problemen met voeding,help wat te doen?SPOED

Discussion in 'Voeding' started by Nance83, Oct 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nance83

Nance83 Actief lid

Apr 10, 2008
    190
    0
    0
    hallo

mijn dochtertje is 7 maanden, en ik maak me ongerust over haar voeding.
    dit is wat ze krijgt:

6/7 uur: 200 6 friso comfort + 6 bambix
    10/11 uur: fruithapje
    15.00 of soms zelfs later fles 200/6
    17.00/18/00 warm eten
    19.00/20.00 fles met rijstebloem (pap)

ik vindt dus dat ze veel te laat haar tweede fles wilt als ze al van 6 uur op is, dat zijn 9 uren ertussen maar ik krijg het er gewoon niet in.

wie heeft tips voor mij, wat moet ik doen het zo laten en er een boterham tussen in doen en hoelaat moet ik die dan geven, fles wil ze gewoon weg niet pas om 15.00uur of 16.00 uur
    geef ik een boterham dan schuift alles nog eens een uur op of ze wil niks van warm eten, een boterham en een fles van bijvoorbeeld 150 wil ze ook niet ze wil gewonweg geen fles niet met voeding en niet met gewoon drinken.

wordt er een beetje moedeloos van, ze krijgt op zich genoeg binnen maar de tijd ertussen is veel ste lang.

hoop snel tips te krijgen alvast bedankt.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat je zegt: je kindje eet eigenlijk prima... Ze rekt het behoorlijk uit over de dag maar dat geeft toch niet? Ze houdt gewoon van 4 uur tussen haar maaltijden... helemaal niet gek! Tussendoor eet ze prima fruit (dat kan je helemaal rekenen als vocht!). Ik vind het helemaal niet zo'n gek schema hoor. Ze zit gewoon lekker vol van het ontbijt en het fruit. Slaapt ze in de ochtend ook nog vrij veel? Dan verbruikt ze natuurlijk ook niet zoveel. Mijn tip zou zijn: maak je maar niet druk. Het is wel goed zo.
    Als je een boterham wilt gaan geven kun je dit doen:
    6-7 uur pap (misschien ietsjes minder dan je nu geeft)
    10 uur fruit hapje
    1 uur 1/2 flesje + boterham
    3 uur 1/2 flesje
    6 uur warme maaltijd
    laatste fles.
    Ideetje?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Lijkt mij ook prima hoor. Als je wilt dat ze eerder komt voor 2e voeding dan denk ik dat je de 1e fles kleiner moet maken. Maar ik zou het zo laten aangezien je s avonds gewoon perfect uitkomt:)

4. Olly

Olly Actief lid

Jan 27, 2008
    322
    0
    0
    hoi, mijn dochter heeft momenteel precies hetzelfde. Haar schema is;

08.00 uur 210/7 met 5 schep fijne granen Bambix

's ochtends slaapt ze nog ongeveer een uurtje

12.00 uur een halve boterham en krijg er dan absoluut geen fles meer in of enig ander drinken

12.30 uur slapen

15.00 uur een 6 mnd potje fruit ongeveer helemaal

16.30/17.00 half 6 mnd potje groente/aardappel/vlees en klein beetje halfvolle vanille yoghurt

ergens na 19.00 uur een fles 210/7 met 2 schep rijstebloem.

Ze wil echt absoluut geen ander drinken. Nou had ik vorige week iemand aan de telefoon van het CB en die zei dat ze wel 2 flessen mocht, maar dit lijkt me toch echt te weinig.. Ik ga voor de zekerheid morgen ff naar het inloop op het CB om te vragen wat ik er mee moet...

5. Nance83

Nance83 Actief lid

Apr 10, 2008
    190
    0
    0
    ik kom s'middags uit met de fles rond drie uur, vier uur, maakt niet uit hoe ik het aanpak, doe het maar zo dan heeft ze tenminste binnen wat ze binnen moet hebben, maandag bij cb zijn en dan maar eens overleggen, ik heb me er maar bij neergelegd dat ze zo eet, moet maar he

6. Olly

Olly Actief lid

Jan 27, 2008
    322
    0
    0
    net bij het CB geweest en opzich geen probleem dat ze maar 2 flessen krijgt/wil. Ik moet het er iig absoluut niet in gaan proppen omdat ze anders een afkeer krijgt. Liever wat vocht bij het fruithapje extra indoen en event. bij het warme eten. En eventueel om 15.00 een flesje.. gelukkig dat het verder niet iets is om zorgen over te maken. Ze zegt dat ze zelf wel aangeeft wat ze wil.

Share This Page