Ik hou erg veel vocht vast in mijn benen, mijn enkels zien eruit alsof ik ze verzwikt heb. Gelukkig lijkt het erop dat ik alleen vocht vasthoud in mijn benen en nog niet in mijn bovenlichaam. Hoe groot is de kans dat ik toch in mijn bovenlichaam (gezicht!) op ga zetten? Soms zie ik zwangere vrouwen lopen en die zien eruit als een Michelin-mannetje en dat wil ik echt niet! En wat ik ook wil vragen is of het normaal is dat ik veel aankom door dat extra vocht. Ik ben 30 weken zwanger en 13 kg aangekomen... (ik eet normaal) Alvast bedankt!
Hoi Lara1978, 13 kilo bij 30 weken is niet teveel hoor. Het zal nu ook wel een deel vocht zijn als ik je verhaal lees, dus daar moet je je geen zorgen over maken hoor. Verder moet je als je vocht begint vast te houden heel veel drinken om de omloop gaande te houden. Laat je voeten masseren en je voeten lekker omhoof leggen. Vaak zie je dat het bij vrouwen met name tot uiting komt in de voeten, benen en handen, maar soms ook in je gezicht. Als dat zo is, kun je er niets aan doen. Dat hoort dan op dat moment bij jouw lijf en kun je alleen maar weer veel drinken. Groetjes Brigitte