15 maanden en elke ochtend tussen 4 en 5 wakker!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraal83, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Mijn dochtertje wordt sinds een week elke ochtend tussn 4 en 5 wakker. Ik laat haar altijd even liggen om te kijken of ze zelf weer gat slapen, maar ze gaat dan steeds harder huilen, dus haal ik haar er maar uit. Even troosten en weer terugleggen helpt niet, ik moet haar echt pap geven en dan kan ik haar na een uur pas weer terugleggen. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ben bang dat je daar weinig aan doet. Overdag eet ze wel genoeg?
    Zoja: dikke kans dat ze in een groeispurt zit en dan is het gewoon afwachten tot het weer over is...
    Zonee: even bedenken hoe je er overdag meer in kunt krijgen ;)

3. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Volgens mij krijgt ze wel genoeg binnen. Het is geen grote eter, maar zoveel als ze nu eet, doet ze altijd, dus denk dat het genoeg is.
    Als ik weet dat het wel weer overgaat, vind ik het niet zo erg. Maar ik ben nu bang dat ze aan verkeerde gewoontes gaat wennen en altijd zo vroeg pap wil. Of zal het zo'n vaart niet lopen?

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier precies hjetzelfde probleem alleen is mijn zoontje jonger. vlgs het CB is het een groeispurt en deze adviseerde aan het eind vd middag veel eten te geven. Maar ja, je krijgt er vaak ook niet meer in dan wat je al doet he?
    Ook raden ze af om een papfles te geven, dan liever een bekertje sap/ thee of een beetje melk, zodat ze weer vooruit kunnen en dan het ontbijt op het gewone tijdstip.
    Wij gaan het vannacht zo op deze manier proberen...

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier precies hetzelfde & weet je wat me opvalt? Ik typ ook naast dit forum in een novembermama forum & heel veel kindjes daar hebben 'er last van'
    Ik denk dus dat het een fase is... ik HOOP dat het een fase is want ik HAAT vroeg opstaan pff..

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn dochter is 18 maanden en heeft het ook
    ook heeft ze weer een fase van niet eten
    ik geef haar dus echt geen papfles rond die tijd
    ze is nu slim genoeg om er een gewenning van te maken
    dus ik laat haar nu gewoon huilen
    vanochtend wou ze gewoon echt naar beneden nou vergeet het maar ik ga niet om half 5 beneden zitten
    heb er terug gezet in bed gewoon zittend en gezegt dat ze maar moest kijken wat ze ging doen en ben weggelopen en naar me eigen bed gegaan, en heb er nog afentoe gehoord
    en toen kwam ze pas weer om half 8 en heeft toen pas een papfles gehad

7. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    mijn zoontje wordt ook vaak wakker rond die tijd de laatste tijd.
    ik geloof echt niet dat hij dan honger heeft. hij eet meer dan genoeg overdag. als ik hem een papfles geef (wat ie nooit meer krijgt) zal hij die best wel op drinken denk ik maar dat betekend nog niet dat ie wakker wordt van de honger. ik zou er ook echt niet aan beginnen om hem dan eten te geven of uit zijn bed te halen. ja even om hem te troosten maar daarna gaat ie gewoon zijn bed weer in en gaat ons wekker systeem in. eerst na 5 min. terug dan na 7 en dan na 10 tot hij slaapt.

wisten jullie dat het rond die tijd het koudst van de nacht is en onze kleintjes daar wakker van worden. gewoon van de kou. even goed in stoppen en evt. een extra dekentje erbij en weer slapen.

8. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Laten huilen is hier echt geen optie, het is zo gehorig en dat kan ik de buren dus echt niet aan doen. Even huilen is geen probleem natuurlijk, dat probeer ik ook altijd wel, maar alsze echt harder gaat, dan haal ik haar er dus echt wel uit. Ik heb ook geprobeerd haar eerst iets anders te geven water ofzo, of even spelen en dan weer naar bed, maar echt alleen met pap wil ze weer gaan slapen.
    Ik hoop maar dat het een fase is en vanzelf weer over gaat, want ik wil ook niet dat ze hier aan gaat wennen.

Deel Deze Pagina