Zonneallergie handen?

Discussie in 'De lounge' gestart door HvO, 25 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

De afgelopen weken krijg ik na een dagje buiten jeukende witte kleine bultjes op mijn handen.

Is dit herkenbaar als zonneallergie?

En heeft iemand nog tips om het te voorkomen? Ik smeer mij altijd volledig in maar was mijn handen natuurlijk wel flink aantal keer op een dag.

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Klinkt als zonneallergie. Ik krijg het zelf ook altijd als de zon net weer doorbreekt in de zomertijd, maar dan echt blaasjes.

Je hebt Zonnebrandcreme die ook tegen zonneallergie helpt. Bij mij gaat het vaak na een paar dagen uit zichzelf weg :)

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Of misschien ook een reactie op de warmte?

Ik krijg jeukende bultjes van de warmte namelijk aan de binnenkant van m'n handen. Zit het aan de binnenkant of buitenkant?

4. HvO

HvO Niet meer actief

Aan de buitenkant! Haha had ik er misschien even bij moeten vermelden.

5. HvO

HvO Niet meer actief

Het gaat ook vanzelf wel weg. Maar zodra ik dan weer naar buiten ga komt het weer terug.

Weet je misschien welke zonnebrand dat is?

6. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Oh vervelend! Bij mij gaat het echt over na een week of 2 zon (zoals de afgelopen periode).
    Eucerin en la roche posay hebben fijn spul.

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook en bij mij is het zonneallergie. Enige wat helpt bij mij is Euceryn zonnebrand. Als ik die smeer krijg ik geen last.

HvO vindt dit leuk.
  8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Even langs de drogist ermee :)
    Er bestaat ook urtizon, al is dat meer preventief begreep ik om zonne allergie uitingen te voorkomen, dan om te gebruiken het reeds aanwezige te bestrijden.
    Ze hadden t ook over bepaalde zonnebrand idd, maaaaaar in allemaal zat aloë vera vanwege het verkoelende effect....en laat ik nou net hartstikke allergisch zijn voor aloë vera.....

HvO vindt dit leuk.
  9. HvO

HvO Niet meer actief

Dankjewel! Ik kon niets vinden bij de drogist haha maar dat verklaart het want deze merken verkopen ze niet bij de drogist natuurlijk.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  10. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb even gekeken en in die van eucerin en la roche posay zit geen aloe Vera. Heb beide liggen :)

Bij mij is de uitslag altijd het ergst in de lente. De crème helpt vooral bij de jeuk en sneller later verdwijnen van de bultjes. Nu het al een tijdje warm en zonnig weer is, heb ik er gelukkig geen last meer van.

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij de apotheek kun je het kopen.

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Of bij de tuinen, of heet dat tegenwoordig Holland & Barrett oid

Ik had t zelf ook erg in de lente, vooral in mn hals. Nu gelukkig al genoeg zon gezien dus geen last meer

13. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Dat is zomer eczeem. Als je er erg veel last van hebt kun je naar de huisarts gaan.

14. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Urtison werkt alleen tegen het jeukende gevoel van de blaasjes.

Ik heb zelf ook zonneallergie. Sommige zomers is het erger dan andere. Toen ik begon met puberen werd ik helemaal gek van de jeuk. Is een paar jaar zo geweest, nu gelukkig een stuk minder.
    Heb nog niks gevonden wat het ontstaan vam de blaasjes tegengaat helaas. Alleen Urtison dus.

Deel Deze Pagina