Onze dochter is vorige week 1 jaar geworden. Ze was altijd een prima eter, zowel met groente als fruit en brood. Maar sinds een week of 2 is fruit echt een drama. Alles wordt afgeslagen, welke fruitsoort ik ook probeer, hoe ik het ook aanbiedt. Eerst dacht ik dat ze het wellicht niet meer geprakt/gepureerd wilde hebben (ook al heeft ze nog maar 2 tanden) en heb ik het in stukjes gegeven. Dat pakt ze wel, kauwt het en spuugt het vervolgens uit. Banaan, appel, peer, mango, nectarine, perzik, meloen: ik heb al van alles geprobeerd en ze wil het gewoon niet. Aanvankelijk dacht ik: ach, voor die paar dagen. Maar nu dit al 2 weken aan de gang is, maak ik me toch zorgen of ze al haar vitamines wel binnen krijgt. Brood en de avondmaaltijd gaan prima. Herkent iemand dit, misschien tips?
Als ze wel groente eet zal het nog wel meevallen met die vitaminen. Hoe doe je dat verder, op een vast tijdstip? Eet je zelf mee? Misschien 'stoer' met een vorkje op laten prikken? Er een smoothie van maken? Een keer knijpfruit proberen? Iig niet téveel nadruk op leggen.
Onze oudste wilde na een jaar ook geen fruit meer. Nu nog niet helaas. Gelukkig eet hij wel goed groenten. Wat hier het fijnste was. Geen druk op leggen. Dan kwam hij wel eens een banaan happen. En nu wil hij wel iedere dag een kikker zakje. Knijpfruit dus. Scheelt een hoop ruzie nu we er geen strijd meer van maken