Met de pot meeeten, 1 jaar

Discussion in 'Voeding' started by pientje1, Dec 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik denk er al een tijdje over na, straks is ze 1 en mag ze met de pot meeeten. Maar hoe gaat dat dan? Van de een op de andere dag eet ze alles wat wij ook eten? En wat als we gekruid eten of frietjes, eet ze dan ook mee? Moet er wel even aan wennen denk ik.
    Hoe ging dat bij jullie en waren er dingen die je nog niet gaf?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    haha leuke topic, ik vecht er nog bijna iedere dag mee... ik heb zowiezo de vriezer vol liggen met bakjes eten voor hem, aardappels groente vlees of macaroni ofzo
    sommige dagen eet hij mee maar echt niet iedere dag als wij een lasagne ofzo eten wat uit een pakje/zakje komt. veel te zout voor hem!
    en wij geven ons zoontje ook wel eens van te voren al eten, zijn een half uur bezig met hem om te eten dus kunnen we daarna zelf rustig eten haha gelukkig neemt hij er nog genoegen mee

verder maakt het mijn zoontje ook niet uit hoor, zitten wij aan de friet, shoarma en hij aan de aardappels haha
    hij neemt nog genoegen met een paar frietjes ofzo

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier wordt eigenlijk van begin af aan met de pot meegegeten...als ik toevallig iets heb wat niet geschikt is dan maak ik iets anders of schep zijn eten er eerst uit. Hier zal dat dus niet zo'n overgang zijn. Ik hou dus ook niet: 1 jaar met de pot mee..aan.

ze zeggen dat vooral omdat je tot 1 jaar geen toegevoegd zout moet geven, maar ook na 1 jaar is het verstandig om daar terughoudend mee te zijn

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier eet ze al vanaf 6 mnd met de pot mee. Er wordt zoutloos gekookt (waar manlief erg aan moe(s)t wennen, die kiepert altijd de zoutpot leeg op het eten. Verder de macaroni gehakt omdat ze nog maar 6 tanden heeft. Bij lasagne, aardappel anders, of gekruid (buitenlands) dan kook ik apart of haal wat van de noodvoorraad uit de vriezer.

5. pientje1

Als we pasta of rijst eten eten we altijd saus uit een zakje of pot. Maar dat mag ze dan nog niet eten?
    Zoutloos koken doe ik niet en vind ik ook niet nodig, vanaf een jaar mag ze wat zout.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Onze zoon hebben we vanaf 1 jaar met de pot mee laten eten, drama !! Hij was zo gewend aan potjes... Dus hebben we het bij onze dochter anders aangepakt met 8 maand gewoon volledig met de pot mee eten, ook niet pureren... Dit ging super !

Ook met patatjes hebben wij ze mee laten eten, frikadel kroket etc

Alleen pizza niet, maar dit was meer omdat de kinderen daar zelf niet zo gecharmeerd van waren,

Onze kleine meid willen we straks net zo mee laten eten als we deden bij onze oudste dochter,

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier aten ze ook zo snel mogelijk met de pot mee. Richting de 1 jaar wel af en toe gezouten vlees. Vanaf 1 jaar max. 1x per week uit een potje of zakje.
    Frietjes vanaf een maand of 8 om te proeven en rond 1 jaar als maaltijd met groente. Inmiddels laat ze de groente liggen dus krijgt ze eerst groente en een aardappeltje en daarna wat frietjes.
    Met pizza idem.

8. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Wij hebben onze kinderen beide meteen met de pot mee laten eten. Vanaf 4 maanden eerst alleen de groenten die wij aten en vanaf 6 maanden alles.

Ze vinden beide echt alles lekker, nooit geen gezeur aan tafel. Als wij frietjes aten kregen ze wel een bakje uit de vriezer maar nooit potjes.

Zout gebruik ik niet en kook zo min mogelijk met zakjes.

9. pientje1

Mijn dochter krijgt nu wel vers gemaakt eten, geen potjes, maar ik kook nu apart voor haar.
    Het gaat me er meer om hoe die overgang gaat naar alles eten ipv zoutloos en weinig kruiden. Hoop dat ik daar reactie op krijg.

10. adi

adi Niet meer actief

Het is gewoon afhankelijk van je eigen menu. Eten uit pakjes en zakjes is gewoon niet geschikt voor kleine kinderen, of ze nou 11mnd zijn of 1,5jaar. Want het bestaat voornamelijk uit zout en toevoegingen. En een dreumes mag idd alles eten, maar beperkt gezout (er zijn ook richtlijnen voor ivm de bescherming van de lever)

Kinderen mogen vrijwel alle verse voeding eten wat wij ook eten, en zo min mogelijk voorgefabriceerde voeding. Wij hebben ons eetpatroon aangepast (alles vers maken, geen zout toevoegen [is beter voor iedereen], beperkt pittige kruiden), en kinderen gewoon aan tafel gezet.

11. tuc

tuc Niet meer actief

en ook niet voor papa en mama;)

ts, je begint meteen over zoutloos koken...maar je hoeft echt geen zout toe te voegen met koken...is nergens voor nodig. Je krijgt voldoende zout binnen met brood en andere voedingsmiddelen.

Maar als jij zegt: ze mag best wat zout binnenkrijgen, waarom vraag je het dan:(

12. pientje1

Zucht...precies wat ik me ook afvraag!
    Lezen...dat mankeert er hier toch wel aan hoor!

13. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,280
    2,984
    113
    Op verzoek gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Share This Page