verdrietig..:(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loezzz, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Hallo meiden,

Ik moet even iets kwijt, vind het zo erg:( Mijn kleine mannetje is vandaag door een ander kindje gekrabt op het kdv. De leidster stond alleen op de groep en was een kind aan het verschonen. Een meisje is toen bovenop mijn mannetje gaan zitten en heeft hem gekrabt in zijn gezicht terwijl hij niet weg kon:( En echt behoorlijk diepe krassen met twee handjes aangericht tot bloedens toe. Hij zag er zoooo zielig en gehavend uit toen ik hem ophaalde, ik kon wel janken..
    Het blijft me de hele tijd bezig houden en ik ben ook wel boos op de leidster omdat zij dit heeft laten gebeuren:x
    En nu slaapt hij niet, omdat zijn gezichtje zeer doet als hij op ligt (hij slaapt op zijn buik). Pfff ben er helemaal naar van..

Liefs

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mja, ik begrijp héél goed dat je je er verdrietig om voelt maar ik vind niet dat het terecht is dat je boos bent op de leidster. :) Ze heeft natuurlijk maar 2 handen en ogen en ze voelt zich er vast even rot onder als jij.
    Ook denk ik dat het niet abnormaal is dat kindjes elkaar pijn doen en dat dat dus nog wel vaker zal gebeuren...;) Maar voor een moederhart is dat idd zwaar!

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    jeetje! Wat verdrietig zeg, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je moet voelen nu!
    Als er maar een leidster aanwezig was op dat moment, kun je haar niet echt de schuld geven vind ik. Het is dan, hoe zielig ook, "risico van het vak" omdat je je zoontje naar het kdv brengt.
    Ik zou wel even de leidster aanspreken en vragen of het betreffende meisje zich wel vaker zo gedraagt? Want dat kan dan zeker een punt van aandacht zijn op de groep.

Heel veel beterschap voor je ventje, hopelijk slaapt ie goed vannacht!

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dat is zielig zeg, wat rot voor je! Daar zou ik me ook niet echt vrolijk onder voelen! Misschien een lekker verkoelend washandje geven voor op z'n wangetjes? Is het ontsmet?

Hoe komt het dat er maar 1 leidster op een groep zit? Moeten er toch minimaal altijd 2 zijn?

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het is wara dat dit soort dingen gebeuren. Wat ik veel verontrustender vind, is het feit dat je vertelt, dat er maar één leidster op de groep stond. Daar zijn toch zeker regels voor? Op mijn KDV zal het niet gebeuren dat er maar één leidster op de hele groep is, nl. Dat is gewoonweg teveel verantwoordelijkheid voor één persoon.

Hebbenz e daar bij jouw KDV geen regels/beleid op?

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    koffie pauze/plaspauze??

en bij bijvoorbeeld 5 kindjes op de groep tussen 4 en 6 mag er bij ons een leidster naar huis

7. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    hmm ja, ik weet wel dat het gebeurd in een seconde en de leidster voelde zich er ook echt heel slecht over. Ze moest zelfs huilen toen ze het me vertelde, zo schuldig voelde ze zich. Dus echt boos ben ik niet hoor en ik ben ook heel lief naar haar geweest. Maar ja.. moet toch iemand de schuld kunnen geven:)
    En het kindje die het gedaan heeft is het dochtertje van een vriendin van me. Heb haar er ook al over gesproken en is natuurlijk voor beide kanten niet leuk:(
    Tjah, moest het gewoon even kwijt, dat lucht dan toch wel op ofzo.

8. Elke1984

Hier in België is het zo dat er tot een bepaalde hoeveelheid kindjes (ik ben niet zeker van het aantal) één leidster voldoende is.

9. Elke1984

*dikke knuffel*

10. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ja, ik geloof dat het in de pauze van de andere leidster is gebeurd. De leidster op de groep was een poepluier aan het verschonen en hoorde hem wel huilen, maar kon er niet direct heen. Toen hij nog harder ging huilen is ze gaan kijken en heeft ze ook direct gekoeld en ingegrepen. Ze heeft dus eigenlijk prima gehandeld, maar het is inderdaad pijnlijk voor mijn moederhart:(

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

He wat vervelend zeg :/ Kan me voorstellen dat je het heel sneu vindt voor je kleine mannetje maar helaas komen dit soort dingen voor. Fijn dat alle partijen zo begrijpend zijn, hopelijk komt het niet weer voor en heeft je mannetje er snel geen last meer van!

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ow bah kan me voorstellen dat je er helemaal naar van bent.

Ik zou echt boos worden op het kdv als er maar een leidster op de groep zou staan,vind dat eerlijk gezegt niet kunnen.
    Er sullen ook vast wel kdv zijn waarbij dat niet gebeurd maar om dit soort dingen o.a gaat mijn zoontje niet meer naar het kdv!

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het blijgft een rotsituatie. Mijn dochterje is ooit toen ze een maand of 5 was, zó hard gebeten dat ze met de tandafdrukken in haar handje mee naar huis kwam. Mán wat vond ik het vreselijk. Maar het is niet te voorkomen, denk ik. En ik vind dat de leidster in kwestie toch prima heeft gehandeld.

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Met dit soort dingen bedoel ik dus dat er maar een leidster aanwezig is.
    Dat kindjes elkaar bijten of vallen ofzo dat kun je idd niet tegen gaan.

15. misa

misa Niet meer actief

Ach wat sneu..! Niet handig dat het zo gegaan is. Maar jammer genoeg kunnen die dingen gebeuren.
    Ik denk dat als je je er rot onder blijft voelen, toch even over moet praten met een leidster.
    Wat wij ook vaak doen als een kindje iets uiterlijks heeft opgelopen, omdat ie gevallen is ofzo, is even bellen met de ouders. Dan schrikken ze niet zo als ze hun kindje ophalen.

16. adi

adi Niet meer actief

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw

Nou het gewoon een regelgeving dat bij een x aantal kindjes je maar 1 leidster op de groep hebt...

En deze dingen kunnen ook gebeuren als er een vriendje op bezoek is en jij even naar de wc moet of drinken inschenkt...

Tis heel sneu voor het kindje van de TS... Je kunt er eerlijk gezegt ook vrij weinig tegen doen... En de leidster zal het andere kindje nu ook wel extra in de gaten houden denk ik...

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ach, wat sneu! :(

Bij mijn zoon in de groep zit een jongetje dat heel 'gemeen' is. Hij bijt, slaat, gooit, duwt en pakt constant alles af. Maar ook daar kunnen ze weinig tegen doen, behalve hem zo'n beetje 3/4 van de dag in de hoek zetten ;) Zo balen! Maar zolang de ouders het kind niet opvoeden, zitten 'wij' dus ook met zo'n kleine terrorist. Gelukkig is mijn zoon tot nu toe nog niet het slachtoffer geweest, maar ik merk al wel dat hij dingen van hem afkijkt, dus ik ben nu heeeeel fel op slaan, gooien en bijten. Zal me niet gebeuren dat mijn zoon ook zo wordt!

@TS: ik hoop dat je kindje zich snel weer beter voelt en geen last meer heeft van zij eerste 'oorlogswonden' ;) Het komt goed.

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Of er nu een of meerdere leidsters aanwezig zijn het gebeurd iedere dag wel een keer ergens. Ik ging laatst mijn zoontje ophalen en die was gebeten door een ouder kindje waar zes leidsters aanwezig waren. Het ging alleen zo snel zeiden ze voordat ze er waren was het al gebeurd. Ja ... gelukkig niks aan over gehouden en fijn is het niet maar ... het gebeurd wel.

20. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    helaas door bezuinigingen enz waarschijnlijk zijn er te weinig leidsters in dienst...het is geen gemakkelijk vak lijkt me maar idd je voelt je zwaar verdrietig als dit je kindje overkomt!

mijn moeder heeft me verteld dat ik m;n neefje een keertje gebeten heb. toen waren we thuis en m'n moeder was er en zag het maar kon niet meer ingrijpen...(wat een rot kind was ik he? hahaha!) zij heeft toen meteen mij teruggebeten hahaha! niet zo hard natuurlijk maar het heeft wel geholpen. Ik heb het nooit meer gedaan en was niet een kind dat 'geweld' gebruikte, maar je ziet dat alle kindjes om een of andere reden zoiets doen en het kan ook bij een keer blijven. het is goed om uit te zoeken of een kindj het vaker doet. lijkt me handig voor dat kindje zelf...

neemt niet weg dat je als moeder van het 'slachtoffer' je je vreselijk voelt! ik voel me al vreselijk als de kleine zichzelf gekrabd heeft...

Deel Deze Pagina