Hebben jullie dat nu ook? Veel mensen in mijn omgeving, vooral mijn moeder, geven de hele tijd opmerkingen/kritiek! Vandaag ook weer, nou ik zou hem om de 4 uur eten geven hoor. Daar moet hij nu toch wel tegen kunnen! Ik leg dan maar weer uit waarom het voeden op verzoek heet... pff.. En hij mag toch al wel een fruithapje? Uhh nee, dat mag pas met 6 maanden. Als argument komt altijd dat ze dat ook met ons deden en wij er ook groot op zijn geworden. Dan denk ik tja, maar dat wil toch niet zeggen dat dat het beste is voor de baby? Vroeger mocht je ook alles eten, drinken en roken tijdens de zwangerschap. Hij weigert ook de fles, je staat versteld van het aantal mensen dat zegt: nou dan geef je hem toch paar dagen niks. Ik weet zeker dat hij dan vanzelf gaat drinken uit een fles. Hallo.. alsof ik mijn baby een paar dagen niks ga geven. Ga zelf lekker paar dagen niks eten en drinken! En ons mannetje heeft een tandje gekregen (heel vroeg toch) en hebben al 3 mensen gezegd, ooo dat zou ik maar stopen met de borstvoeding! Hoezo? Hij bijt toch niet.. Wordt er beetje geïrriteerd van. Lijkt wel steeds erger te worden! Is misschien goed bedoeld, maar ik bepaal toch zeker zelf wel wat het beste is voor mijn zoon! Kan me voorstellen dat wanneer je niet stevig in je schoenen staat je hierdoor sneller zou stoppen, waarom doen mensen dat toch? Bemoei je met je eigen zaken! ! Sorry, moest het even kwijt!
Heel herkenbaar!! En ook de opmerking: "Je gaat toch wel stoppen met borstvoeding als je gaat werken?" Euh nee, waarom? "Dat gedoe met kolven etc..." Niets van aantrekken, jij doet het zoals jij het wil doen. En af en toe met een hele diepe zucht ja knikken en nee denken... Ik ben je in een ander topic tegengekomen en ik ben moest nog steeds een beetje aan je denken.. (niet verkeerd opvatten hoor) Hoe gaat het nu eigenlijk met het drinken uit de fles, wil je kindje nog steeds niet uit de fles drinken? En is het beginnen met werken een beetje meegevallen? (Ik mag zelf morgen weer beginnen...)
Nope nog niet uit een fles helaas. Die heb ik even toegevoegd aan bovenstaande. Ik rijd lekker op een neer. Niet ideaal maar het is niet anders! Ga nog één fles proberen en dan geef ik het op. Mijn baas is gelukkig heel flexibel en vind het zo een prima oplossing. Vind het wel leuk om weer aan t werk te zijn! Bij de gastouder gaat het heel goed, hij heeft het erg naar zijn zin en zij lepelt er wat voeding in tussendoor 😊
Mijn man vertelde gisteren op een feestje tegen een kennis die we een paar maanden geleden voor het laatst hadden gezien dat ik nog bv gaf. "dat doe je toch niet, dan krijg je hele lelijke borsten" was haar antwoord. Ml heeft nog proberen uit te leggen dat het niet helemaal zo werkt, maar ze bleef het maar vies en vreemd vinden. Opmerkingen van mensen wat verder weg zijn niet zo erg, maar als ouders of schoonouders vervelend doen, dat vind ik wel lastig.
Jaa, herkenbaar! Al die opmerkingen die jij noemt inderdaad. En wat ik ook heel erg merkte, als je met een groep bent en het komt ter sprake dat je bv geeft, dat er dan altijd wel twee of drie zijn die het dan nodig vinden om uitgebreid te vertellen waarom zij absoluut geen bv wilden geven. Pff dat wordt toch niet gevraagd...
Ja erg seksistisch om je tieten te gebruiken waar ze voor zijn bedoeld! Snap sommige mensen echt niet....
Hier krijg ik vooral verbaasde reacties als ze horen dat ik 'nog' bv geef. En al helemaal als ik vertel dat ik de 6 mnd iig vol wil maken. En ook hebben ze medelijden met mijn man, nu zijn mijn borsten niet meer van hem maar van mijn dochter?!?!
Nou,ik had vorige week ook een mooie.. Collega had het er over dat ze dachten over zwanger worden.Maar dat ze het financieel gezien nog niet zeker wisten. Dus ik zeg:je kan het zo duur maken als je wil. Recycle meubels,MP, en gewoon bv geven,das gratis. Neeeee bweuh....ik moet er niet aan denken dat vind ik zo ONNATUURLIJK.... Je kan een heleboel zeggen over bv maar onnatuurlijk.. "Ja dat gezuig aan je borsten...bah." Ik nog voorzichtig:ja maar, daar zijn ze toch voor, je kind melk van een koe geven, dat is toch onnatuurlijk? Ik wist echt niet wat ik hoorde...
Tja, als ik in een groep vertel waarom ik van bv naar fv ben overgeschakeld, is er ook altijd wel minstens 1 bv-mama die moet benadrukken dat zij fv geen optie vond en vindt dat ik te snel opgegeven heb. Dat is dan ook niet gevraagd. Blijkbaar hebben mensen het toch altijd moeilijk om te aanvaarden dat anderen de dingen misschien wel anders aanpakken.
Haha ja ik vind het heel bijzonder dat het tegenwoordig eerder raar is als je wél borstvoeding geeft! Inderdaad, daar zijn ze toch voor?!! En inderdaad dat je hangboobies zou krijgen en zulke verhalen, jammer dat mensen niet weten hoe het echt werkt. Ik vind het ook frustrerend hoe vaak mensen verbaasd reageren dat ik nog steeds met een tepelhoedje voed. Ja eh sorry, zonder lukt het echt niet? En ja dat probeer ik heus wel af en toe? Maar ik wil inderdaad ook minimaal de 6 mnd vol maken en dat gaat prima op deze manier! TS wat jij schrijft over oefenen met de fles is ook herkenbaar. Het heeft bij ons zeker 5 weken geduurd voordat het lukte, en dan al die 'goede' adviezen van 'laat hem maar even bij ons achter'. Sowieso zat er bij ons geen druk achter, maar ik ga m'n kind niet onnodig honger laten lijden en een dag lang laten huilen onder het mom 'uiteindelijk gaat hij heus wel eten'. Meer wegen leiden naar Rome! En m'n moeder vraagt geregeld of ik me geen 'Bella' voel met dat kolven. Eh ja charmant is anders, maar het is voor een goed doel. Inderdaad als mensen in je directe omgeving dat soort dingen vragen is dat soms best lastig.
Hahaha, ik zit precies tussen twee vuren in. Moeders die proberen de 2 jaar vol te maken met bv (en alles exact op verzoek ipv wanneer het goed uitkomt) en moeders die al na 3 weken overstappen op kv. Zo kun je het nooit goed doen natuurlijk, zelfs niet met gewoon braaf 6 maanden, wat supernetjes is. Ben heel benieuwd wat mij te wachten staat allemaal. Proberen niks van aan te trekken, hoe moeilijk ook. Ik merk dat het vooral voor je eigen (schoon)moeder moeilijk is om te merken dat de inzichten veranderd zijn en dat hun dochter het anders aanpakt. In retrospect voelen ze zich dan toch ergens aangevallen op hun eigen methode.
Ik herken je verhaal precies. Hier gaat het vooral over wat ik ons mannetje te eten en te drinken geef. Hij is nu 6 maanden. Ik geef hem water te drinken. Krijg ik de opmerking, Water? Geef hem appelsap dat is veel lekkerder. Ik vertelde dat ik hem i.p.v water eens wat thee wil geven. Poeh, dat had ik beter niet kunnen zeggen. Ik geef hem gewoon naturel pap. Dus niet met een smaakje. Wordt er gezegd: Doe er nou toch een lepeltje suiker in, dat vind ie zeker weten lekker. En als ik dit dan allemaal tegen spreek krijg ik als antwoord: Je bent veel te streng en te precies. Je moet hem niet alles ontzeggen. Mensen, hij is pas 6 maanden oud!! Doodmoe wordt ik er van.
wat je ook doet, het kan altijd anders volgens anderen Opvoeding is voor veel mensen herkenbaar en iedereen denkt dat hun de beste manier hebben van opvoeding. Dat is ook goed want als je zelf al denkt dat je iets verkeerd doet.... Maar dit is wel lastig, en zeker omdat er veel mensen niet of maar voor een bepaalde tijd borstvoeding geven, er zijn er niet veel die langer dan 6 maanden voeden... Dus ja ik krijg ook wel eens vragen hierover, maar op 1 of andere manier durven mensen mij geen kritiek hierover te geven?? Misschien omdat ze weten dat ik er toch niks van aantrek (ben nogal eigenzinnig) Of omdat ze zien dat ons ventje zo tevreden is?? Geen idee, maar ik snap de frustraties van sommige mensen wel hoor als ze kritiek krijgen. hier zouden ze zoveel dingen kunnen bekritiseren, rapley wasbare luiers wandelwagen is een sierelement in huis ik draag mijn zoontje altijd.. en wanneer ik stop met borstvoeding??? GEEN IDEE! allemaal geen doorsnee manieren, maar wel manieren die bij ons passen. Mijn motto is ook om iedereen in zijn waarde te laten maar als ze uitleg willen dan geef ik ze dat ook. tot nu toe wordt ik ook in mijn waarde gelaten, en als ik een keer merk dat ik niet in mijn waarde wordt gelaten dat krijgen ze dat wel te horen hoor
Vind dit echt lachwekkend, onvoorstelbaar .sowieso is koemelk helemaal niet zo gezond voor mensen....
Borstvoeding onnatuurlijk? Vind ik toch wel heel bijzonder! Hier valt het mee. Van de week een vriendin op bezoek en die vroeg 'en hoe lang heb je het volgehouden?', dus ik antwoordde dat ze nog borstvoeding krijgt. Toen was ze toch wel verbaasd en even stil... paar tellen later zei ze 'stoer!'. Ik vond het wel een grappig gesprek. Tot nu toe altijd respectvolle reacties gehad, andere mensen zouden niet altijd dezelfde keuzes maken (en ik niet dezelfde als zij maken) maar gelukkig laat in ieder geval iedereen in onze vriendengroep elkaar wel in hun waarde en probeert elkaar te steunen.
Ja onnatuurlijk, die heb ik ook al een aantal keer gehoord. Net als mensen die het erotisch vinden? Eh, serieus? Wat is er erotisch aan een moeder die haar kind voed? Hier laatst erg weinig begrip voor dat we door wilden vechten voor de bv toen de productie zo goed als gestopt was. "Kunstvoeding is geen vergiftigd hoor. Met de fles worden ze ook groot". Ja hehe, natuurlijk is het geen vergiftigd en worden ze er ook groot op. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar geen bv meer hoeft te geven. Ik vind het zo jammer dat het belang van bv zo onderschat word. En dat het soms lijkt dat van iedere duizend mensen er 990 anti bv zijn.
Hier ook een fles weigeraar kan niet eens meer tellen het aantal opmerkingen die kunnen gehad dat is de bv dan maar af moet bouwen want dan moet hij de fles wel pakken kindjes verhongeren zichzelf niet blablabla Ja laat ik vooral het enige wat hij wel eet van hem afpakken.. Zodat hij niet alleenop mMn twee werkdagen amper iets drinkt maar lekker de hele week te weinig krijgt dat zal goed voor hem zijn?!?! Tss