Mijn dochter word volgende week 7 jaar en dat vieren we zaterdag vanaf 14 uur tot geen eindtijd (inclusief avond eten dus). Ik heb continu het idee iets te vergeten dus ben benieuwd naar jullie mening. Wat zouden jullie toevoegen / weglaten anders doen? Hapjes, Chipje Nootjes Grilworst Salami worstje Wrap gerookte kip Wrap carpacio Wrap gerookte zalm Tomaat mozzarella olijf spietjes rolletjes salami augurk Blokjes kaas Rauwkost met dipsauzen Gevulde eieren Dun gesneden borrelworstjes van de slager En dan op elke tafel/borrelplank een kleine etagaire zoetigheid met Merci Ferero roche Mini cakepops in magnumform Petit fours Aarbeien in chocolade Ik twijfel over slagroomsoesjes omdat er uiteraard ook taart is En als avond eten willen we shoarma gaan bakken met een groene salade erbij (ijsbergsla, komkommer, tomaat, peterselie, wat olijfolie) zodat dat makkelijk in/bij de broodjes geschept kan worden. Kritiek, tips, do’s en dont’S zijn welkom. Oh ja voor de kids maak ik nog een Candy table met diverse schaaltjes snoepjes in de kleuren van de versiering.
Ik mis wat warms erbij. Van die kleine kaasbroodjes, bitterballen, pizzapuntje oid. Doet het hier altijd goed voor de trek rond 16.00.
Thanks voor de inspiratie! Ik heb ook bijna een verjaardag te vieren. Je kunt nog picolinis overwegen.
Als ik het goed lees heb je ook nog taart? Dan zou ik zelf de etagères met zoetigheid weg laten. Ziet er verder lekker uit!
Ik mis nog iets van een bitterballetje/kipballetjes/sate of iets anders warms. De zoetigheid bewaar ik zelf altijd nog voor na het eten. Dan hebben we altijd koffie/thee met een likeurtje en zoetigheid. Taart wat over is zet ik er dan in kleine hapjes bij en dat gaat bijna altijd nog op.
Lekker zeg! Wij hebben meestal een ovenschaal shoarma (eerst aangebakken) en een ovenschaal gekruide kip (ook eerst aangebakken) en dan Turkse broden en pita broodjes en dan kan men zelf kiezen/vullen (met oa sla, paprika, mengsel ui/champignons,etc). Die ovenschalen kunnen dan de oven in, zodat alles weer warm is en klaar
Bedenk me dat ik qua warm iets later op de middag ook voor op alle (sta) tafels nog schaaltjes nacho’s maak met guacamole, crème fresh en Chili saus als dipje.
Klinkt goed! In plaats van de mozzarella spiesjes kan je ook overwegen gewoon een grote schaal met verschillende soorten tomaten in stukken erin, daarbij basilicum en een(of twee) grote bollen burrata erop neer te zetten. Zet er een potje pesto en een potje balsamico dressing naast en je hebt een superlekkere, makkelijke en gezonde salade! Ik vind die mozzarella spiesjes altijd zo'n werk En burrata is zooooooo lekker!
bittegarniruur, kaasstengels en vlammetjes komen meestal als laatste met de overblijvend na 22.00 uur nog op tafel
Ik denk dat je meer dan genoeg aanbied. Als je nu geen eten zou voorzien, zou ik er ook nog vanalles bijdoen van hapjes. Maar voor nu is het toch echt borrelplank en niet eten e.
Daarom vier ik het vanaf 2 uur, 7 uur gaat mijn wekker, ga ik alles voorbereieden, snijden en klaarzetten zodat ik het tegen 2 en alleen nog op de planken hoef te leggen en in de tussentijd nog versieren en mezelf leuk aankleden. Elk jaar weer race tegen de klok.