HAP of wachten tot morgen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DarkAngel25, Nov 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik zou trouwens niet naar de hap gaan, maar het even aankijken; als ze morgenochtend nog steeds niet lekker is en bijna niet wil eten/drinken zou ik dan gelijk de huisarts bellen.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja zeker ga je dan kijken :D en ook gewoon doen hoor... Is gewoon altijd eng en het went straks... ;) maar die eerste keren zijn gewoon verschrikkelijk. Dat heeft iedere mama

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Luuf, nee dit heb ik niet. Heb zelfs nog met de kruidvat aan de telefoon gehangen wat hun in huis hebben, wat iets voor mijn dochtertje kan beteken. Ze zeiden dat luuf niet zou helpen, omdat ze echt neusverkouden is.

Ja ik val dan ook echt niet meer in slaap als ik niet even kijk. Ze heeft nu verder niks meer gedronken dan een halve fles. Ze wou echt niet. Heb haar tandvlees goed ingesmeerd en haar lekker op bed gelegd. De hele bovenverdieping ruikt naar ui, die ligt namelijk ook op haar kamertje hahaha.

4. Linda1984

Wat raar... Hier werkt luuf perfect als ze zo verkouden zijn en de neusjes verstopt zitten. Net als vaporub bij mij helpt als ik (neus)verkouden ben.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,740
    1,061
    113
    Luuf helpt hier wel hoor! Zodra de snotneus hier komt ga ik smeren..
    En verder een zetpil geven, en bij keelpijn de fles eens 'koud' aanbieden ipv warm.

Succes, altijd sneu als je ukkie ziek is!

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Oh dan ga ik dat ook nog wel in huis halen. Nooit verkeerd om bij de had te hebben.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik roep altijd dat ze baby;s zouden moeten afleveren met een foutmeldingsschermpje... ;) Zou wel handig zijn :)

Maar even serieus: qua vocht is het wenselijk dat een baby minimaal de helft van de aanbevolen hoeveelheid voeding per dag binnenkrijgt. Een keer wat minder is geen ramp, als dat eens een dagje is, zolang er maar plasluiers zijn. Zodra die droog blijven ALTIJD de huisarts bellen.

Verder zou ik vooral even paracetamol geven als je keelpijn vermoed, (lijkt het wat mij betreft wel op). Als de pijn wat verdwijnt, gaat drinken vaak weer beter :)

HAP bel je als je kind zo suf wordt dat je geen contact meer krijgt/ze niet goed meer wakker te krijgen is, als er geen plasluiers meer zijn of als de koorts hoger is dan 40 graden.
    Daarnaast kan het zijn dat desondanks je kind zo ziek is, zonder bovenstaande symptomen, dat je toch moet bellen: als jij als moeder het niet vertrouwt, altijd even bellen dus. Ze schatten dan op de HAP wel in wat nodig is, stellen je daar vragen om een beeld van je kind te krijgen en dan beslissen ze daar wel. Bij jonge baby's laten ze je vaak voor de zekerheid wel even komen en dat is, juist omdat ze zelf niet kunnen zeggen wat er scheelt, wel erg fijn :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Luuf werkt trouwens wel hoor, alleen als ze echt goed vol zitten niet meer en dan is een goede neusspray, (een andere dan de zoutoplossing) vaak nodig, maar da's altijd weer handig om in overleg met de huisarts te doen, want die kan je ook vertellen hoe vaak je die dan mag gebruiken.

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Ja idd zo'n melding zou super handig zijn!

Ze heeft wel plasluiers gelukkig, niet zo veel en vol als dat ze normaal heeft. Maar goed dat is niet gek. T is dat ze nog wel drinkt hoor, en ook steeds de helft.

Morgenvroeg bel ik gewoon even de huisarts, of ze even nagekeken kan worden voor we t weekend in gaan. Sowieso even haar oren en keel.

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter is ook al aantal dagen flink verkouden, 's morgens valt het mee qua temp maar loopt in de loop van de dag op.
    Ze eet en drinkt slecht, koude dingen gaat beter, vooral geen melk, maar dat wil ik zelf ook niet als ik last heb van keel. Maar ben al blij als ze weer wat vocht binnen krijgt en houdt, ik houd haar luiers goed in de gaten, onze dochter is behalve wat vermoeid door slecht slapen redelijk actief/allert. Dat zijn bij kinderen goed signalen.
    Wij smeren haar meerdere keren per dag in met Luuf, helpt hier erg goed, ook gaat ze in zwitsal ademvrij bad, ook dat lijkt wat te helpen. Heb al een tijdje een neusspray voor baby's thuis liggen voor het geval we het nodig hebben, want je zult altijd zien dat is in het weekend of 's nachts en als ik hier naar de dienstdoend apotheek moet is dat ff 30 km heen en terug.
    We moeten toevallig morgen naar de kinderarts, als we die afspraak niet hadden staan had ik denk ik ook wel even de huisarts gebeld om haar na te kijken.

Ik raad je aan om ook Luuf, neusspray enz in huis te halen voor het geval dat. Hoop natuurlijk dat je kindje snel weer opknapt, maar het blijven kinderen, dus zal het helaas nog wel vaker voorkomen.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Ik zou wel naar de hap bellen om t verhaal uit te leggen kunnen zij oordelenof jelangs moet. ( meestal wel als je belt),
    Maar ik zou zelf je kleintje ipv melk proberen wat thee of water of warme Diksap te geven,van melk krijg je vaak slijm in je keel als je al last vanje keel hebt...als ze dit allemaal niet wilt ; uiteraard wel melk geven als ze al zo slecht drinkt... Beterschap!

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Ze werd om 22.30 een beetje wakker en heeft nog wat gedronken. Zonder te huilen (zetpil?) Daarna is ze meteen verder gaan slapen.

Iets anders drinkt ze nog niet. Bied iedere dag water/thee/diksap aan, maar daar moet ze nog niks van hebben.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Nou vannacht heeft ze nog wat gedronken. Maar nu met de ochtend fles wilt ze weer niks. Ze laat een complete fles staan. Ze begon te drinken.. maar na een slokje duwt ze de speen eruit, en nu wilt ze niet meer. Ik heb de ha gebeld en om 10.00 willen ze haar toch eventjes zien. Ook omdat ze nog zo klein is.

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Uiteindelijk heeft ze haar ochtendfles, half huilend en slapend gedronken.

Ha: We zijn denk ik nog geen minuut binnen geweest...Hij zegt dat er niks aan de hand is. Heeft een poging gedaan om in haar keel te kijken, maar ze beet op t stokje, en toen konden we weer gaan... ;)..

Mijn eigen huisarts die mijn altijd heel erg serieus neemt, en de tijd neemt was er helaas niet.... nou dan gaan we nu dus zo t weekend in...... :(

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmm dat is apart eigenlijk? Bel gewoon de assistente op dat je het niet vertrouwd en graag wilt dat je eigen ha even naar haar kijkt?

Heeft die arts wel nog tips gegeven?

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Mijn eigen huisarts werkt niet op vrijdag. Arts heeft verder niet veel gezegd, geen tips oid. Hij zei dat ze genoeg reserves heeft...

17. Linda1984

Krijgt ze al bijvoeding? Want met keelpijn wil koude appelmoes hier nog wel eens in de smaak vallen; verzacht wat en gelijk vocht binnen. Maar ja daar heb je niks aan als ze dat nog niet eet:)

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar had jij niet aangegeven dat ze weinig dronk?

19. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zolang ze toch blijft drinken, geen droge luiers heeft en niet heel erg over haar toeren is zou ik het toch nog even aankijken. Misschien wat zere keel, niet lekker in d'r velletje, verkoudheid die eraan komt, sprongetje etc. Blijft het zo natuurlijk gewoon weer aan de bel trekken!

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Ja heb gezegd dat ze weinig dronk, maar omdat ze genoeg reserves heeft is dat blijkbaar niet erg.

Ja ze krijgt bijvoeding, en fruit gaat er goed in, dit vind ze ook super lekker. Mocht ze weer erg weinig drinken vandaag, krijgt ze gewoon extra fruit.

als het na het weekend nog niet over is, dan bel ik maandag de HA weer op en dan maak ik een afspraak bij mijn eigen huisarts.
    Of t moet in t weekend natuurlijk veel erger worden dan de HAP

Share This Page