Ik wil morgen zelf een coupe soleil gaan doen, alleen weet niet hoe ik dit het beste kan doen. Een vriendin wil ook helpen, alleen duurt nog even voordat zij kan en ik wil het graag zo snel mogelijk. Weet iemand hoe ik het beste kan beginnen? Ik heb al wel een coupe soleil(van de kapper)en heb nu wat uitgroei en wil er nog wat meer plukken blond bij. Bij het setje(Schwarzkopf Poly blonde coupe soleil)zit een soort kammetje om blonde plukken te maken, maar ik wil het graag met folies doen. Iemand hier ervaring mee?
ik zeg : NIET DOEN!!!!!! mijn moeder heeft het ooit gedaan... dambord geworden... smakelijk om gelachen (zei dan weer niet ) zou het gewoon lekker aan de kapper overlaten
oe, ik zou er zelf ook niet aan beginnen. Ik kleur mijn haar altijd zelf, maar een coupe soleil zou ik echt niet doen. Je kunt het niet goed zien, en als je plukken niet goed verdeeld zitten, is dat echt niet mooi. Ik zou het of door de kapper laten doen, of toch wachten totdat je vriendin kan
Als je met folies wilt gaan werken moet je echt zorgen dat iemand anders het voor je inzet. Zorg ervoor dat de verf/blondeer nooit te dik erop zit zodat het kan gaan lekken naar de aanzet van je haar bij de hoofdhuid want dan krijg je een mooie blonde "stip" op je hoofd!! Persoonlijk vind ik coupesoleil meer geschikt om door een kapper te laten doen... zou t dus zelf nooooooit thuis doen. Ken je geen thuiskapster die t jou er alleen even in kan zetten, en dan weer weg gaat? Dan kun je het toch zelf wel uitspoelen na de inwerktijd?
Bedankt voor de reacties. Ik heb de coupe soleil al laten doen door iemand anders, maar dat was niet helemaal goed, er waren nog een paar donkere stukken aan de achterkant, en de onderkant was nog met uitgroei, dus heb eergisteren nog een pakje gekocht en het bijna helemaal geblondeerd. Nu ziet het er wel mooi uit, alleen de gelige kleur nog eruit met zilvershampoo.
ik doe het zelf, maar dan soort highlights idee..... ik koop dan zo;n badmuts met gaatjes, kijk zelf een beetje waar welke pluk, kan je redelijk goed zien door de gaatjes, haaknaald om de plukjes eruit te trekken en dan blonderen... heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad