Na het bezoek aan de dokter heeft ze thuis rustig aan gedaan, wat tv gekeken en toen ik aan het koken was zette ze ineens de Wii aan en ging Mario kart doen... dat ging best goed, verder tot aan bedtijd niks meer aan haar gemerkt. Ik heb met ogen zo groot als knikkers naar haar staan kijken! Eenmaal in bed was ze binnen tien minuten beneden en hield haar arm/hand weer als vanmiddag. Ik heb gezegd dat het waarschijnlijk stijf is van de val. Paracetamol gegeven en morgenochtend kijk ik hoe ze is en hoe ze doet. Ben zelf wel lichtelijk in verwarring... van school halen en horen dat ze helemaal niks meer deed met haar hand, tot ogenschijnlijk niks aan de hand tot toch weer wat 'klagen'
O ja... ik heb zelf nog nooit wat gebroken of gekneusd, dus heb werkelijk geen idee hoe dat is of voelt... meestal Kun je wel wat ervaring van jezelf erin stoppen, maar nu dus niet 😉
Mijn dochter is eens van de trap gevallen. Er leek niks aan de hand..tot ze af en toe een gil gaf alsvze er op leunde. Huisarts had ons gelijk doorgestuurd. In het ziekenhuis gaat ze daar doodleuk op een bord zitten krijten. Toch bleek het gebroken. Ik snap alleen heel veel reacties hier niet. Het is niet erg om het even af te wachten bij kinderen. Het is geen noodsituatie.
Mijn dochter is eens gevallen. Had pijn, ondersteunde haar pols wat. Leek later weer wat te gaan. Volgende dag hardloopwedstrijdje meegelopen, toen ze finishte ging ze bijna van haar graadje... pijn, lijkbleek, via hap naar de ehbo bleek het wel gebroken te zijn! Oeps! Dus morgenochtend toch maar je huisarts bellen voor een doorverwijzing.
Ze heeft vannacht goed geslapen. Uit bed vroeg ze of ik wilde helpen met aankleden, ze is 7, vanwege haar hand. Die hield ze als gisteren, niet ondersteundend. Nu zitten we aan het ontbijt, ze doet er helemaal niets mee. Ze wil per se naar school, dat mag, dan ga ik straks bellen met mijn huisarts. Zelf denk ik dat er niks aan de hand is, maar ik ben geen arts en heb geen röntgen ogen. Blijft altijd lastig inschatten vind ik zelf. Wil niet overbezorgd zijn, maar ook niet te onderschattend.
Misschien is het overbodig maar ik zou toch terug gaan en een foto laten maken. Mijn ervaring met mijn gebroken pols was dat het pijn deed maar heel ander soort pijn dan bij een kneuzing. Ik heb kneuzingen gehad die veel pijnlijker waren. Je kan het echt alleen uitsluiten dmv een rontgenfoto.
Ik snap eigenlijk niet dat er gisteren geen foto is gemaakt. De huisarts vond het een twijfel geval maar ga maar gewoon naar huis Zo'n kleine moeite even een foto laten maken.
En dus bel ik de huisarts. Onze huisarts, waar ik over het algemeen niet zo over te spreken ben, maar dat terzijde... Ik vertel het verhaal aan de assistente, met nadruk op dat het al gezien is en dat hij het een twijfelgeval vond, dat bij morgen nog klachten er een foto van gemaakt moet worden. .. "kunt u om 16.30 vanmiddag?" Ik... "langskomen bij de praktijk bedoelt u?" "Ja" "Nou, er is gisteren al naar gekeken door Dr .... en hij gaf aan dat ik alleen even hoefde te bellen om doorverwezen te worden". "O nou, dan moet ik even overleggen met de huisarts, belt u om 12.30 maar terug" Wtf!?!?
Ik snap dat het frustrerend is maar huisartspraktijken werken ook weer volgens protocollen. Even afwachten wat ze straks zeggen aan de telefoon.
Als het goed is heeft de huisarts een notitie gemaakt en kan de assistente dan een doorverwijzing regelen lijkt mij.
Onzin! Ik heb ooit eens tussen de auto deur gezeten met m'n vingers en na bezoek aan de huisarts kon ik direct door naar het ziekenhuis voor een foto. Alles op dezelfde dag. Huisarts twijfelde ook maar wilde zekere voor het onzekere.
Ik zeg niet dat er geen foto gemaakt kan worden vandaag. Het is alleen protocol dat de assistente met de betreffende huisarts moet overleggen en moet checken of het klopt wat ts zegt. Dan zal er vanmiddag vast een doorverwijzing klaarliggen of doorgestuurd zijn naar de hap.
Ik ga er maar vanuit dat er straks een verwijzing klaar ligt. Maar de eerste opmerking of ik om 16.30 kon komen... werkelijk... en dan nog door voor een foto? Ik fiets straks langs de praktijk, als ik dochter ophaal van school. dan stap ik er even binnen ipv bellen, dan ben ik er, anders blijf ik heen en weer fietsen. Heb geen auto vandaag .
Ja dat is een suffe opmerking maar ik weet niet in hoeverre deze twee praktijken met elkaar samenwerken? Hopelijk heb je straks die doorverwijzing, kan de foto een beetje rap gemaakt worden en is er niets gebroken.
Hier kun je bij verdenking fractuur gelijk door naar zh voor foto's.... Gezien haar klachten zou ik wel graag een foto willen. Klinkt toch niet helemaal normaal.
ligt eraan waar de breuk is natuurlijk, ik heb andere ervaring namelijk. Bovendien kan een gebroken bot een ader doorsnijden.
Wat mij altijd geleerd is,is dat als koelen pijn doet er een breuk.of scheur in het bot zit. Bij kneuzen geeft koelen juist verlichting. Ik.bem benieuwd hoe het is afgelopen