Hapjes niet meer door slikken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ago, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ja want drinken is het belangrijkst...eten niet zo....maar uitdrogen mogen ze echt niet dus ze moeten wel blijven drinken....

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Agos, ze zal wel ziek worden dan, als ze overgeeft. Zielig altijd vind ik.

Even over het drinken: Dat is wel heel belangrijk natuurlijk en ik wil niet zeggen dat je het niet met de huisarts moet bespreken, maar toen mijn zoontje laatst ziek was heeft hij ook een hele dag (en nacht) bijna niks gedronken, hij had wel mega dorst maar kreeg van mij slechts af en toe een theelepeltje omdat hij anders weer moest overgeven. Wat ik wil zeggen is dat je wel heel goed moet opletten maar dat het in mijn ogen niet zo heel erg is als er een paar dagen minder goed gedronken wordt.
    Mijn huisarts zegt dat het goed is zolang er nog geplast wordt. Mag wel minder zijn dan normaal natuurlijk.

Mijn zoontje is wel wat ouder (hij is 15 maanden) dan jouw dochtertje, ik weet niet of dat nog uitmaakt.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    #23 Ago, 21 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2012
    Ons meisje heeft inmiddels twee spuitluiers achter de rug en wil weer maar 60 drinken. Gezien ze zo veel vocht verliest de huisarts gebeld, maar ik kan morgenvroeg pas terecht... Moest haar tot die tijd maar ORS geven, maar ik heb geen idee hoe ik dat er nu in moet krijgen, ze wil zowieso niet eten en drinken dus ook nog maar amper. Iemand tips?

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Af en toe een lepeltje met ORS geven?
    Mijns inziens kun je ook een fles met ORS geven in plaats van melk. Dan krijgt ze tenminste het vocht en die zouten (?) uit de ORS binnen.

5. Alita

Alita Niet meer actief

nou ja pas morgenvroeg? Vindt ik wel vreemd als het om een baby gaat maar goed....verdere tips heb ik niet echt helaas....

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ben inmiddels al bij de huisarts geweest, ben even heel boos geworden en toen mocht ik toch vandaag komen...
    Ze heeft een flinke buikgriep te pakken en zit tegen de uitdrogingsverschijnselen aan. Alles wat ze vandaag dronk, braakte ze een uur later weer uit. We zijn nu bezig met ORS en borstvoeding en ze heeft medicatie tegen het braken gekregen. Geef haar nu elk uur een klein flesje. We kijken het vanavond nog even aan maar als ze later vanavond nog geen plasluier heeft gaan we naar de huisartsenpost.
    Het flesje van 17.00 uur is er in elk geval in gebleven en zojuist heeft ze ook weer 100ml gedronken. Hoop dat het vanzelf goedkomt!

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hoe is het gegaan sinds gisteravond??
    Beterschap!

8. Alita

Alita Niet meer actief

goed dat je kwaad bent geworden...kan toch ook niet zoiets het is een baby man!

Hoe is het nu?

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Goed gedaan! Schrikken zeg dat ze tegen uitdroging aanzat.
    Hoe is het vannacht gegaan?

10. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Lief dat jullie even informeren. Het gaat redelijk. Gisteravond om 22.00 uur had ze eindelijk weer een plasluier! Domperidon werkt goed want ze heeft niet meer overgegeven sinds ze die gehad heeft. Diarree heeft ze nog wel, maar niet meer na elke voeding. ORS heeft ze goed gedronken gisteravond en vannacht. Omdat ze nu ook weer plasluiers heeft heb ik straks weer borstvoeding gegeven. En ze heeft echt goed gedronken. Heeft verder nog wel koorts en ze is nog erg moe dus na het flesje gaat ze steeds weer lekker terug in bed en valt ze zo in slaap. Maar ik ben vooral blij met het feit dat ze weer gewoon geplast heeft!
    Het komt wel goed! Was echt bang dat ze opgenomen zou moeten, maar vooralsnog gaat het voorzichtig ietsje beter.

11. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    O'ja, ik ben nu nog even niet met hapjes bezig omdat vocht het belangrijkste is en ook om haar darmen wat rust te gunnen. Maar weten jullie waar ik straks het beste weer mee kan beginnen als ze geen diarree meer heeft? Iets van papje van beschuit met borstvoeding of zo?

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja een papje inderdaad, of een perenhapje ofzo.

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Fijn dat ze in ieder geval niet meer heeft overgegeven, weer redelijk goed drinkt en ook weer plasluiers heeft!
    Zou inderdaad het op dit moment nog even bij drinken houden en als de diarree en koorts weg zijn (of als je zelf het idee hebt dat ze zich weer beter voelt)...
    Dan inderdaad beginnen met een papje en zo weer langzaam uitbreiden!

14. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Thanks voor het meedenken!

15. Alita

Alita Niet meer actief

He he gelukkig.......het gaat de goede kant op!
    Ga je er nog iets van zeggen bij je HA dat het belachelijk is dat ze haar niet evenwilden laten komen?

16. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Leuk dat je dat vraagt! ;) Dat gaan we inderdaad doen. Is namelijk niet de eerste keer dat ik er afgewimpeld werdt... Tijdens de zwangerschap gingen er ook al wat mis. Zo hadden ze me een verkeerde uitslag doorgegeven van het urine onderzoek (ze zeiden dat urine schoon was, terwijl later bleek dat ze zelf hadden gediagnostiseerd dat ik toch zeker blaasontsteking had, een oplettende assistente kwam daar vervolgens achter, maar dus te laat..) waardoor ik bij 28 weken zoveel harde buiken had dat ik in het ziekenhuis terecht kwam...

Stomme is dat ik net voor de zwangerschap naar deze huisarts gegaan ben omdat we verhuisd zijn. Ik wou dat ik bij mijn oude huisarts gebleven was want die was echt heel fijn!

17. Alita

Alita Niet meer actief

Jeetje wat erg van die blaasontsteking dat had goed fout kunnen gaan:$ en nu dit weer...ik zou bijna zeggen kan je dit niet aangeven bij een instantie want dit mag niet vindt ik..

Hoe is het nu met je kindje.....?

18. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dat mag inderdaad niet... fouten maken is menselijk natuurlijk, maar het gaat me iets te vaak mis. De huisartsen zijn echt heel goed naar mijn idee hoor, maar het zijn sommige assistentes aan de telefoon die m.i. situaties soms verkeerd inschatten...

Ze heeft nu sinds vanochtend 620ml vocht binnen (borstvoeding
    en ORS). Straks om 15.00 had ze weer een enorme spuitluier, dan voelt ze zich ook meteen slechter en wilde ze niet drinken. Heb haar maar weer in bedje gelegd en ze is toen vrij snel in slaap gevallen. Wil haar over een uurtje weer wakker maken en hoop dat ze dan wel weer wat wil drinken.

19. Alita

Alita Niet meer actief

Tuurlijk kan het wel eens gebeuren maar wat als je te vroeg was bevallen hierdoor....het is de schuld van de assisitente natuurlijk...

Gelukkig drinkt ze wel he....en de bv kan ook een soort van troost zijn voor haar dat vondt ik altijd wel fijn met de bv.
    Maar kolf jij nu dan...want anders gaat je productie achteruit he..

Nou ik hoop dat ze morgen al eens een stuk beter is....sterkte hoor...is altijd vreselijk als je kindje ziek is en ze nog zo jong zijn

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ik kan je de hand schudden! Hier eet ze dan nog wel maar de fles wil ze niet. Ik begreep van een mede mama dat dit een fase is. Laten we dat hopen want het is bijzonder stressvol hier voor ons dan... Onze meisjes zijn ongeveer even oud zie ik.

Deel Deze Pagina