hapjes op verjaardag...wat zijn jullie gewend?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Dat is bij ons ook .. Ze mogen alles pakken wat ze lekker vinden 😊

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, ik maak maar een paar verschillende hapjes ofzo, wraps, tomaatjes met een mozarellaatje, wat toastjes met kaas, bakje olijven, dat soort dingen. Of gewoon een zak chips erbij in een bak. Ze hebben toch ook al taart gehad.
    Ik geef zelf niets om prikkertjes met een worstje, stukje kaas en zo'n zilveruitje of augurkje (waarvan het kaasblokje vaak nattig is).
    Groot uitpakken doe ik nooit, de helft is aan de lijn en meestal blijft er dan nog zelfs wel wat over.
    Qua drinken hebben we sap, frisdrank, bier en wijn, oh ja, en koffie en thee natuurlijk.
    Ik schenk de koffie of thee in, geef iedereen een punt taart en daarna zet ik alles met de glazen erbij op tafel en is het self-service, anders spreek je niemand, ben je alleen maar aan het rennen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, hier ook hoor.

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

We hebben lunch of diner, afhankelijk van hoe laat we het vieren. Meestal is zijn dat broodjes met soep en allerlei soorten beleg en voor diner hebben we chinees/bbq/gourmetten etc.
    Daarnaast natuurlijk taart of vlaai.

Qua vreterijen:)D) hebben we o.a.
    Blokjes kaas
    Plakken worst(verschillende)
    Olijven
    Toastjes of stokbroodjes
    Borrelnootjes
    Fruitsalade en andere salades, hangt van het seizoen af.
    Soms bittergarnituur
    Gevulde eitjes
    Kaasstengels

De verjaardagen waar wij naartoe gaan hebben hetzelfde.

Dat soort dingen.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook hoor! Verder krijgen ze nog een minizakje chips en zo'n klein zakje Haribo snoepjes. De kids in onze familie (waaronder die van ons) zijn overigens niet zo van de taart en gebak. Dus dat slaan ze meestal over.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

paprika chips, naturel, zoute stengels of kaas, borrelnootjes, leverworst, grilworst, ene keer toastjes met beleg andere keer bv borrelballetjes, kleine saucijzenbroodjes... voor ieder wat wils. het gaat altijd op dus zal wel goed zijn haha

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bij onze verjaardagen is alles heel uitgebreid. Veel zelfgebakken zoetigheid, veel verschillende soorten noten, verschillende taarten en als avondeten vaak rijst, lamsvlees, rundvlees, kippenpoten, salade, pizza etc. Verschil is wel dat wij niet Nederlands zijn. Ik vind het bij Nederlanders altijd erg karig (waar ik ben geweest)

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier mogen de kids ook gewoon mee eten van wat er op de tafel staat maar ik wil altijd wel dat het even netjes gevraagd word. Mijn kinderen doen dat gelukkig altijd netjes maar heb ook twee nichtjes die zitten te graaien alsof hun leven er van af hangt, als ze dan met vieze handen er tussen zitten vind ik dat niet nodig, als ze het dan vragen en ik weet dat ze net buiten zijn geweest of als ik zie dat ze vieze handen hebben dan laat ik ze eerst even de handjes wassen en dan mogen ze gewoon mee genieten van al het lekkers. Ik maak geen aparte dingen voor de kinderen zeg maar.

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bij ons is het ook altijd uitgebreid wat betreft de hapjes. Toastjes met diverse kazen, nootjes, snoeptomaatjes, komkommers, augurken, olijven, zoetigheid, grillworst, en verder kleine tapasgerechten (zoals gehaktballetjes in saus, of kipfilet in een sausje, krieltjes met schil etc). Vaak blijft iedereen bij ons mee eten en dan maken we een buffet met chinees, stokbrood, broodjes, salades, knakworstjes voor de kinderen die geen chinees lusten.

Maar wij zijn wel eens op verjaardagen geweest waar niks op tafel kwam. Iedereen kreeg wat te drinken en taart en dat is het.

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hmm even denken wat ik voor dit weekend heb gekocht..

Verse runderrookvlees om rolletjes met monchou + ui te maken.
    Toastjes met daarbij brie, boursin en filet americain.
    Kaas, komkommer. Chips, borrelnootjes, pinda's, tuc-koekjes.

Verder maak ik zelf mini-vlaaien en cake.

Dan nog avondeten, de ene avond patat + snacks (oké, kwestie van de frituur aanzwengelen..) en de volgende avond maak ik zelf kippensoep met een quiche en broodjes.

Mijn zoontje mag in principe van mij ook alles eten, behalve dan natuurlijk de nootjes en filet americain.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Volgende week de verjaardag van dochter. Geen geren met taart maar op tafel allerlei lekkers. Spekkoek, appelflapjes, soesjes, snickerbars, mini appeltaartjes, bitterkoekjes met aardbei. Alles zelfgemaakt behalve de soesjes en bitterkoekjes.
    Verder een schaal met gevulde eieren, indische en naturel grillworst, boerenbrok, boterhamworst met augurk, wraps met gerookte kip, cervelaatworst met selderijsalade, komkommer, wortels en parika met heskenkaas (zelf gemaakt) en kaas.
    Als warme hapjes minipizza's van bladerdeeg, kaasstengels en zoute stenfels, frikandelbroodjes en kipsatebroodjes. Oh en ook nog fruitsalade. Ook allemaal zelf gemaakt.
    De verjaardag is vanaf 16:00 tot de avond. Neem aan dat niemand honger heeft met bovenstaande.

Dus als antwoord op de op: de tafel staat bomvol :)

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Vroeger maakte ik ladingen hapjes maar jeetje, het leek wel alsof de visite kwam van de honger. De schalen werden zowat aangevallen. Tegenwoordig is het hier ook simpel. Taart, chips en nootjes en stokbrood met smeersels. Met 80 mensen werd het me ook echt te duur al die hapjes aangezien we verjaardagen ook altijd met avo deten doen. Bovenstaande is dus excl het avond eten

13. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Tja, hier ook niet uitgebreid, hoor. Maar ik merk inderdaad wel dat mensen gastvrijheid en eten aan elkaar verbinden. Ik niet.

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #94 Vlinderbloem, 27 mei 2015
    Laatst bewerkt: 27 mei 2015
    Ik ben zelf gewend om redelijk veel op tafel te zetten. De laatste keer had ik taart/cake,(zelfgemaakte) chocolaatjes, gehaktballetjes met dille-bieslookdip, gevulde eieren, groot bord met tomaatjes/komkommer/paprika, wraps met gerookte zalm, kroepoek en zoute stokjes. En iedereen blijft dan ook nog mee eten 's avonds, toen heb ik een grote pan spaghetti met spinazie en een salade gemaakt.

Maar.. het maakt mij eigenlijk niets uit wat iemand anders op tafel zet.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb volgende week hier weer verjaardag van de jongste. lees dus ff mee voor leuke ideeen

zelf doe ik altijd grote schaal met worst, kaas, komkommer, augurk in boterhamworst, knakworst in bladerdeeg, wraps met sla roomkaas en kipfilet. chipjes, nootjes, zoute stengels enz enz. en natuurlijk taart

hebben grote eters in de familie, zeiken altijd om 2e stuk taart. krijgen ze nooit. ik vind dat hebberig en aso om daarom te gaan vragen. wees blij dat je wat krijgt denk ik dan

maar kzit vaak met nog onwijs veel chips enzo achteraf. dus kwil dit jaar hooguit wat nootjes doen en misschien wat frituurhapjes

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    denk dat ik bij jou keertje kom aanschuiven als ik dat zo lees :p jummm

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja dat doen wij ook. Eerst 3 uur volvreten aan hapjes en dan nog voller vreten aan spaghetti. Haha! :D

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

#98 raspberry, 27 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2015
    Dit is hoe wij het ook doen: taart en chips en nootjes. Het is me gewoon veel te veel werk om al die hapjes te gaan maken vooraf en bovendien krijg ik dat niet weg in de koelkast.
    Ik wil op de verjaardagen ook nog wat tijd hebben om te kletsen met de visite en niet de hele ochtend alleen maar staan te haasten om allerlei etenswaar af te staan krijgen... Het gaat uiteindelijk om de gezelligheid, lijkt mij. Als mensen lekker willen eten, moeten ze maar ergens gaan lunchen, high-tea-en of dineren :)

Oja, een hoop hapjes kunnen hier niet vanwege KMA van onze dochters. Ik ga op verjaardagen niet iets op tafel zetten wat zij niet hebben mogen. Niet omdat dat zielig zou zijn, maar omdat ik niet de tijd heb dan om op te letten of ze er ook echt niets van binnen krijgen. Vind ik op andermans verjaardag altijd al wel genoeg gestress, begin ik op onze eigen feestjes dus niet aan ;)

Mijn schoonmoeder doet altijd wel heel veel hapjes. Die zie je de hele verjaardag niet: staat alleen maar in de keuken alles steeds klaar te maken/op schalen te leggen, etc. Ik klets liever met haar dan dat ik allerlei hapjes te eten krijg eigenlijk :)

19. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    -taart vaak 2 soorten
    -chocorozijntjes
    -cakjes voor de kids (of taart wat ze zelf willen)
    -kaas
    -droge worst
    -olijven
    -chipjes en nootjes
    -stokjes
    -toastjes met oa humus, brie, sellerie, eiersalade
    -spinazie feta bladerdeeghapjes met tzaziki (beide zelfgemaakt)
    -Griekse gehaktballetjes(zelf gemaakt)
    -stokjes met mozzerella en tomaat
    -en dan voor het eten groentensoep, tomatensoep en stokbrood met alles wat er nog is
    -minipizzaatjes

Vind het niet veel werk, alles kun je van te voren maken, en behalve de hapjes pizza en soep kun je alles zo al neer zetten.
    Ik hou er van om gezellig van alles te kunnen proeven en eten op verjaardagen:D

20. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Ik ben ook zo een saaie denk ik.
    Meestal komt er een man of 30.
    Wij hebben
    3 verschillende soorten taart
    Gewone chips en bv bolognese chips
    Nootjes
    En soms worst/kaas/komkommer.

Ik vind t al duur genoeg. Er wordt ook veel gedronken en meestal ben ik rond de 100 euro kwijt. En dan nog een cadeau. Vind dat wel weer genoeg geld. En nee we zijn niet arm maar ik vind t zonde van t geld.

Deel Deze Pagina