Wat ik gewend ben met verjaardagen is meestal stukje kaas plakjes worst stokbroodje of toastjes met smeerspul voor erop bakje nootjes bakjes chipjes knabbeltjes zoals tuc koekjes, zoute stokjes of van die party mixen met mini knabbeltjes erin Soms iets warms zoals mini worstenbroodjes of bitterbal.
Ik denk dat wij saai zijn... Ik kom alleen in de keuken om drinken te pakken meestal (hekel aan koken) en mijn man houdt wel van koken en bakken maar heeft daar meestal te weinig tijd voor. Dus bij ons krijgt de visite zelfgemaakte appeltaart (de lekkerste ter wereld ) en verder iets van verschillende nootjes, wat kaas, toastje en wat er kant en klaar in de suup te koop is. Als er kids meekomen (nu nog niet zoveel in de omgeving) vraag ik altijd even aan de ouders wat ik kan halen voor ze. Behalve voor ons leasekind want dat weet ik wel haha
Vandaag verjaardag en heb de onderstaande hapjes gemaakt: Pittig gehakt in bladerdeeg Meloen met ham Fruitsalade Worstenbroodjes Gehaktballetjes met satesaus Wraps met kipfilet/mayo/komkommer Crescennt roll pizza Huzarensalade Gevulde champignons Nachos met kaas en salsa Verder nog toastjes met brie etc Stokbrood met botertjes Bittergarnituur
Klinkt zeker goed!! Wij vieren morgen de verjaardag van mijn man met een BBQ. We hebben: * taart ('s middags) * kipsatƩ * kipburgers * hamburgers * worstjes * vegetarische hamburgers * vegetarische satƩ * gevulde paprika's * frikandellen * stokbrood * fruitsalade Misschien vergeet ik nog wat dingetjes.
Visite zullen wel denken t wordt al zuiniger bij ons, maar ik blijf met zoveel zitten, niet normaal Voorheen was het Kaas/komkommer Grillworst Droge worst zeeuws spek Kant en klare gehaktballetjes Wraps met zalm/ham Leverworst Nagelhoudt ( gedroogd rundvlees) Snoeptomaatjes Paprikareepjes Borrel-/chocoladenootjes Tucjes Celebrations ( die ini mini twix snicker,mars etc) tegenwoordig is het Kaas/komkommer Snoeptomaatjes Kant en klare gehaktballetjes Droge worst Chips Frituurhapjes Borrel-/chocoladenootjes En evt toastjes
Ik zorg wel voor wat hapjes, chippies en een bittergarnituurtje. Maar wel dingen van het kaliber "minimale inspanning, maximale resultaat" Heb geen zin om uren in de keuken te staan. Ik besteed wel veel aandacht aan de juiste wijn enzo. Niks ranziger dan een verjaardag met heerlijke hapjes, buffetten enzovoort en dan van die goedkope chateau migraine erbij Of nog erger... mijn schoonzus koopt wijn in een pak.. bah!
Dit. Ik kom langs voor de persoon, niet om gevoederd te worden Dat gezegd hebbende, maken wij meestal een uitgebreid diner bij verjaardagen. Dan zet ik vooraf ook alleen wat nootjes neer trouwens.
Wij hebben ook altijd teveel, en dat terwijl we het best simpel houden eigenlijk! Worst/kommer/tomaatjes, met tzaiziki soms wat chips erbij taart uiteraard(vaak twee soorten) kaas met mosterd toastjes met smeersels(filet american, roomkaas, tonijnsalade, kipkerrie, eiersalde) gevulde eitjes Soms doen we nog wat warms, laatst hadden we gehaktballetjes. En soms gooit mijn man de oven nog aan voor kleine worstenbroodjes. Verder hebben we vaak nog kleine knakworstjes in de kast mochten we dat willen, maar dat komt bijna nooit de kast uit. Maar that's it. En dan nog houden we dus best wat over. Laatste keer hebben we de kaas, tomaatjes en chips ook niet gedaan. We zetten het wel gefaseerd op tafel trouwens, anders staat het in een mum van tijd bomvol.
In de zomer doen we bbq of warm/ koud buffetje.. houden het dan overdag en de kinderen komen mee. in de winter houden we het savonds. maak dan altijd een grote schaal met hapjes, kaas, worst ( verschillende soorten) kippenpootjes, ham met asperge, augurkjes, groenten mrt dip, stokbroodjes met salades. Daarbij chips, nootjes, zoutjes.. evt savonds laat nog een frituurtje. oja, we beginnen met taart natuurlijk
Een walking dinner? Dit is echt wel heel veel! Hoeveel man nodig je uit dan ? (Krijg er wel trek van 😜 Wij vieren eigenlijk alleen de kinderverjaardagen, zijn dan met zo'n 20-25 man en doen een buffet met shoarma en dergelijke, en verder inderdaad de categorie brood met smeersels, druiven of meloen, nootjes, chocola, uiteraard taart... Het is geen vreetfeest, een knabbeltje is genoeg naast het eten.
Zoiezo taart, Vaak nog losse gebakjes Worst Kaas chips Fruit Komkommer, tomaatjes etc Turks brood met verschillende soorten tapenade's, en o.a eiersalade kipkerrie etc Indische hapjes & als avond eten vaak indische gerechten. Is hier altijd eten in overvloed, maar dat komt meer door mn partner denk ik. Hijs indisch en altijd gewend dat er genoeg/te veel eten staat.
Bij de verjaardag van mijn dochter doen we echt met eindtijd. Zij heeft er niks aan als alle mensen blijven eten dus alleen de mensen die van verder weg moeten komen blijven dan meestal eten. Bij de verjaardag van mijn dochter meestal taart, diverse chips en wat worst en kaas. In 4 uur tijd vind ik dat meestal meer dan genoeg. Voor onze verjaardagen, Ɣls we die vieren hebben we buiten de taart worst/kaas en chips meestal nog wel een toastje met salade (gewoon uit de winkel) en avondeten. (soep, broodjes en vaakt shoarma ofzo)
Dit, krijg al hoofdpijn als ik er aan denk! Een goede/passende wijn is gewoon veel lekkerder en hoofdpijnproof
Onze verjaardagen (kind of volwassen, dat maakt niet uit) beginnen meestal om 11/12.00 en eindigen om 22.00 of later. Bij binnenkomst taart met koffie en thee. Bij de eerste gasten in de middag gaan de chips, nootjes, en zoute stokjes op tafel, en dat word heel de dag door aangevuld, avondeten kan iedereen aan schuiven (sowieso altijd friet halen op een verjaardag...) rond 19.30/20.00 gaan de toastjes op tafel met verschillende smeerseltjes, en rond 21.00/21.30 bak ik mini pizzatjes, of bittergarnituur. Voor de kinderen heb ik altijd standaard aanmaak limonade,wickey, tum tummetjes spekjes, koekjes, en ijsjes. En bier en wijn gaat de hele dag door. Ik heb ik een grote familie, en heb echt geen zin om elke verjaardag uren in de keuken te gaan staan te snijden,bakken, en koken. Ik ben ook graag bij het feestje, Dus er is zat, maar geen hele overdreven hapjes of schalen met worst en kaas. Moet er wel bij zeggen dat kaas en worst nooit zo geliefd zijn bij ons, als dit wel zo was geweest had ik het misschien wel erbij gedaan.