Fruit eerst koken?

Discussie in 'Voeding' gestart door klarinet, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Misschien een domme vraag maar moet je fruit eerst koken om het zachter te krijgen? Een appel(stukjes) vind ik namelijk vrij hard voor een baby.
    In de potjes van olvarit en friso is alles ook een gladde massa?
    Hoe hebben jullie dat gegaan.

2. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Appel wel, ander fruit volgens mij nooit. Ik heb dus nooit appel gegeven, kocht van die appelmoesjes in een kuipje. Ander fruit kun je zo geven, in stukjes of met een vork geprakt. Alleen mango is zo draderig dat ik het in de staafmixer deed.

3. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    hoi,

appel snijd ik in stukjes en kook ik in een pannetje met een beetje water. daarna met de staafmixer glad maken. ik doe nu alles nog met de staafmixer glad maken, maar ben dat nu langzaam aan het afbouwen.

favoriet zijn hier:
    appel
    banaan
    perzik (als je ze even in warm water legt gaat de schil er zo af)
    mango

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Appel kun je inderdaad even koken om het zachter te maken en sommige mensen vinden het prettig om even te koken om bacteriën te doden maar dit hoeft zeker niet.

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Appel doe ik nog steeds even in de magnetron om het iets zachter te maken. Verder kook ik fruit niet.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

doe appel ook gewoon met de staafmixer. heb eigenlijk nog nooit fruit gekookt.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Het enige dat ik kook is appel om het wat zachter te maken.

Om alles heel glad te maken gebruikte ik een staafmixer.
    Dat luk behoorlijk goed!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Appel is wel handig om te koken. Dat krijgt mijn zoontje echt nog niet gekauwd. Ander fruit is een stuk zachter.

Ik moet hem wel voeren, want als hij het in zijn handen krijgt, gaat ie het kneden, kapot slaan en weet ik veel wat nog meer ;) :D

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Appel doe ik ook vaak wel even (twee minuten) en peer als die nog een beetje hard is.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Appel raspte ik gewoon, nooit gekookt..

11. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ik ook. Of gewoon in een stukje geven - Lisa vindt het heerlijk om daarop te kauwen als een toetje na haar geraspte portie :D

12. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb een appel of ander soort fruit ook nooit gekookt..
    ik geef wel een stukje appel zodat mijn zoontje erop gaat kauwen, maar is het in een fruithapje, dan snijd ik een paar soorten fruit, een perssinaasappel en een ligakoekje erbij en dan met de staafmixer erdoorheen..een prima gladde massa..

sinds kort probeer ik het niet helemaal glad te krijgen, maar hou ik er nog kleine stukjes in..dit gaat prima!

Deel Deze Pagina