Bij galstenen kan je ontlasting een stopverf-kleur hebben. Dat is één van de symptomen van galstenen/galblaasaandoening.
Volgens mij niet. Wel een vettig laagje vd zetpil, maar zover ik weet heen verkleuring/ontkleuring. Hoe is de nacht gegaan?
Ik wordt tussen 1-2 gebeld door mijn arts. Mijn bloeduitslag was ook al binnen: geen bacterie gevonden (wat dus uitsluit dat het van mijn maag afkomt). Wel is mijn vitamine D te laag en mijn bezinking (onstekingswaarde) licht verhoogd (mag max. 20, de mijne waren 23). Maar het is niet te zeggen waardoor deze verhoging komt. Vanmiddag maar eens afwachten.
Het bloedonderzoek op alat en asat stond ook aangevinkt maar daar heb ik de assistent niet over gehoord bedenk ik me nu.
Mij hebben ze helemaal niet geprikt toen ik galstenen had, alleen een echo gemaakt. Zou daar wel om vragen!
Doe je goed! Echt erachteraan zitten, anders duurt en duurt het Ja, die zetpil is op een gegeven moment uitgewerkt en je bouwt geen spiegel op, dus dan komt de pijn er weer doorheen. Succes bij de huisarts!
Idd echo! In mijn urine en ontstekingswaarde was niets te zien.. Maar bij de echo schrokken ze zichtbaar.. Ze vroegen zich af hoe ik het überhaupt vol hield om er zo lang mee te lopen.
Hier kwam ook niks uit t bloedonderzoek maar op de echo waren er wel degelijk stenen te zien. Ik zou ook om een echo vragen hoor...
Bij mij alleen een echo laten doen, daar kwam uit dat ik veel gruis had in m'n galblaas. Uiteindelijk besloten om te opereren. In de tussentijd gewoon heel erg licht verteerbaar en weinig vet gegeten, kreeg ik wel een aanval dan diclafinac slikken, iets anders hielp niet. Gewoon samen met een maagbeschermer, dan krijg je ook niet zo last van je maag! Zou goed opletten met eten. Ik leefde op sla en brood met filet american, en kreeg weinig aanvallen daardoor. Nu galblaas eruit. Heerlijk!
Bloedwaardes idd goed (van lever en galblaas). Mag een buikecho laten maken (arts denkt dat de steen al gepasseerd is maar er kunnen er nog meer zitten). Ziekenhuis gebeld.... pas de 16e een plek vrij :x. Nu dus maar wachten en bij erger wordende pijn zit ik op de HAP en maken ze daar ter plekke maar een echo
De 16e pas een echo is rot, maar houd er rekening mee dat áls je stenen hebt en je galblaas moet eruit, dat er meestal een wachtlijst is voor een galblaasverwijdering! Dus je zit er toch nog wel even mee. Tips: warmte! Ga in bad/naar de sauna of houd een kruik tegen het pijnlijke gebied aan. Als je spieren verkrampen tijdens een aanval: boek een massage om ze los te maken. Tijdens een aanval zoveel mogelijk ontspannen, dan ontspannen je spieren en is de aanval sneller over.
Toen dit niet meer hielp had ik 26 weken zwanger een zware alvleesklierontsteking en lag aan de morfine pomp en buscopan infuus. Dat hielp toen goed. Maar toen zat de galweg geheel dicht inmiddels en was ik doodziek. T fijn dat je een echo krijgt. Veel haast maken ze er niet mee tenzij je waarden heel slecht worden.
Bij mij is vorige week mijn galblaas verwijderd. Er zaten 7 dikke dobbelstenen in!! Niks aan mijn bloedwaardes te zien maar met een echo kwamen ze wel tevoorschijn. Zou zeker een echo laten maken. Tussen de echo en mijn uiteindelijke operatie zaten trouwens ook weer 8 weken.
Wat bij mij hielp tijdens de pijnaanvallen was om me heel goed op m'n ademhaling te concentreren. En dan proberen zo ontspannen mogelijk vanuit m'n tenen te ademen. Dat leidde af, waardoor ik ontspande en de pijn sneller minder werd. Succes