Haha dan ben ik ook een saaie denk ik. Meestal 2/3 soorten taart Chips Nootjes Choco rozijntjes Grillworst Leverworst Komkommer Tomaatjes Toastjes met smeersels En dat was het zo'n beetje Maar met dochters verjaardag maak ik meestal een sweettable in een thema. Met dan cupcakjes met bavarois toef, roomhoorntjes, 2 taarten, m&ms, maltesers etc, chips, nootjes etc.
Maar qua kma valt dat toch best mee?? Ik maak altijd veel hapjes en bijna alles kan ik km vrij maken.
Van mij hoeft alles niet zo uitgebreid maar er moet wel voldoende zijn. Bij 1 familie lid ben je welkom vanaf 8u en om half 10 kijken ze je weg want ze willen 10 uur naar bed en de hapjes zijn net genoeg voor 2 per persoon, handig als sommige meer pakken en de schaal leeg is voor ze iedereen rond is en een ander familie lid nodigt een stuk of 5-10 vrienden uit en koopt 1 krat bier die bedoeld is voor zijn vrienden en de familie leden die bier drinken Maar zo heb ik ook weer familie waar meer dan genoeg op tafel staat maar er binnenshuis door minstens 20 man word gerookt...nou dan hoef ik ook geen hapjes meer hoor die onder gerookt zijn
Wat de meeste mensen maken, is niet koemelkvrij. Blokjes kaas, diverse zoutjes, (erg veel bevat melk), gevulde wraps, toastjes met brie en diverse salades, dipsausjes, verschillende soorten chips...
*stiekeme gedachte* Door de anekdotes wel fijn om te weten dat ik het nog niet eens zo slecht doe, ik ben vaak nogal onzeker over mijn gastvrouwenkunsten.
Voor jezelf bedoeld ik..jij zei: ik ga op verjaardagen niet iets op tafel zetten wat ze niet mogen. Hier is dat echt geen probleem...van 95% kan mijn zoontje prima mee eten. En met blokjes kaas bv...ik heb gewone en geitenkaas staan. Hij is 2 jaar en begrijpt al perfect welke kaas hij mag pakken. Dat moet met de leeftijd van jouw meiden zeker lukken...dat gaat hier nooit mis.
Bij mijn broer is het ook altijd zo karig. Ik vind het best irritant, We moeten 2 uur rijden en gaan dan altijd met hongerige kinderen naar huis. Toen ze kleiner waren kon ik tenminste nog een prakje mee nemen, maar nu staat het zo raar om voor een peuter en een kleuter op een verjaardag een maaltijd neer te zetten. Hier is altijd van alles. Iedereen kan een hele maaltijd eten als ze willen.
Als je 2 uur moet rijden zou ik dat toch echt doen..eten mee nemen...mijn kinderem zouden dat ook echt niet trekken. Misschien gaat je broer dan nadenken over zn gastvrije gedrag
Maar dan is het me dus nog te veel moeite Ik heb gen zin om de hele middag in de keuken te staan en vooraf maken is gezien de ruimte in huis/keuken/koelkast geen optie. Ik vind chips en zoutjes prima, mij gaat het echt om de gezelligheid en lekker kunnen kletsen met m'n gasten. Vind ik echt belangrijker dan je compleet vol kunnen (vr)eten
Als jou zoontje geitenkaas kan eten is zijn allergie misschien ook niet zo erg? Hier gaat dat echt niet. Hier kan ons zoontje ook echt niet 95% van wat op tafel komt eten. Maar hij kan inderdaad al wel prima onthouden wat hij wel mag en iedereen die hier komt weet het ook. Ergens anders is dat lastiger. Vooral de gasten die hem niet echt kennen maar hem wel van alles geven.
Ik heb meestal 5 verschillende soorten gebak. Na de koffie/thee staat hier altijd chips/ nootjes op tafel. Ik maak de avond van tevoren vaak al gevulde eieren en schalen met verschillende soorten kaas/worst. Ook staat er meestal komkommer en cherrytomaatjes op tafel. Dan heb ik altijd crackertjes met allerlei soorten salade/ vis. Voor de echte hongerige wolven gaat de frietpan dan nog aan en bak ik wat minisnacks ( vooral zeer gewaardeerd door de pubers). Ik weet zeker dat er hier nooit iemand met honger naar huis gaat het meeste kan ik een dag van tevoren klaarmaken of koop ik kant en klaar. Ik vind het nl ook heel vervelend om zelf de hele dag in de keuken te staan, maar vind het wel zo gezellig om ook nog bij te kletsen met mijn gasten.
Hier is het taart met lopend buffet lunch of avond eten. Ligt eraan hoe laat de verjaardag is. Afgelopen keer was het lunch dus heb ik allemaal soorten broodjes gemaakt met luxe beleg. Viel erg in de smaak. Daarnaast stonden allemaal een haps gerechten, bijv belegde vingerpannenkoekjes, tapenade, olijven etc. Oh en ik maak altijd soep+salade Maar ik vind het totaal niet erg als ik op een verjaardag kom met chipjes en nootjes. Ik hou gewoon van koken maar dat verwacht ik niet van een ander.
Exact dit! En als het verder gezellig was maar de kinderen zijn als we naar huis gaan hongerig maak ik thuis nog wel wat voor ze of we rijden even langs de burger king . Vinden ze ook een feest.
Ik hou ook wel van koken, maar dan wel zonder tijdsdruk en andere drukte om me heen Voor verjaardagen moet je dus echt niet bij mij zijn
Ik heb meestal zelfgemaakte taart twee verschillende en een zelfgemaakte cake. En daarna Chipjes en nootjes en vaak maak ik zelf nog knakworstjes in bladerdeeg en gehaktballetjes en vaak kaasjes en worstjes Af en toe verzin ik iets nieuws (als ik van te voren veel tijd heb gehad en als m'n budget t toe laat) Ook maak ik altijd soep met broodjes knakworst. Dus iedereen met vol buikje naar huis hier! Bij m'n broer een x gehad kwamen we daar aan ( verjaardag begon pas om 4 u?) dus je denkt oke ws blijven eten dan (wonen niet om de hoek) wij met 3 kids daar heen, komen ze met een schaal groentes en een dip aan zetten...als eten...en verder ook geen kind vriendelijke dingetjes bijna geen Chipjes stokbroodjes oid enzo Tsja toen zaten we om 8 u thuis maar aan de friet.. Niet zo geslaagd hahaha
Oei daa wel weinig. Hier uitgebreid, gevarieerd en wisselend en bijna alles zelf gemaakt Afgelopen zondag had ik: Japanse kipspiesjes Gehaktballetjes Bladerdeegstengels Mini frikandelbroodjes Diverse Rauwkost met dip Chips Maar varieer veel, ook vaak ham kaas rolletjes, wraps, sushi, stokbrood met salades gevulde eieren komkommer met garnalen etc Edit: natuurlijk ook altijd (zelfgemaakte ) taart
In mijn omgeving worden er geen verjaardagen gevierd met (zelfgemaakte) hapjes. Zolang er bier is ben ik tevreden
Ja joh, dat gedoe met biologische miniatuur hapjes met 3 verschillende soorten onbespoten groentes zelf geplukt bij de vegan boer 10 km verderop. Schei toch uit .. begrijp me niet verkeerd; ik vreet dat wel weg hoor, maar ik ga het zelf niet maken, haha.
Hier beginnen we de verjaardagen rond 14 uur met koffie/thee en chocola/kleine koekjes Rond 15 uur als iedereen er is taart Daarna mini pizza's, rauwkost met heerlijk dressing, noten, chips, mini frituurhapjes, olijven, stokbrood met allemaal kazen, smeersels enz