hapjes op verjaardag...wat zijn jullie gewend?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Oh je bedoelt mijn onbespoten dille/bieslookdip, mijn wraps met rucola-uit-eigen-tuin en mijn salade met mijn zelfopgekweekte kropsla/spinazie en veldsla? Met dressing van griekse yoghurt-eigengekweekte bieslook/peterselie/dille? :D

Wat je ook serveert...wijn en bier gaan toch altijd het hardst. :p :D

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hahaha, ja dat ja! Maar dan wel met zonder zout please!

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Ha ha ha! :D

4. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Mijn oma slaat alles... Daar moesten we met nieuwjaar met zijn allen (zeker 8 personen meen ik) 1 saucijzenbroodje delen. Hahaha... De blik van mijn man op zo'n moment is echt lachwekkend. Je hoort nog net zijn maag niet knorren.

Hier merken we vooral verschil in het soort hapjes... Bij de familie van mijn man is alles vooral veel en dan de standaard kant en klare dingen (partysnacks, chips), bij mijn familie is alles precies tot op de persoon uitgeteld en krijg je vaak wat 'luxere' zelfgemaakte hapjes zoals (mozzarella met tomaat, meloen met ham).

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier op alle feesten standaard:
    Kaasballen
    Pikaballetje (pikante gehaktballetjes)
    Pastei met tonijn
    Pastei met kaas
    "Bitterbal" maar dan op z'n Antilliaans, dus of met bakkeljauw of met gehakt en dan pikant
    Mini corndogs

Verder gewoon chips/popcorn voor kinderen
    Vaak 2 soorten taart, 1 met drank en 1 zonder, zelfgemaakt.

Dus ja... Een hoop, maar het zijn ook altijd enorme feesten :p

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Pastei met tonijn? Vertel :D

7. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik ben ook niet zo van het uitgebreide, mede omdat ik het nogal 'raar' vind dat mensen altijd lijken te komen om zich vol te stoppen, doe dat maar thuis. Je komt voor de gezelligheid, lijkt mij.

Zelf ben ik ook geen grote 'eter' bij hapjes op een verjaardag, dus misschien dat ik er daardoor ook niet zo'n moeite voor doe. Er is wel altijd chips, nootjes, frisdrank en genoeg bier. ;) Soms wel en soms niet maak ik nog een schaal met kaas, worst en komkommer.

Liefs,

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Mijn schoonmoeder slaat altijd de plank mis.

Die heeft het een keer gepresteerd om aardappelkroketten te serveren als hapje 😏

Maar die doet ook nooit veel toastjes met brie en 3 bakjes salade en wat cherry tomaatjes. Thats iT... Dit wad letterlijk afgelopen zaterdag.

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Het heeft bij mij niets met vol stoppen te maken, maar met iets bijzonders voor mijn gasten willen doen. En vind het gastvrij. Komt ook omdat ik koken erg leuk vind.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb het wel vaker meegemaakt op verjaardagen, dus ik vind het niet vreemd.

Wat iets gangbaarder is, in mijn omgeving, is een tafel met stokbrood/toasjes, salades, kaasjes, olijfjes en groentesnacks.

En dan heb je nog wat uizonderingen, die veel zelfgemaakte hapjes serveren. Die zijn wel in de minderheid.

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Dan kan ik het beter begrijpen, ik kan prima koken, maar zou het niet erg vinden als het níet meer nodig is. ;)

Oh, en ik heb dit 'verschil' met mijn man ook, hoor. Die vind het ook altijd veel leuker om iets op tafel te zetten, terwijl het van mij allemaal niet hoeft. :D

Liefs,

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn vader is daar zo'n perfect voorbeeld van. Echt een eh..vreetzak zeg maar. ;)

Als wij aan hem vragen hoe iets was zegt hij:" ja het was leuk! Ze hadden dit... en dit...oja en ook dit!"

Haha, cultuurtje in onze familie. ;)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Niemand heeft het toch over volvreten..maar ja ik vind lekker eten bij een feestje/verjaardag passen. Hoeven geen ongezonde vette dingen te zijn hoor, maar gewoon gezellig met zn allen eten.

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik vind het vooral vreemd om éérst taart te doen en dan af te komen met zoute hapjes, pizza, ...

Hier is mij toch mijn hele leven ingepeperd "taart is een dessert, eerst het zoute gedeelte en daarna pas zoet".

15. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Wij maken een simpel deeg (500 gram patentbloem, 1 zakje bakpoeder, 6 zakjes vanillesuiker, eetlepel suiker, 2 eetlepels margarine en melk naar behoefte)
    Vervolgens kleine balletjes maken, dun uitrollen, vullen met mengsel van: gebakken tonijn (uit blik op water), peper, ketjap, paprika, eventueel rozijntjes, mag niet papperig zijn, maar echt droog.
    Andere kruiden naar smaak is ook prima, wat je zelf lekker vindt!

Pasteitjes dicht maken en dan bakken in olie (frituren). Tada: Antilliaanse pastei :D

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Taart doen wij bij de koffie/thee als mensen binnenkomen.

Daarna fris met hapjes en als laatste een bak chips/nootjes of wat warme hapjes.
    in de zomer gaan we meer voor bowl.

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Als we de verjaardag van onze zoon vieren doen we in de ochtend de familie en de buurt.
    We beginnen met koffie en taart,daarbij iets van cakejes,chocolade en bonbons...
    Gezien het tijdstip is er geen behoefte aan snacks,wel maak ik rond lunch tijd broodjes knakworst,ham-kaas en soep.
    In de middag komt de vrienden groep met kinderen,laten dat zo ongeveer 14 volwassenen zijn en 15 kinderen zoiets.
    Dan ook koffie met gebak en kleine zoete dingetjes.
    Daarna chips,nootjes,wortel en komkommer,fruit spiesjes,stokbrood met brie,toastjes met div smeersels,worst en kaas en warme worstenbroodjes.
    De middag doen we meestal van 14:00 tot 17:00.
    Er zijn nog veel kleine kinderen in de groep dus hoeft het ook geen uren te duren.
    Daarna is het fijn als iedereen weg is en alles is opgeruimd

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier min. 2/4 soorten taart die ik zelf maak .

Verder wat diverse chips, spekjes(inhouse grapje) ��, groente met dipje, stokbrood / toast met salades. En dat was het wel. Extra taart kan altijd gepakt /gevraagd. Ben geen restaurant en als je trek hebt of het is etenstijd lunch/ diner zal ik/ mijn man altijd vragen of we iets kunnen maken of ze pakken het zelf, ja dat lees je goed pakken het zelf. 7 van de 10 keer lopen ze zelf naar de keuken.

Ik rol nl. Over iedereen zijn tenen met de rolstoel als het druk is en mijn man loopt al overal voor te zorgen. Dus onze vrienden en familie helpen overal mee en daar ben ik erg blij mee.

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Oh wat zijn we blij, Oh wat zijn we blij
    Niet omdat ze jarig is, maar om de vreterij:D:p

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Maak je dat allemaal zelf? Mijn hemel dan mag ik wel een week vakantie opnemen als ik dat moet doen :D Knap hoor!

Deel Deze Pagina