hapjes op verjaardag...wat zijn jullie gewend?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klinkt allemaal heel gezellig met staantafels enzo maar zo groot is ons huis niet :D. Hier een bank, wat stoelen en onze grote eettafel en verder lopen er wat mensen rond. Als we een groot huis hadden gehad en ruimte voor staantafels en een aparte tafels voor hapjes, was het al wat makkelijker geweest.

Voor mij hoort taart en wat te drinken bij een verjaardag en wat te knabbelen ook. Maar gewoon genoeg en dus niet teveel of uitgebreid.

Wat betreft drinken, ik drink sowieso heel de dag door (thee, water), dat is toch iets wat je altijd doet? Of bedoel je alcohol? Alcohol wordt er op de verjaardagen haast niet gedronken, alleen door mijn (schoon) ouders soms een wijntje. Maar ligt er maar net aan wat voor mensen er op de verjaardag komen, zijn hier over het algemeen alleen mensen met kinderen die vaak op tijd weer naar huis gaan en een eind moeten rijden. Hebben familie en vrienden door heel het land :)

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Nu je dat zegt, dat deed de vriendin van mijn schoonvader met haar verjaardag.
    Mijn zwager heeft iets aan zijn nieren en moet zoutloos eten (sinds een jaar).
    We bleven met z'n allen eten en zij had voor iedereen zoutloos gekookt.
    Heel lief hoor dat ze rekening houdt met mijn zwager maar we waren echt met zeker 20 personen die dus allemaal zoutloos aten.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Afhankelijk hoe we het vieren ik maak de taart zelf, en ze komen smiddags dan staat er wat chips en nootjes want ze blijven eten en dat doen we uitgebreid. Met eigen gemaakt toetje.

Wanneer vrienden komen die een stuk moeten rijden dan ook stokbrood er extra bij.o

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hadden ze geen zoutpot....zout kun je toch apart toevoegen?
    Je hoeft toch niet verplicht zoutloos te eten.

5. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    ja hoor die stond er wel en daar werd ook gebruik van gemaakt.
    het zou alleen mijn keuze niet zijn om voor het hele gezelschap zoutloos te koken als er maar 1 zoutloos moet eten
    en mijn zwager voelde zich er ook niet heel gemakkelijk bij

6. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik ben van lekker simpel. Wil het zelf namelijk ook gezellig hebben en dat heb ik niet als ik alleen maar in de keuken sta. Doe wel vaak avond eten variërend van soep met broodjes knakworst ham en kaas, stokbrood, salades tot barbecue tot hapjespan van de slager waar kipkluifjes, grilworst, sate etc inzit.
    Maar verder een chippie en eventueel een cocktailworstje en soms kaas en worst.
    .
    Ik ben sowieso niet van wraps, tomaat, mozzarella. Dus mensen maken mij daar juist niet blij mee.

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    O op die manier.
    Ik zag al voor me hoe iedereen met een bedenkelijk gezicht zat te eten:p

8. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Wij doen dingen die we, als ze niet op gaan, zelf ook vaak eten. Kaas - jong en oud, komkommer, worteltjes en paprika met dipsaus, brie, Franse kaasjes, toastjes, verschillende soorten chips, tuc, nootjes. Als mensen blijven eten doen we soep en belegde broodjes.

9. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    niks, doe niet aan verjaardagen, familie zijn wel jarig natuurlijk, maar daar gaan we niet heen, wonen te ver.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Huh..je hebt helemaal nooit een verjaardag?? En van vrienden of hun kinderen ofzo...is er niemand die zn verjaardag viert?

11. Manoya

Manoya Niet meer actief

Misschien (weet ik niet hoor) is ze moslim? islamitisch gezien vier je geen verjaardagen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ow ja das waar...maar net als umm zei heb je dan toch ander soort feestjes?

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier is het wisselend, de een zet alleen schaaltjes met verse noten neer en de ander pakt enorm uit. Het maakt mij niet uit, ik kom er niet om te eten, al is het wel lekker 😄 Ik probeer en altijd tussenin te zitten, dus wel lekkere dingen op tafel, maar wel simpel zodat ik niet de hele dag in de keuken sta

14. Manoya

Manoya Niet meer actief

Ja absoluut!

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Dat is dus het verschil.

Hier staat feest gelijk met een lekkere maaltijd en bijpraten aan tafel.

Dat "kringgedoe" ligt ons helemaal niet. Da's goed voor bij 't aperitief, maar daarna gaan we over op "echt eten" en gezellig aan tafel zitten.

5 gangen daar begin ik niet aan. Maar wel minstens aperitief, hoofdgerecht en dessert.

De jarige zit bij op 't feestje, de cadeautjes worden uitgepakt tijdens 't aperitief ... maar hell no dat ik de hele middag blijf rechtstaan of in de zetel ga zitten.

Als we al taart hebben is dat als dessert (eerst het gewone eten, dan pas de zoetigheid). Meestal wordt de taart overigens vervangen door ijs, tiramisu, fruitsla, ... omdat we geen taartliefhebbers zijn.

Hier is het dus wel - in héél de familie - veel meer een uitgebreid etentje.

Met de drank zit ik ook altijd te twijfelen - vooral over hoeveelheden. Want wij drinken zelf nauwelijks bier, maar mijn schoonbroer bijvoorbeeld wel. Wat gaat ie willen drinken en hoeveel (van de week per toeval nog 6 grote blikken weggesmeten wegens vervallen - ooit gekocht voor een feestje waar hij ging komen en uiteindelijk niet kwam).
    Mijn vader drinkt dan weer graag sherry als aperitief ... Staat al 2 jaar een fles in de kast die halfleeg is (de keer erop had hij weer es zin in porto).
    Mijn moeder dan weer liever witte wijn, ik ook, maar mijn man dan weer liever rode.
    En wie is er bob? Want stel dat mijn schoonbroer rijdt ... dan moet ik dus al geen bier meer kopen.

En zo zorg ik voor iedereen wel dat zijn favo drank (en die van ons) er een beetje is. (Basic frisdrank is er hier sowieso in huis.)
    En zeker met frisdrank en bier zit ik er meestal serieus naast qua hoeveelheden.
    Of wil mijn moeder toch ineens liever kraanwater terwijl ik speciaal voor haar een fles cola-light - die wij niet drinken - heb gekocht.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Jehova's getuigen doen ook niet aan verjaardagen. Collega van mijn vriend is ook Jehova en daar doen ze niet aan feesten, behalve van de kerk.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Is een liedje die mijn schoonmoeder altijd zingt als de tafel vól staat met allerlei etenswaar.

Moest er bij dit topic aan denken.

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben altijd 2 verschillende nootjes en 2 verschillende chips op tafel staan.
    Verder stokbrood en toastjes met smeersels, kaas, worst augurk.
    Ook maken we 9 van de 10 keer bladerdeeg hapjes, gehaktballetjes of mini snacks uit de frituur,
    En ham met meloen.
    Zo komen de gasten in ieder geval niet om van de honger.

19. VSC

VSC Niet meer actief

Ik krijg honger van dit topic.
    Maar wij zetten meestal ook chips neer, worst, toastjes.. Niet veel bijzonders want onze familie zijn niet echte eters (zijn altijd op dieet geloof ik). En dan blijven wij weer met zoveel restjes zitten.

20. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons zijn verjaardagen ook met eten, ( mijn man en ik vieren onze verjaardag niet maar van de kinderen natuurlijk wel). Er zijn genoeg mensen in onze omgeving die enkel nootjes, chipjes, kaas op tafel zetten, ook prima, we houden daar rekening mee en zorgen dat we op tijd naar huis gaan, voor het avond eten.
    Wat ik op tafel zet is erg verschillend, afhankelijk van de hoeveel gasten we verwachten, de ene keer is gewoon aan tafel eten, met de familie, voor vrienden maak ik meestal een buffet of bestel ik eten bij een catering. Heel soms gaan wij uiteten, meestal ook met de familie.

Deel Deze Pagina