind aan huis' bij het HAP. Ik weet niet eens hoe vaak we daar zijn geweest. Voor verschillende dingen, maar voornamelijk: - Ontroostbare Aldin die urenlang gilde van pijn 's nachts, en daar in bleef hangen. Bleek achteraf zijn liesbreuk te zijn; - Acute refluxklachten; - talloze oorontstekingen - Rota-virus (incl opname) Ik moet eerlijk bekennen, dat ik mbt liesbreuk en reflux een paar keer express naar de HAP ben gegaan. Niet netjes, maar wel nodig. Onze HA erkende de klachten niet en wuifde mij constant af als de overbezorgde moeder die geschrokken is van de vroeggeboorte en overal bang voor was. Achteraf bleek mijn kind een acute liesbreuk te hebben, een bijna aangetaste slokdarm van reflux en lactose intolerantie. Oh, en ik stelde me aan mbt diarree bij alle drie volgens mijn HA. Dezelfde nacht zijn ze alledrie opgenomen met behoorlijke uitdrogingsverschijnselen. Gelukkig verloopt het tweede jaar perfect, we zijn nog maar 1 keer bij de huisarts geweest (en niet 1x bij de HAP), en dat is om doorverwijzing te vragen voor de oren van Aldin.
Mijn zoon is nu bijna 2,5 en ik ben 1 keer op de HAP geweest: toen hij 's avonds de hele boel bij elkaar krijste en aangaf pijn te hebben. Hij bleek een keelinfectie te hebben. Dit was een maand of 2 geleden. O ja, en ik heb een keer de HAP gebeld omdat hij keihard tegen een muur was geknald, i.v.m. een mogelijke hersenschudding. Maar ik hoefde toen niet langs te komen, kreeg alleen een wekadvies. Verder ben ik misschien 5 keer met hem bij de huisarts geweest, meestal i.v.m. een zware verkoudheid met benauwdheid erbij. Hij is heel weinig ziek geweest tot nu toe. Oorontsteking en diarree heeft hij bijvoorbeeld nog nooit gehad, laat staan ernstige dingen *klopt af*
Ja, helaas wel. Oudste heeft 6 x een oorontsteking gehad waar we helemaal knettergek van werden. Zijn we 2 x in het weekend op de HAP beland. Jongste 1 keer op de HAP omdat hij een luchtweginfectie had, hij was toen een maand of 6 denk ik.
1x omdat ze maar bleef klagen over buikpijn, wat totaal niet haar gewoonte is. (toen had ze maagontsteking) 1x omdat ze koorts had die ik niet naar beneden kreeg (toen had ze een oor+keelontsteking) en 1x omdat ze al even overgaf en er zelfs geen slok water binnen bleef (was een serieuze buikgriep) Ook al een paar keer bij de ha geweest, madame heeft nogal makkelijk oorontsteking met serieuze koorts. Gelukkig de laatste maanden wat minder, even afkloppen.
Hier 1 keer bij de hap geweest omdat dochter werkelijk niets binnenhield en steeds slapper werd. Overgeven begon op vrijdagmiddag dus ja wacht je eerst ff af of dat het een enkele keer is of door blijft gaan. Het bleef doorgaan en dan ga je niet tot maandag wachten. Verder een keer of 3 bij de ha geweest, 2 keer voor eczeem en 1 keer voor een hele erge verkoudheid die niet over ging.
Ik ben 1x bij de HAP geweest, omdat ze (toen 10 mnd oud) 40 graden koorts had die ik zelfs met zetpillen amper naar beneden kreeg... bleek een dubbele oorontsteking. Bij de HA daarna 2x geweest om dit te laten controleren, uiteindelijk een verwijzing voor de KNO waar de de deur wel redelijk hebben 'plat' gelopen (welke medicatie/ab ze ook kreeg, de oorontsteking bleef). Nu afkloppen, sinds ze buisjes heeft gaat t prima! Verder gelukkig nog nooit nodig gehad, laten we hopen dat t zo blijft!!
als ik ergens over twijfel (bijv hoge koorts)of ik denk dat mijn kids iets hebben wat echt niet kan wachten tot maandag dan bel ik wel of moet ik langs komen. met mijn zoon ben ik langsgeweest 1xmet 5e of 6e ziekte, 1x flinke oorontstekking, 1x hevige griep (met koortstuipen) en tja hij is vaak ziek en meestal net op vrijdag dat het begint waardoor ik het dan een dag wil aankijken en alsnog zaterdag moet bellen. mijn zoontje is erg vaak ziek maar meestal is het wat hangerig en niets bijzonders. dochter is een keer geweest met keelontsteking/ooronstekking. ze was er zo ziek van dat ze niets kon binnenhouden. ze kreeg antibiotica en maagbeschermers. dit had toen ook echt niet kunnen wachten tot na het weekend. ze is gelukkig niet vaak ziek maar als ze ziek is dan ook echt goed ook
Hier meerdere malen op de HAP gezeten. Geen dingen trouwens die heel raar of ernstig waren, wel heel vervelende dingen. Vaak rond kiezenperiodes hadden we hier dramatisch slechte nachten, (bovenop de toch al ontzettend slechte nachten die we 'normaal' hadden), dus rond dat soort tijden regelmatig bij de HAP gezeten om te checken of er niet meer aan de hand was, omdat de dame niet meer ophield met brullen. Toen dat 3 keer gebeurd was en we voor de 4e keer in die situatie zaten en er telefonisch gemeld werd dat ze toch echt niet meer konden doen dan 'geef maar een paracetamolletje en smeer maar wat dentinox', heb ik geschreeuwd dat ze toch verdorie in het ziekenhuis bij operaties kids ook niet verdoven met een paracetamol en dentinox en dat ik iets stevigers wilde omdat we er helemaal helemaal totaal doorheen zaten. Hebben toen pure lidocaine mogen ophalen bij de nachtapotheek, (snapte toen ook wel waarom het zo moeilijk was om dat te krijgen: 35 euro voor een potje ter grootte van een potje dentinox, wel vergoed overigens). Maar pff.... toen kwam de dame hier eindelijk tot rust en hebben we ineens midden in een kiezenronde een paar uur achter elkaar kunnen slapen. Was nog nooit gebeurd. Buiten kiezenrondes ook niet trouwens, vanaf dat ze 4 maanden was. Daarnaast een keer bij 4 maanden op de HAP gezeten omdat Thirza alles uitkotste (zo een meter de lucht in), en ze geen plasluiers meer had. Laatste keer dat we er geweest zijn is trouwens erg lang geleden, sinds ze geopereerd is aan d'r oortjes is het hier rustig geworden Gelukkig maar trouwens, want heb de afgelopen 2,5 jaar vaker bij de huisarts of HAP gezeten (of in het ziekenhuis), dan de 30 jaar daarvoor voor mezelf....
Het is alsof ik dit had kunnen schrijven.Hier is het precies hetzelfde gegaan namelijk,en kreeg ook precies hetzelfde te horen van HA.En zelfs de psycholoog van de kinderafdeling heeft dat tegen me gezegd.En dat terwijl Suus blauw,niet ademend en schuimbekkend binnen was gebracht op de SEH. Ongelofelijk dat mensen denken dat het door een overbezorgde moeder aangedikt wordt.Kan er nog boos om worden.
Ok, de oudste dus. Volgens mij hebben we 2 keer op de HAP gezeten. Een keer toen hij net een week oud was. Toen kreunde hij nachten lang en deed hij geen oog dicht. Het was zaterdag en ik zag er zo ontzettend tegenop om nog zo 2 nachten door te moeten gaan. Maar de arts bij de HAP kon natuurlijk niets vinden (begrijpelijk!) De tweede keer was ook weekend en toen had hij vlekjes. Ik wist niet zeker of het waterpokken of wat anders was en hij had enorm hoge koorts voor zijn doen (boven de 40 graden). Toen dus ook even langs geweest. Huisarts uhm... ook een keer in die beginperiode als baby, om hetzelfde probleem. Ook om spruw uit te sluiten. En volgens mij ook toen met die vlekjes, omdat ook de arts bij de HAP niet zeker wist wat het was. Wilde toch wel even weten of hij nou wel of niet de waterpokken had (was de zesde of vijfde ziekte overigens, weet niet eens meer welke). Maar verder kan ik het me niet herinneren eigenlijk... Vast wel nog een keer, maar ben het echt kwijt. De jongste heb ik in 1 week 3 keer bij de huisarts gezeten. Vooral omdat ik perse een doorverwijzing naar de kinderarts wilde omdat mijn huisarts beweerde dat reflux niet bestaat bij baby's. En ik vrijwel zeker was dat hij dat wel had. Na die derde keer heeft ie me dus ook doorverwezen.
nog nooit met me dochter naar de HAP geweest ook niet gebeld. ze is 2x bij de huis arts geweest , 1x toen de 16 maanden was voor een verwijsbrief voor de orthoptist en 1x van wege dat ze rare uitstulpingen had onder dr arm , dat bleken water wratjes te zijn.
Nog nooit bij de HAP geweest met m'n meiden. Trouwens ook nauwelijks bij de HA. Heb gelukkig erg gezonde meiden. Jongste is 1 keer bij de HA geweest en dat eindigde direct in een opname in het ziekenhuis
Wij zijn twee keer bij de HAP geweest, een keer omdat Finn een gat in zijn hoofd had wat geplakt moest worden. En één keer omdat ie zo hard op zijn hoofd is gevallen dat ie even weg was. Beide keren heb ik eerst gebeld voor advies en hebben zij aangegeven dat we toch even moesten komen. Beide keren moest ik hem ook om het uur wakker maken 's nachts (dacht ik...kan ook twee uur zijn) Voor zijn allergiën e.d. gelukkig nooit de HAP of SEH nodig gehad!
Hier één keer naar de HAP. Dat was met onze oudste zoon, toen hij 2,5 jr oud was. Het was in de tijd van de Mexicaanse griep en mijn zoon kreeg vanuit het niks hele hoge koorts en lag als een dode vogel op de bank met een lege blik in zijn ogen. We schrokken ons echt rot en manlief is samen met oma en zoontje in de auto gesprongen en naar de HAP gereden (ik was net een paar dagen ervoor bevallen van onze jongste en kon dus niet mee). Verder hier gelukkig niet veel huisartsenbezoekjes, ik denk 2 x met onze oudste en nog nooit met onze jongste.
Met ons zoontje van 3 jaar wel een keer of 6 op de HAP. Alle keren was het een dubbele oorontsteking. Met ons dochtertje, toen ze 7 uurtjes oud was op de SEH ze bleek levenbedreigend ziek en heeft vervolgens een maand in het ziekenhuis gelegen. Later toen ze 5 maand oud was op de HAP. Toen bleek ze uiteindelijk het RS-virus te hebben.
Wij komen helaas ook regelmatig bij de HA of HAP (laatste maanden niet meer gelukkig) Voor de oudste in het eerste 1,5 jaar veel met zijn benauwdheid en oorontsteking. Voor de jongste helaas wel vaker geweest. 4 x oorontsteking, liesbreuk (later ook operatie), waterbreuk/navelbreuk. 2 x in een weekend naar HAP ivm ernstige diarree weggestuurd en toch zelf maar naar de SEH en direct opname ivm ernstige uitdroging. En dus een week zkh opname. Geloof dat het dat wel was, maar dat vond ik ook wel genoeg voor 6 maanden, want de afgelopen 3 maanden is er niks gebeurt.