Hoi hoi! Ik had eigenlijk een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het antwoord Ik heb een vast contract als leerling medewerker bij mijn organisatie. Nu is het zo dat mijn contract bij diplomering omgezet zou worden naar de functie van begeleidster. Ik heb mijn scriptie ingeleverd, maar nog niet gepresenteerd. Dit moet nog, maar de vraag is maar even wanneer, aangezien ik op mijn eindje loop nu. Nu ben ik gisteren gebeld door mijn werkgever dat ze per 1 september mijn contract gaan veranderen naar die van begeleidster en dan ook 3 uur per week minder. (dit was ook zo afgesproken toen) deze mutatie valt echter in mijn verlof, want dat gaat morgen in. Heeft dit gevolgen voor mijn uitkering? Ik heb al een brief van het UWV met mijn 'dagloon' en goedgekeurde aanvraag binnen enzo. Dus volgens mij staat dit allemaal al wel vast. Maar bij een verandering in contract, blijft dit zo? Weet iemand hier iets vanaf?
normaal gezien word je uitkering berekend op je loon voor zwangerschap, dus zou je tijdens de hele periode van je zwangerschapsverlof uitbetaald moeten worden volgens wat je op de brief van het UWV hebt binnengekregen. Het contract aanpassen in de tussentijd weet ik niet of het kan, waarschijnlijk wel, maar de verandering in je salariering zou je pas als je weer gaat werken tegen moeten komen....