Voortand verschoven

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Een poosje geleden zat ik met mijn man op de bank, we waren wat aan het stoeien en hij maakte met zijn elleboog een verkeerde beweging tegen mijn mond. Ik voelde mijn voortand gewoon verschuiven. Hij is echt 1 of 2 mm anders gaan staan. Het voelt erg irritan(d)t. Ik voel er elke keer met mijn tong over en ik voel dan ook dat het glazuur een piepklein beetje beschadigd is.

Kan je tand er op den duur zomaar uitvallen? Ben daar zo bang voor he, om voor schut te moeten lopen met zo'n gapend gat. :$
    En stel dat hij er inderdaad uitvalt, wat doen zo'n tandarts er dan aan en zijn hier eigen kosten aan verbonden?

Misschien heeft iemand ervaring?

Binnenkort moet ik weer naar de tandarts dus zal het haar ook gelijk even vragen.

2. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik ben dan wel geen tandarts, maar denk niet dat die er zomaar uitvalt hoor. Misschien dat, als het heel irritant blijft voelen, je een soort van beugeltje krijgt. Ik heb dat weleens op tv gezien. Dan komen er plakkers op 3 tanden en daar bevestigen ze een draadje op om alleen die tand weer recht te krijgen.

Misschien dat als het heel duur gaat worden je man zijn wa verzekering moet bellen om te vragen of zij het vergoeden?

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ik hoef geen beugel, zolang de tand gewoon blijft zitten. ;)
    Zijn er misschien nog tandartsen of tandartsassistentes op zp?

4. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    hoi hoi,

Je tand kan er niet zomaar uitvallen hoor...
    Het kunnen natuurlijk een heleboel dingen zijn. Stel dat er een stukje glazuur is afgebroken kan dat er ook voor zorgen dat het lijkt of de tand is verschoven....
    Je hebt geen draadje achter je tanden toch? Als je dit wel hebt moet je even eerder langs de tandarts gaan omdat deze mogelijk is gebroken.
    In het ergste geval zou het kunnen dat de wortel gebroken is maar dan zou je nu nog heel veel pijn moeten hebben aan de tand....(en dan had je echt al wel gebeld naar je tandarts;)
    Hou de kleur van de tand even in de gaten als hij grijzig word dan moet je naar je tandarts gaan.
    Maar dan moet je echt wel heel erg hard gestoten hebben hoor...

Overigens zou ik bij twijfel gewoon even de tandarts bellen...

Groetjes Lysanne

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

hij zal er nu niet meer uitvallen, dan was dat meteen gebeurd. hij kan heel misschien nog wel wat gaan verkleuren ( maar acht die kans nu nog erg klein)

6. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb er verder geen last van of zo. Hij voelt sindsdien gewoon erg irritant.

Deel Deze Pagina