ik ga stoppen met werken, in eerste instantie om de nieuwe (veranderde) werktijden van mn vriend. In principe doe ik dus eerst niks, misschien dat ik later wel wat kindjes thuis zou willen opvangen. Mijn dochter gaat tot nu toe dus mee naar het kdv waar ik werk. Ze heeft het er ontzettend naar haar zin. Ik zie er best tegenop om haar eraf te halen. Vinden jullie dat ook zielig of niet??? Of zou ze dat na een paar weken vergeten zijn? Het is best een pienter meisje en ze wordt in oktober 3. Misschien voor jullie een rare vraag maar ik zit er toch wel mee.
nee eigenlijk was ik dat niet van plan, want anders vind ik het wel veel wennen, weer naar een nieuwe psz, en dan na een jaar weer naar school.
En dan krijg je niet zoveel belastinggeld terug natuurlijk als je niet werkt toch?? Anders kost het je klauwen met geld als je haar op het kdv laat. Maar als het qua financieen wél kan, zou ik haar gewoon 1 a 2 dagen heen laten gaan.
dit jaar krijg ik de toeslag nog gewoon, omdat ik in dit jaar gewoon gewerkt heb. Maar als mijn salaris wegvalt is wat we zelf nog moeten betalen wel behoorlijk veel.
Ga je toch de stap zetten? Knap hoor! Tja, lastig..... Ik zou haar denk ik of 2x een halve dag brengen of anders naar een psz doen. Ik denk dat ze wel in een "eenzaam" gat valt als ze ineens nergens meer heen gaat waar ze kindjes om zich heen heeft
ja, ik vind het een stuk rustiger als mn vriend soms een avond en nacht van huis is. Maar ik vind het voor haar wel moeilijk.
Als ik naar mijn eigen dochter kijk zou haar hart breken. Ze heeft veel vriendjes en vriendinnetjes en is dol op de leidsters. Als ik zou stoppen met werken zou wel naar de pz gaan. Misschien kun jij dat ook doen? En dan rustig laten wennen? Dus 1 dag naar het kdv, een dagdeel naar de pz (noem maar iets hoor)
Ik zou haar dan toch naar de PSZ doen, of je moet volgend jaar ook nog het KDV kunnen betalen. Want anders heeft ze volgend jaar niks meer. En ze is toch zo weer aan iets anders gewend? Mijn dochter iig wel, die is met 2 jaar en 10 maanden 2 dagen naar het KDV gegaan (naast 2 dagdelen PSZ waar ze al heen ging) en vond het vanaf dag 1 geweldig. Nu is ze bijna 3 jaar en 4 maanden en aan alleen 2 dagdelen PSZ zou ze niet eens genoeg hebben. Maar ze is ondertussen ook zo erg aan de basisschool toe.
fijn dat jullie meedenken, ik heb even nagedacht over de opties die jullie gaven: naar het kdv blijven gaan zou financieel voor 2 dagdelen nog wel op te brengen zijn, maar is practisch niet echt handig. Alles kan natuurlijk, maar het is 25-30 bij ons vandaan. Ze ging daar naar toe omdat ik er werkte. Ik vind het dus wel erg ver om daar even heen te rijden. de psz zal sowieso geen aansluiting op school hebben qua vriendjes, want we gaan naar een nabijgelegen stad verhuizen. Daarin zit ook nog voor mij een twijfel, want stel dat ons huis pas verkocht wordt als ze al op school zit, dan moet ze ook nog van basisschool verhuizen in de kleuterklas, dan vind ik het allemaal wel veel.
Ik stop 1 januari met werken, mijn dochter is dan net 3. Ze gaat vanaf dan naar de peuterspeelzaal. Ik denk dat ze vrselijk moet wennen. Maar ik denk dat het goed is als ze toch gaat omdat ze anders een jaar thuis is en dan ineens naar school moet. De psz doet ook de bso hier in het dorp, dus dan is ze in ieder geval daaraan gewend. (als ze naar school gaat ga ik weer werken) Maar mijn maag knijpt ook al samen als ik er aan denk dat ze afscheid moet nemen bij het kdv, ze is er zo thuis en heeft het onwijs naar haar zin..
als de psz iets met de school te maken had, dan had ik het zeker gedaan. Want dan is het niet opnieuw wennen zeg maar. Maar ze zou nu eigenlijk naar de psz moeten in een dorp waar ze niks heeft, eigenlijk geen kindjes kent en straks ook niet naar school gaat.
Ik zou toch echt voor een psz kiezen. Voor een kindje van 3 is het heerlijk sociaal en leerzaam bezig zijn. Het wennen kan goed heel erg meevallen. De overgang van school vanaf een psz lijkt me ook veel soepeler dan de overgang van thuis naar school
Ik zou ook voor een psz kiezen. Je dochter wordt ouder en gaat/wil steeds meer leren en dan doet ze ineens niets meer, voor haar niet leuk denk ik. Vriendjes, zou ze daar nu al zo'n hechting mee hebben? Mijn dochter gaat ook naar een psz, maar de kinderen in haar groep stromen van daar naar verschillende scholen uit. Maar ik denk dat mijn dochter daar niet zo mee zal zitten , misschien is het eerst jammer, maar daar wennen ze zo aan. Ze zijn nog zo jong wat dat betreft.
Ach, ze is nog zo jong en dus ook nog heel flexibel. Het zal even wennen zijn, maar als jij daar sterk in staat en niet mee gaat lopen zieligen is een kind van die leeftijd dat kdv zo vergeten hoor! Maar een psz zou ik zeker doen, ook voor jezelf!! Hier gaat zoon ook naar de psz en die kinderen gaan niet naar de school waar hij naartoe gaat (als hij daar al naartoe gaat, want wij willen ook verhuizen). Maar wat leuk dat jij ook "tbm" wordt!
Ik denk dat zij een stuk flexibeler is dan jij denkt hoor. Kleine kinderen hebben een paar weken een heftige periode qua wennen, maar meestal gaat het daarna goed. Als ze nu overstapt naar psz is die overstap voor haar kleiner dan voor een kindje van 2,5 dat voor het eerst van thuis weg is en naar psz gaat. En dat werkt ook goed.
Eens met bovenstaande dames. Je ziet te veel bezwaren die er niet zijn. Het gaat er naar mijn inziens om dat ze uitdaging krijgt en niet de hele week "thuis" zit. Ik denk dat kinderen van die leeftijd veel gebaat zijn bij een peuterspeelzaal of KDV. En het gaat echt niet uitmaken dat jullie straks verhuizen. Mijn oudste moet straks misschien voor 6 maanden nog naar een nieuw KDV. Zie ik ook wel een beetje tegenop, maar ik denk ook dat hij flexibeler is dan ik denk. Ik zou absoluut voor een peuterspeelzaal gaan!
en als peuterspeelzaal geen optie is, misschien zijn er activiteiten voor kleintjes in de buurt, waar ze naar toe kan? Peutergym, peuterzwemlessen? Dan heeft ze nog wel de ontmoetingen en het spelen en leren met leeftijdsgenootjes. Je hebt her en der ook lesjes zónder ouders erbij, dus dat is ook wel goed voor je kindje denk ik, om zonder mama iets te blijven doen als ze dat toch al gewend is. Ik zou denk ik wel rustig afbouwen dit jaar - zolang je teruggave krijgt. Ik weet niet hoeveel dagen ze nu gaat?
ook goed voor mama, maar vaak is het te kort om als mama écht iets te gaan doen vandaar dat ik het niet noemde hihi