Wat wanneer

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by DragonBaby, Feb 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Topic lijkt me hier wat beter staan, dus vandaar dat ik hem hier maar even zet..

Ik denk misschien een heel klein beetje moeilijk hoor haha, maar je hebt echt zoveel dingen, dat ik even door de bomen het bos niet meer zie. Dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
    Wat koop je nou allemaal hiervan, met welke leeftijd koop je het, en wat 'hoort' bij elkaar (dan bedoel ik mee wat dan hetzelfde is en waar je dan een keuze in 'moet' maken)
    Je hebt loopauto's, loopfietsen, loopmotor, loopdriewielers, driewielers en fietsen met zijwieltjes, auto's/quad met accu. Vergeet ik nou nog iets...?
    Ik vraag me nou af, wat koop je hier nou allemaal van, voor welke leeftijd koop je die dingen en wat is in principe hetzelfde waar je er eigenlijk maar gewoon één van moet hebben? Even kijkende naar dat je kind niet echt verwend hoeft te worden he :p
    Ik bedoel, van alles zijn er wel hele leuke dingen, dus het liefste wil ik ook van alles iets.. Ik kan zelf ook niet eens kiezen haha. Maar 1 het neemt veel te veel ruimte in, 2 kindje hoeft ook weer niet zó verwend te worden en moet toch ook leren dat je niet maar alles kan hebben, 3 kindje kan toch niet met alles tegelijkertijd spelen en het moet natuurlijk ook wel leuk blijven.. En dan hebben we het dus nog niet eens over het geld..
    En we hebben ook altijd nog een benenwagen die ook normaal gebruikt moet worden natuurlijk..

Ik snap ook wel dat het natuurlijk heel persoonlijk is wie wat en hoeveel koopt. Maar even als mijn voorbeeld, willekeurig even twee ervan uitgekozen, als je de loopauto en de loopfiets beide tussen 1 en 2 jaar gebruikt, dan horen die twee dus bij elkaar en is het daar tussen kiezen. Zo bedoel ik het dan dus ook even meer.

Ik vind het nu een beetje appels met peren vergelijken, maar ik weet niet welke de appels en welke de peren zijn ;)
    Ieder ander ding ziet er weer uit als dat het voor een volgende stap is, maar ik vind het zelf nogal onnodig om van alles wat aan te schaffen.

Ik denk wel zelf dat de accu al helemaal als een banaan is die je dus ook helemaal niet met de appels en peren kan vergelijken. Maar daarmee is het ook niet én én, dus ook ipv één van die andere dingen, vandaar dat die er ook maar even tussen staat.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel :)

2. fafa

fafa Niet meer actief

Hahaha, ik moest wel even lachen om je hele fruitschaal ;)

Ik weet alleen niet wat een loopmotor is? Een loopfiets in de vorm van een motor ofzo?

Loopdriewielertjes zijn voor onder de twee jaar, dus daar zou je mee kunnen beginnen, als je wil. En dan vanaf een jaar of 2 zou je met een loopfiets en een fietsje met zijwieltjes kunnen beginnen. Die kun je prima naast elkaar gebruiken. Loopfiets is goed voor de balans en fietsje met zijwieltjes voor de "traptechniek". Als ze beide onder de knie hebben kunnen ze daarna makkelijk over naar een echte fiets.

De rest is in mijn optiek vooral leuk voor erbij. Als je geld en ruimte overhebt ;) Maar voegt niet bijzonder veel toe.

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Geen idee je koopt wat je wil toch?
    Hier vanaf 1.5 microstep dochter vind super leuk.
    Thuis had ze nog zo"n houten onding fiets.
    Verder driewieler nee vind ik lelijk
    Loopfiets wishbone vind ik ook leuk naast step dus dat kopen we richting zomer als ze 2.3 is of zo.

Eigenlijk vind ze het beste gewoon lopen maar op lange afstand naar psz etc vind ik toch beter iets hebben aangezien ze niet in buggi zit.

Ik vind dat allemaal persoonlijk maar ik zou van loopfiets beginnen en de rest laten liggen;)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou.. Wij hadden een fiets en een step... Redelijk gelijktijdig ook trouwens.
    En daar is het bij gebleven ;)

5. Saskia78

Ohnee.. Toen ze 1 jaar werd.. Kreeg ze een heel klein loopfietsje met 3 wielen. Bijna vergeten.
    Leuk ding maar niet extreem veel gebruikt.
    Fiets een step beiden wel.

6. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Loopmotor is inderdaad een loopfiets maar dan met bredere banden.

Tot zover is het dus voor iedereen hetzelfde, 'overbodige' luxe.
    Ja hij heeft hier wel een loopauto gekregen, maar die vind hij ook niet zo leuk meer. Dus vandaar dat ik even zit te kijken wat ik dan nu leuk zou zijn voor hem.

Vanaf welke leeftijd zou een loopfiets/fiets dan leuk zijn om te hebben?
    Is het daarmee ook belangrijk dat ze goed kunnen lopen? Of staat dat er helemaal los van?
    En naar wat voor grootte zou je dan moeten kijken, als je ook wil dat die een tijd mee gaat en niet binnen de kortste keren weer vervangen moet worden voor een grotere.

7. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben een heel wagenpark. :) met drie kinderen.

2 loopfietsen (2 wielen, 2 maten) vanaf 1,5 jr ong. Enorm populair, heel veel in gebruik nog steeds.
    Ze hebben een looptrekker gehad, maar was niet populair, dus die is zo goed als ongebruikt de deur weer uitgegaan. (kraamcadeau)
    Loopmotor (kraamcadeau van't werk voor de tweede. Is ook veel gebruikt vanaf een jaar, is nu erg populair bij neefje.
    Houten loopbakfietsje (MP) vanaf ong 18 mnd, maar mijn kids zijn nogal groot en waren hem zo weer ontgroeid.
    Mijn oudste kreeg voor zijn tweede verjaardag van een vriendin van mij hun driewieler met duwstang, maar die is hier alleen gebruikt als veredelde buggy.
    We hebben een corvino step van de overburen gekregen. Zo een met brede banden, waren hun kids te groot voor.
    Dan is er nog een trike, maar dat is vanaf ongeveer 4 jaar (van hun neven geweest)
    Een traptrekker (grote met kar)
    En dan nog de fietsen. De jongens hebben op een 12 inch van hun neven leren fietsen en die staat nu op dochterlief te wachten.
    De jongens hebben nu beide een 16 inch.

Oh, wat veel!! :$ Belachelijk gewoon :)

En dan staat er ook nog een graafmachine in de zandbak met wielen. Gekregen van een collega.

8. Storm

Storm Niet meer actief

Voor een loopfiets met 2 wielen moeten ze wel al aardig kunnen lopen. Ze zullen hun evenwicht goed moeten gebruiken om de fiets recht te houden. Er zijn verschillende maten afhankelijk van de lengte van je kind. Onze kinderen zijn lang, dus wij hebben gekeken naar een model waar ze toch redelijk snel op konden en waarvan het zadel ook nog een aardig eindje omhoog kon. Mijn tweede kon erop vanaf 17 maanden en is nu bijna vier en crossed er nog steeds op rond.

9. Saskia78

Storm: dat zou ik niet eens kwijt kunnen hier :D

Wel leuke dingen overigens en als het dan ook goed gebruikt word is het hooguit luxe.. Maar pas als het staat te niksen is het overbodig lijkt me :)

10. misa

misa Niet meer actief

Hier hebben we een loopauto gehad en daarna een puky loopfiets met twee wielen. Daarna en tegelijkertijd met de loopfiets een echt kinderfietsje.
    Oja tussendoor hebben we nog een plastic loopfietsje van nog geen 10 euro bij de bart smit gehad. ;) Die kwam eigenlijk ee beeje tussen de loopauto en de loopfiets in.

Een driewieler kregen we tweedehands van iemand maar vonden wij een onding en hebben we snel weg gedaan.

Misschien komt er nog eens een skelter, en ook zeker een step. Maar dan gaan er langzaam weer andere dingen weg.

Dingen op accu zoals een quad oid komen er hier niet in. :)

11. Storm

Storm Niet meer actief

Hier wordt flink gerecycled. Waar ze te groot voor zijn, gaat weg, wat niet gebruikt wordt, gaat weg. Maar datgene waar ze op kunnen, wordt ook veel gebruikt. In de winter wat minder, maar op goede buitenspeeldagen, gaat de schuur bijna leeg.
    De gewone fietsen worden voornamelijk voor school gebruikt en we hebben een hond die er elke dag uit moet en dan gaan ze vaak ook op een van de fietsen mee.
    Toen mijn dochter nog niet kon lopen zat ze in de kar van de trekker en de oudste maar trappen. ;)

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Loopauto, geen succes.
    Drie in 1 fiets. Gekregen voor z'n eerste verjaardag, eigenlijk alleen met duwstang gebruikt, staat verder werkeloos in de schuur.
    Goedkoop plastic loopfietsje, hij was toen 1.5 jaar en groot succes
    Loopmotor, met 1.5 jaar gekocht, staat binnen en racet ie regelmatig op rond.
    Puky loopfiets, gekregen voor z'n tweede verjaardag.
    Trekker, met 2.5 jaar gekregen van opa&oma maar krijgt 'm pas sinds kort zelf vooruit.
    Fietsje met zijwieltjes, net een paar weken en hij had de trapbeweging nog niet echt door dus eerst binnen geoefend met blokjes eronder...toen had ie het snel door.

Ik zeg lang leve marktplaats :D

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier oom een wagenpark :) Veelal krijgertjes, en het ene wordt meer gebruikt dan het andere. Verschilt ook nog per kind en waar ze te groot voor zijn wordt weer doorgegeven aan jongere neefje bijv
    Voor binnen een houten loopfietsje, is tot 5 jaar veelvuldig gebruikt door twee kinderen en is letterlijk versleten.
    Voor buiten: een driewieler met duwstang: alleen voor de oudste veel gebruikt tot 1,5 ongeveer
    Daarna een loopmotor met brede plastic wielen, gebruikt van 2-3,5 door beide kinderen wel
    Loopfiets met smalle wielen: van 3-4 jaar veelvuldig gebruikt door de oudste, de jongste vindt het minder leuk
    Fietsje met zijwielen en later zonder 12 inch gebruikt vanaf 3-4,5 door de oudste en wordt nu door de jongste gebruikt als ze straks gaat leren fietsen zonder zijwielen. Ze heeft er nu een van 12 inch in de kleur roze met zijwielen, hier fietst ze op vanaf 2,5.
    Verder nog ene fiets met 20 inch voor de oudste en een van 16 die hij hiervoor had. En nog een tractor met aanhanger, daar wordt nauwelijks naar omgekeken. En nog een step met driewielen, was ene krijgertje, maar kijken ze ook niet bepaald naar om en een grote step, een krijgertje, maar daar zijn ze beiden nog te klein voor.. Pfffff.... niet normaal....

14. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Jullie hebben wel veel zeg haha.

Ja ik hou inderdaad al marktplaats in gedachte. Maar ik merk daarmee al gelijk dat je in de buurt hier niet heel veel aanbod heb, dus ik neig heel gauw toch weer naar nieuw kopen.
    Maarja, ik ben nog vroeg, dus er is nog wel tijd zat voordat we dat hier moeten hebben, dus wie weet komt er in de tussentijd nog wat op marktplaats te staan.

Ik ben wel vandaag een step tegen gekomen op marktplaats, die ga ik dan ook maar gelijk bekijken, want dan heb ik daarmee het probleem dan niet meer dat ik die ook maar weer nieuw moet gaan kopen.. Nou alleen dan hopen dat het wat is en hij er nog wel netjes uit ziet.

Is een rem trouwens heel handig op een loopfiets, of eigenlijk een beetje overbodig?

Share This Page