Woensdag is het zover. Arend mag zijn eerste groente/fruit hapje! Wat hebben jullie als eerste hapje gegeven? en waarom?
Groente, de reden is heel dom waarschijnlijk, ik ging er altijd van uit dat het zoete er zowiezo wel in zou gaan, en aangezien kindertjes vaak moeilijke groente-eters kunnen worden, wilde ik ze het eerst altijd laten wennen aan groente, of mijn theorie werkt weet ik niet, 4 van de 5 eet hun bordje altijd leeg en 1 heeft al anderhalf jaar geen groente gegeten
Wij zijn begonnen met groente, is minder allergeen dan fruit en idd fruit eten ze toch vaak wel omdat het zoeter is. Als eerste hapje zijn wij begonnen met worteltjes, dit 3 dagen (een paar hapjes) gegeven, toen een dagje niks en daarna weer drie dagen een ander smaakje. Wij hebben het alleen nu zo dat Louise haar avondeten heel goed eet en fruit moet ze eigenlijk niks van hebben hehe
Groente..... vanwege koemelk allergie en kans op allergenen is met groente kleiner als met fruit. 3 weken later met fruit begonnen, maar ze vindt het helemaaaal niet lekker.....
ik ben met fruit begonnen, leek me lekkerder voor Rick. Ben het wel vrij snel gaan afwisselen, dus de ene dag fruit de andere dag groente, zodat hij aan allebei de smaken kon wennen. (of soms 2 dagen fruit en 2 dagen groente als hij een half potje kreeg)
Hier begonnen met worteltjes, de eerste dag vond hij het heerlijk en daarna moest hij een week niks van groenten hebben . Na een paar soorten groente ben ik begonnen met fruit (banaan).
bij de meisjes begon ik met fruit, maar nu met groente. worteltjes om precies te zijn. de arts vond het voor rune's buikje beter om nog even niet met fruit te beginnen, en ik nam worteltjes om te zien hoe lang het duurde voordat het er weer uit kwam
Willen jullie weten wat ik gekocht heb? WORTELTJES! De kinderstoel staat al klaar in de keuken. Morgen is het zover, vaarwel gele poep...
Nou, dat was lachen! Arend kon de worteltjes al goed beethouden en in zijn mond stoppen. Ook kon hij al een stukje eraf bijten, maar toen hij het proefde... Hij vond het maar niks. Na een paar pogingen hielden we het maar voor gezien vandaag. Morgen weer een dag.
Hallo, ik heb vanmiddag Thijs (volgende week 5 maanden) een paar hapjes Olvarit banaan gegeven...op den duur was t te veel en kwam t er weer uit..... Na een tijdje kreeg ie wat rode plekjes op zn kinnetje...weet iemadn of dat uitslag is van t spugen? Ik probeer het morgen nog een keer..kijken wat ie dan doet
Als je begint met introduceren moet je niet meer dan 2 a 3 theelepels geven. Die rode plekjes zouden kunnen duiden op een reactie op de banaan. Als hij ze morgen weer heeft, de banaan voorlopig even achterwege laten. Je weet toch dat hij eigenlijk nog een beetje te jong is voor bijvoeding omdat 6 maanden een veiliger leeftijd is?
Ik zal het vandaag nog 1x proberen en dan stop ik er voorlopig maar mee..volgens het bureau kan het geen kwaad maar inderdaad kun je ook tot 6 maanden wachten..... Hij was gisteravond en vannacht ook erg "lastig"..mmm..misschien toch maar gelijk stoppen.. thanx