Overlast buurvrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Muisjepluisje, 19 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden

Vorig jaar zijn wij verhuisd naar onze 1e eengezinswoning. Afgelopen zomer hebben wij enorm veel last gehad van bepaalde dingen van onze buurvrouw

- Een grote japanse esdoorn hoger dan ons huis tegen de schutting aan die zeker 50% zonlicht weghaalt. Nu de 2e winter hier en onze tuin ligt BOMVOL met rode blaadjes, maar echt bomvol want die boom staat tegen onze schutting aan.
    - De buurvrouw die besloot een puppy te nemen en beide honden meer op haar balkon te laten kakken dan buiten waardoor deze in de volle zon lag en de geur bij mij in de woonkamer rondzwierf (wij hebben drive in woningen dus woonkamer + balkon op de 1e verdieping)
    - De buurvrouw die vaak weg is waardoor haar honden op dat moment een halfuur tot een uur als wolfshonden zitten te blaffen wat je hier enorm hard hoort.

Haar aanspreken is een No Go! Ooit over de boom begonnen en ze zou hem laten snoeien. Uit coulance heb ik gezegd we betalen wel mee waarop ze zei ik heb iemand gevonden en het komt goed. Nouja nooit wat aan gedaan en sindsdien doet ze heel apart en afstandelijk als ze ons ziet.

Is het echt een misdaad om een appje te sturen dat ik echt ontzettend last heb van haar honden? Ik hou er van de vrede te bewaren maar ik erger me echt kapot. Ze is nooit thuis en heb eerlijk gezegd geen trek om haar überhaupt nog persoonlijk aan te spreken..

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ja lastig!

Die boom stond er al neem ik aan toen jullie dat huis kochten? Snap dat je er last van heb, onze buren hebben ook een grote boom waar veel zooi vanaf kom. Maar ga daar niet over klagen!

Over die honden zou ik wel klagen, als ze er niks mee doet zelfs de politie bellen als ze zo blaffen en zij niet thuis is. Ook dat stront, smerig!! Hopelijk komt daar een oplossing voor!

3. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ja wij hebben bezichtigd in de winter en totaaaaaaal geen idee gehad van hoe groot dat ding was, ook heeft ze nu achter in de tuin een boom die ook blijft groeien..

Ja het is enorm smerig, als ik uit mijn slaapkamer raam kijk op haar balkon zie ik echt 5/6 hopen liggen en de zomer vol met vliegen

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Klagen over de boom vind ik onzin. Deze stond er eerder dan dat jullie het huis kochten, dus dat had je van te voren moeten bedenken. Sterker nog, volgens mij mag je (tenminste in onze gemeente) dit soort bomen niet eens meer kappen als ze in je tuin staan.

Wel zou ik haar aanspreken over de overlast van de honden. Absoluut niet appen, maar gewoon aanspreken. Nodig haar uit voor kop koffie, dan kan ze direct haar honden horen blaffen. Ook kan je dan vertellen dat jullie last hebben van de stank van de poep. En vragen of ze de poep op wil ruimen, en in de zomer direct het balkon wil na spoelen of dat ze de honden gewoon uit wil laten zodat ze niet op het balkon hoeven te poepen. Mocht ze klagen dat ze dat niet redt ivm haar werk, zorg dan dat je alvast wat telefoonnummers van de honden opvang en of uitlaatservice hebt opgezocht, dan kan je deze direct geven om haar te helpen.
    Mocht er geen verbetering komen met de honden dan kan je altijd nog instanties inschakelen.
    Maar probeer het eerst persoonlijk met je buurvrouw te bespreken, wie weet bouw je alsnog een leuke band op.

hummeltje5, chrystel73, Jo79 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Weet niet of je er nog wat mee kan maar bomen in de tuin moeten x afstand hebben tot de erfgrens en niet hoger worden dan y.

Is geloof ik 2016 veranderd, dus allicht kan je daar nog wat mee als je echt wilt. Ik heb hier een perenboompje binnen die grens maar met fatsoenlijk trimwerk moet dat geen probleem opleveren. Hij kan ook niet 2 meter uit de kant want dan staat ie midden voor de poort, stukkie verder opzij staat ie te dicht aan de andere kant. Postzegeltuin dilemma.

Buurvrouw dr boom hangt helemaal over maar die geeft prachtige bloemen, enkel een aanwinst en die blaadjes...och.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Volgens mij is het zo dat als de takken van de boom over jullie erfgrens hangen, jij deze ook mag snoeien. Je moet het eerst melden aan je buurvrouw. Zo hebben wij dat in het verleden ook gedaan.
    Verder zou ik ook de boom laten rusten en vooral in gesprek gaan over de honden. Het is zielig voor de beesten zelf, het is ongezond… van een heel ander kaliber dan rode blaadjes in je tuin vind ik.

hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina