Hap of afwachten??

Discussion in 'De lounge' started by RoGiJuLi, Mar 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,325
    676
    113
    Utrecht
    Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk de hap bellen. Dit klinkt namelijk erg als galkolieken (galstenen), dit gezien je beschrijving van pijnaanvallen en stopverfkleur ontlasting Niet afwachten.

Veel sterkte.

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Je moet de nacht nog in, ik zou echt even bellen, je gaat dit in ieder geval nog twee nachten houden, en als je al beige in je ontlasting ziet….
    Kan echt geen kwaad, ik heb voor mijn dochter zo vaak aan de telefoon gehangen bij de HAP(noodzakelijk én voor advies), en ze zeiden altijd dat ze liever hadden dat ik een keer teveel belde dan een keer te weinig.

3. penseel

penseel Niet meer actief

Bikkel ben je pfff. Hier was ook na bevalling jongste. Heeft even geduurd voor ik de link legde na galstenen ik v dacht dat het tussen mijn oren zat..

4. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

Jun 25, 2014
    5,359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ja idd even bellen naar de hap. Veel sterkte!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,921
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Net gebeld. Arts zei dat ik wel diclofenac kon nemen maar als de pij n daarmee niet wegging wouden ze me alsnog toch ff zien.
    Ik heb er voor gekozen om geen diclofenac te nemen. Om 21.20 heb ik een afspraak op de Hap want ze willen me dan wel zien.

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Beterschap!
    Hopelijk snel pijnvrij

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

Jun 25, 2014
    5,359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hoop dat ze vinden wat het is en dat je snel van de pijn af bent! Beterschap!!

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou goed van je!

Je kunt zelf aangeven of de pijn te doen is en je ermee door kunt blijven lopen of dat het (te!) erg is en je naar het ziekenhuis moet. Op basis daarvan moet je handelen; niet op basis van onze reacties.

Wij voelen het namelijk niet ;)

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sterkte! Laat je weten hoe het ging?

ik heb een aantal maanden gelden dit ook gehad, alleen iet met gal maar met mn maag.heb 4 uur op de seh gelegen, vermoeden van een maagzweer en een doorverwijzing gehad voor een gastroscopie.

Dit deed enorm veel pijn, ik kon niet meer normaal Lopen en liggen en was totaal uitgeput. Ben door mn schoonmoeder naar de seh gereden omdat ik zelf niet meer kon rijden, zo'n pijn, en heb daar nog ruim een uur moeten wachten. Ik ging bijna knockout van de pijn, en ik ben echt niet kleinzerig.

Gal, darm en maagkolieken zijn de ergste pijnen die je kan meemaken.

10. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Sterkte! Hopelijk kunnen ze je echt helpen straks.

11. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Sterkte. Maarre de injectie die je vaak krijgt hierbij is diclofenac.

Hier hielp enkel de buscopan of de morfine. De pijn is hels.

Rustig aan en sterkte.

12. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Hier toendertijd 4 aanvallen in 1 week gehad en het doet zo ontzettend veel pijn ,je gaat echt door de grond.
    Na de 4e aanval ook opgenomen en de dag erna geopereerd, galblaas bleek ontstoken...

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier hielp niets meer😂. Ook de morfine niet😱

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Goed dat je gebeld hebt en ook langs kunt komen.
    Ik hoop dat ze je kunnen helpen, hou je ons op de hoogte?
    Sterkte!

15. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Succes bij de HAP, als het goed is ben je daar nu!

Hier ook meerdere aanvallen gehad, maar gelukkig galblaas verwijderd... Dammn wat deed dat pijn zeg, was echt bang op zo moment dat ik dood zou gaan, alleen dat gevoel al met die strakke band om me lichaam heen... MENNNN ben blij dat ik die pijn niet meer heb.. Wens je echt niemand toe.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,921
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    #36 RoGiJuLi, Mar 10, 2015
    Last edited: Mar 10, 2015
    Update.
    Vermoeden vd arts is: galstenen. Beleid is dan om de galblaas te verwijderen, maar omdat het nu niet ontstoken is hoef ik geen acute operatie vannacht gelukkig.

Moest urine inleveren en deze was behoorlijk donker (oranje-bruin) terwijl de mijne altijd lichtgeel/donkergeel is (zelfs in de ochtend). En had zelfs een uur daarvoor nog geplast.

Nu diclofenac zetpil 100 mg gehad om hopelijk goed te kunnen slapen en morgen naar mijn eigen huisarts (op advies vd hap arts) om een behandelplan op te starten (echo etc).

Tnx voor jullie advies!

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Kwam even kijken hoe het met je gaat..
    Ahh veel sterkte meis!!

18. penseel

penseel Niet meer actief

Fijn dat je bent gegaan.

Daar straks tikte ik via mobiel dan komt het soms wel eens onduidelijk over.
    Sterkte ermee. Gelukkig heb je pijnstilling gekregen.
    Mijn advies is tijdens de aanval elke keer een arts raadplegen. Echt. In elk geval krijg je dan zoals nu de juiste pijnstilling of als de aanvallen vaker komen een injectie. Weet wat je mee maakt. Hier hielp nog wel eens zelf overgeven. Of ik sprong op en neer in huis.

19. maffedoo

maffedoo Actief lid

Dec 6, 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Ik beval nog liever 10 keer dan dat ik die rot aanvallen krijg.. Ik leefde op den duur op zetpillen. Uit eindelijk een echo gekregen en gelukkig geopereerd, daaruit is gebleken dat ik een chronische ontsteking aan m'n galblaas had!

Sterkte, hoop dat het gauw over is.

Oh ja, geen vet eten gaan eten, dat verergerd de boel!

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,921
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Meiden vraagje. Kan een zetpil (gisterenavond om 22.30 genomen) mijn ontlasting verkleuren/ontkleuren?

Gisteren hebben we rode bieten gegegeten en vanochtend was mijn ontlasting rood/bruinig waarvan 1/3e licht beige.
    Kan dat van de zetpil komen?

Share This Page