Hoi allemaal, Ons zoontje van 6 maanden gaat al een tijdje helemaal over over zitten in zijn MaxiCosi waardoor hij dubbel zit. Lijkt me niet dat dit goed is voor zijn rug.. Als ik hem terug duw werkt hij tegen en blijft hij toch zo zitten. Is hier een oplossing voor? Zou ik nu al over moeten naar een andere stoel die ook voor baby's geschikt zijn? Bestaan deze? Ik heb van het cb begrepen dat hij voorloopt qua ontwikkeling(ik heb zelf geen idee, eerste kindje dus kan niet vergelijken..). Hij kan zelfstandig zitten vanuit een lig houding en kan kruipen en tijgeren heeft het hiermee te maken?
Lijkt mij dat je dan zijn gordeltjes niet strak genoeg hebt zitten. Hier kon zoontje op die leeftijd als ik de gordeltjes los had ook wel tot zit komen in de maxi cosi, maar verder trok ik de gordeltjes altijd zo strak aan dat ik er nog 1 vingerdikte tussen had en kon hij dus niet meer dan met z'n hoofdje naar voren komen. Nu al overgaan naar een groep 1 stoel is absoluut nog niet veilig, zeker als hij nog niet de gewenste lengte en gewicht heeft bereikt.
Geen verkleinkussentje meer erin? Zit hij met z'n billen diep genoeg? Gordels echt goed straks aangesjord?
Wij hebben ook zo rond de 6 maanden de maxicosi gedag gezegd. Maar ons jongens waren flink en konden al rustig over naar een andere autostoel. Als die van jou daar ook in past, kun je dat rustig overwegen.
Een kind van 6 maanden, hoe groot ook, kan echt nog wel in een maxicosi. En in het geval van ts zit het kind dubbel, dan is er wat anders aan de hand, elk kind moet er gewoon goed in kunnen zitten. Als ze goed vast zitten kunnen ze niet dubbel zitten, ze kunnen dan alleen hun hoofd naar voren doen en de benen omhoog, maar dat lijkt me geen probleem.
Naar mijn gevoel trek ik de gordels wel goed aan maar ga er vandaag extra op letten. Hij zit ook goed diep genoeg. Ik zat te denken misschien komt het door het voetenzak van koeka waardoor hij niet diep genoeg zit? Verkleiner was er al gauw uit omdat hij er erg van ging zweten.. Ik zat aan zoiets te denken er staat ook bij vanaf 4 maanden.. Maxi-Cosi AxissFix, de autostoel die naar je toe draait Maar als het niet verstandig is doe ik het niet.
De enige veilige "vervolg" autostoel op die leeftijd is een achterwaartse groep 0/1 stoel, deze bijvoorbeeld: https://www.babyplezier.nl/autostoel-besafe-izi-kid-i-size-x2-lava-grey.html Verder groeiden mijn kinderen boven de +2 curve met hun lengte en pasten tot 10 maanden in de maxicosi (cabriofix, dat is een ruime). Onze zoon ging toen naar een groep 1 stoel (hij liep toen al langs de randjes en was een robuuste baby, maar alsnog vond ik het niet fijn op die leeftijd). Voor mijn dochter hebben we een achterwaartse stoel gekocht, want die zat op die leeftijd nog niet eens stabiel los en was ook helemaal niet robuust gebouwd (tegenovergestelde, ondergewicht). De achterwaartse stoel die we voor haar hebben, is niet geschikt voor een baby van 6 maanden, maar is vanaf 9 maanden. Edit:volgens mij is de axisfix ook een groep 0/1, dus die zou dan ook veilig zijn idd.
Gebruik je een jas in de maxi cosi? Alles wat je kunt indrukken en als extra onder de gordel stopt is niet verstandig. Een winterjas zorgt ervoor dat de gordels niet strak genoeg zitten en kunnen zelfs ervoor zorgen dat je kindje bij een botsing of hard remmen uit de mc geslingerd word.
De gordels zitten idd niet strak genoeg denk ik. Mijn kinderen konden zich echt niet meer bewegen als ik de gordels aantrok.
Met 6 maanden kun je echt nog geen andere autostoel overwegen...iig geen voorwaartse. Niet meer passen met 6 maanden geloof ik helemaal niks van. Er zijn grote en kleine kindjes, mijn oudste ging pas met 2 jaar uit de maxi cosi. Ik geloof direct dat jouw kindjes een stuk groter waren. Maar jouw baby's van 6 maanden kunnen nooit groter zijn geweest dan mijn 2 jarige peuter.
Ik ben, als ik zulke dingen lees, altijd blij dat er in 2018 een wet in gaat dat kinderen tot 15 maanden achterwaarts vervoerd moeten worden. Al zou een baby van 6 maanden zo lang zijn dat het niet meer in autostoel groep 0 past wil dit nooit zeggen dat die baby sterk genoeg is om voorwaarts vervoerd te worden. (Bij een botsing....) En ja vroeger was alles beter Toen waren er geen autostoelen en zat men los in de auto.
Ik denk idd dat je de voetenzak eruit moet halen. En geen jas aan en dan de gordels stevig aantrekken en dan zou hij niet dubbel moeten kunnen buigen. En anders over naar een achterwaartse groep 0/1 stoel.
Dit is inderdaad een goed autostoeltje waar je je kind lang achterwaarts in kan vervoeren. Dus als hij echt niet meer lekker zit in de maxicosi dan zou ik voor deze gaan. Het doel van achterwaarts vervoeren is dat het nekje van je kindje nog niet sterk genoeg. bij een evt. Botsing gaat zijn nek dan alle kanten op, met alle gevolgen van dien.
Mijn zoon is 5,5 maand en zit boven de curves met zijn 72 cm lengte en 9 kg, maar hij past inderdaad nog steeds beetje in de mc. Op zes maand overgaan naar een 1stoel vind ik echt absurd gevaarlijk.
Precies daarom zei ik ook: er zijn grote en kleine kindjes. Duidelijk mag zijn dat die van mij op de -2 lijn zat. Maar 6 maanden is gewoon gevaarlijk idd.
Ik denk ook echt de gordeltjes..ze moeten echt flink strak hoor! Dan kan je kindje nooit naar voren klappen, hij wordt dan nl tegengehouden door de gordels bij zijn schouders.