Hoe maak ik het haar duidelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Dames,

Ik en mijn vriendin zijn een 2-tal maanden geleden uit elkaar gegaan omdat het elke dag ruzie was. We wonen 100 km van elkaar en omdat we beiden kinderen hebben was het onmogelijk om elkaar elke dag te zien. We stuurden sms'jes en belden elkaar maar dat was blijkbaar niet genoeg. We zagen elkaar een heel weekend dan ging alles top, maar van zodra we naar huis gingen begon het. Ze wou me meer zien en wou dat ik bij haar ging wonen, maar ik was niet van plan om bij iemand te gaan wonen die ik amper een maand ken. Ik werk hier en mijn zoon gaat hier naar school, ik zag het echt niet zitten en door die ruzies heb ik het uitgemaakt. Toen begon het.

Ik kreeg verwijtende sms'jes dat ik een h**r was en dat ik haar bedroog tijdens onze relatie, dat is uiteraard niet waar. Ook dat ik me niet hoef te verkleden met Halloween want ik ben zo lelijk genoeg. Kinderachtig ja, ik weet het. Ze heeft borderline, mss heeft dat er mee te maken?

Nu heb ik een nieuwe vriendin waar het heel goed mee gaat, tot nu toe toch. En nu krijg ik sms'jes van haar met daarin dat ze van me houdt en me terug wil. Mijn vriendin weet dit en kan er niet mee lachen, maar houdt zich koest. Ik heb haar een beleefd sms'je terug gestuurd met de melding dat het nooit meer goed gaat komen en dat ik iemand heb. Ze trekt haar daar niks van aan, wat moet ik hier nu mee? Moet ik haar dat blijven sms'en of gewoon negeren?

Graag tips

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Negeren!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Negeren, desnoods en ander nummer nemend/,

4. Nati

Nati Niet meer actief

Inderdaad negeren. Ik denk dat uitleggen geen zin heeft en zolang jij aandacht aan haar geeft wordt haar gedrag door jou 'beloond'.

Heel veel plezier en liefde met je nieuwe vriendin, laat het niet door je ex verzieken!

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Negeren. Gewoon nummer blokkeren op whatsapp en in je tel voor inkomende gesprekken.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Nummer blokkeren!

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Negeren!!

8. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Dank jullie voor de reacties. Ik wist niet dat ze zo extreem kon zijn. Heeft dat met de borderline te maken?

9. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Negeren en overal blokkeren.

10. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook negeren en blokkeren. Lijkt me dat het daar mee te maken kan hebben, dat ze wat impulsiever reageert en wat heftiger. Ik herken het wel bij een vriendin.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het kan zeer zeker wat met borderline te maken hebben ja! Nummer blokkeren en nooit meer op reageren!

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Blokkeren! Yup, dat kan best weleens met borderline te maken hebben. Je hebt je emoties niet goed onder controle. Al is borderline voor iedereen anders.
    Ik was precies zo :).

Wat ik in zo'n geval "prettig" vind is dat je mij heel rustig en niet aanvallend (heel moeilijk) verteld dat je verder bent gegaan.
    Dat je niet een relatie met ruzie wilt, maar wel blij bent dat je het geprobeerd hebt.
    Na een 3 keer uitrazen van mijn kant was ik rustig en liet de ander gaan.
    Misschien heb je er iets aan.

Beetje dubbel, omdat jij graag van haar af wilt en geen last meer van haar wil hebben.
    Maar degene met borderline moet het af kunnen sluiten.
    Blijft ze gek doen, dan lekker blokkeren en negeren.

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Inderdaad blokkeren.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zonder alle borderliners over 1 kam te willen scheren denk ik wel dat het daaraan kan liggen. Heb ook een keer in de clinche gelegen met iemand met borderline en die heeft me de hele nacht lopen stalken.

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Negeren en blokkeren. Wat vervelend zeg.

16. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Het is typisch borderline gedrag, namelijk erg impulsief (na een maand naar de andere kant van het land verhuizen) en met wisselend aantrekken (de ge-wel-di-ge weekends) en afstoten (je voor rotte vis uitmaken). Heel lastige eigenschappen binnen een relatie! Wat je het beste kan doen is niet meegaan in haar enorme schommelingen - niet in het extreem negatieve maar óók niet in het extreem positieve (en dat is soms moeilijk!). Stabiel en relatief neutraal proberen te blijven (dat is ook wat de meeste mensen met borderline, in ieder geval op de langere termijn, prettig vinden aan anderen binnen hun steunsysteem). En als dat niet helpt, dan toch maar negeren.. Je wil niet met haar verder, dus investeer vooral niet te veel.

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik heb ook zo n ex.
    Alleen is het een man.
    Samen met hem heb ik 2 kinderen dus helaas moet ik het contact behouden.
    Maar ook bij hem dringt het niet tot hem door dat ik een relatie heb en het over is.
    Dit is al 4 jaar zo.
    Ik krijg smsjes met seks voorstellen en soms foto's van iets wat ik echt niet wil zien!

Maar ik negeer het. Dat werkt het beste. Helaas kan ik geen ander nr nemen maar jij kan dat wel.
    Dan ben je er vanaf.

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb zelf borderline maar ben blij ik niet zo reageer
    is erg heftig ook ik zou haar nummer laten blokkeren en ook van je whats app
    niet op reageren en echt negeren je hebt je punt gemaakt en dat moet bij haar denk ik duidelijk zijn
    als je niet meer op haar reageerd gaat dit van zelf over

19. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Inderdaad gewoon negeren.
    En ja het heeft grotendeels met bordeline te maken.

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Het kan de borderline zijn, maar laat haar dat niet als excuus gebruiken om jou als stront te behandelen in ieder geval. Negeren en blokkeren inderdaad. Veel geluk met je nieuwe vriendin.

Deel Deze Pagina