Mijn schat moppert soms, als hij niet wil slapen of tegen een voeding aan zit etc. en dan gaat hij een beetje zitten mokken met hier en daar een 'wheeee' erbij (die nog reuze meevalt, als ik andere moeders met baby's hoor) en weet je wat bij mij dus helpt? "Wheeeeeeeeee" - Och kerel, waarom zit je nou te huilen? Je bent toch geen baby?! "" <--- zo'n blik krijg ik dan. Succes verzekerd! Hij moet daarna gewoon weer lachen en blijft lachen. Baby's hebben ook humor ! Ook al weten ze niet wat het is en of ze het kunnen eten, ja of de nee. Wat helpt bij jouw mopperkontenbaby? Misschien kan ik nog meer tips uitproberen!
De spiegel is hier ook favoriet, maar gewoon even een andere houding helpt vaak ook. Dus als ze zit te mopperen in de wipstoel, dan even in de box, of even op schoot, of even een ander speelgoedje. Meestal is ze dan nog wel een kwartiertje zoet.
Ik ben daadwerkelijk een keer op de grond gaan liggen stampen en nepjanken toen ze samen een driftbui hadden. Het hielp nog ook twee betraande, maar weer lachende gezichtjes. Was wel thuis uiteraard
Haar oppakken en lekker dicht tegen me aanhouden. Dan maak ik een sprongetje samen met haar en kir: 'Zooooooo...OPGELOST!' Moet ze 9 van de 10 keer mee lachen.