Het woord eisen is misschien niet op zn plaats maar wat wens jij dat er gedaan word door de kraamzorg, en wat kun je van ze verwachten? wij hebben bv huisdieren en mijn enige "eis" is dat ze niet panisch reageert op mijn hond, of dat ze het vies vind, of eng of dat soort dingen (want ik weet nu al als dat zo is dat ik me daar vreselijk aan irriteer of druk om maak), maar daarnaast wat kun je nog meer wensen van een kraamhulp? ik heb namelijk geen idee en ben echt een newbie 8)
poetsen, controles, Mijn andere kindjes verzorgen en vermaken poetsen controles, mijn andere kindjes verzorgen en vermaken en poetsen... Dat ze mij en mijn kindje maar lekker onze gang laten gaan! Ik wil geen hulp bij BV, badje, verschonen, aankleden, troosten, advies e.d Dit is mijn 4e en ik heb ooit 1 leuke kraamverzorgster gehad: bemoeide zich niet met ons maar was kei leuk met de kids en deed het nodige in het huishouden. Nu wonen wij in het buitenland en zit ik echt te twijfelen over een kraamverzorgster. Die controles komen de midwifes hier 2x per dag doen dus wat is haar verdere taak.... Ik weet heus wel dat het werk meer inhoud als poetsen en voor andere kinderen zorgen maar voor mij zou dat juist het beste zijn! Daarom twijfel ik, wel of niet......
Wij hebben 2 katten en we hebben ook aangegeven dat de verzorgster daar relaxt mee om moest kunnen gaan. Daar houden ze echt rekening mee (in mijn ervaring). Verder zijn wij niet heel netjes en ik zou erg zenuwachtig worden van iemand die de hele tijd loopt te poetsen. Ik vond het juist belangrijker om iemand te hebben die snel makkelijk haar weg zou vinden, dus snel iets uit de koelkast pakt als ze dorst heeft. Ik zou anders het gevoel hebben haar te moeten verzorgen ipv andersom. Ik ben erg tevreden over de vorige keer, ze ging makkelijk haar eigen weg en zorgde er echt voor dat ik rust nam. We hebben expres gekozen voor dezelfde organisatie ivm de prettige ervaring.
Ze vragen bij de intake of huisdieren hebt. Dan plaatsen ze een kraamverzorgende die geen allergie of afkeer heeft tegen huisdieren...
Ik ben heel erg van het zelf doen, dus ik wil een kraamhulp die overlegt en niet de boel hier compleet overneemt. Verder heb ik aangegeven bij de organisatie dat ik geen stagiairs wil (al druk genoeg in m'n huis) en perse een niet-rokende kraamhulp wil, ik zou het echt heel vies vinden als iemand met rookkleding en -handen en -adem aan m'n kindje gaat zitten. Ik hoop dat ze ons vooral kan helpen in een goed ritme te komen met baby en huishouden. En dat we veel van haar kunnen leren, maar op zo'n manier dat we zoveel mogelijk zelf doen zonder op onze vingers gekeken te worden. Ben geloof ik wel erg een control freak... Edit: was niet helemaal duidelijk dat ik juist WEL een niet-rokende kraamhulp wil
ik heb juist gevraagt naar een niet rokende kraamverzorgster. Ook liefst zonder dierenharen op kleding ed. (partner is erg allergisch) Verder heb ik gevraagd dat ze vooral bezig kan zijn met begeleiden van de borstvoeding, omdat dit niet oke ging bij mijn andere kinderen. Ook omdat dit het eerste kindje is voor mijn huidige partner, wil ik dat ze de basis hem vertelt. Ook wil ik dat ze de andere kinderen erbij betrekt en streng is met bezoektijden. Zodat ons gezinnetje de rust krijgt die we nodig hebben.
Ik wilde absoluut geen bemoeial..... Ik hoef echt niet iemand die mij 's middags naar bed stuurt om te rusten.... Verder vond ik het bij de kraamweek van ons 2e kind belangrijker dat ze goed voor onze dochter zorgde, ik had liever een blije dochter dan een schoon en opgeruimd huis
geen eisen maar wij hebben een grote hond en 2 katten dus angst zou voor haar lastig zijn. verder wil ik vooral begeleidng bij mijn BV, ik hoef geen poets. Ik ga aangeven dat ik dit keer graag wel een stagaire zou willen (ook leuk voor dochter haha) maar alleen samen met een ervaren KV (de vorige ontbrak het nogal aan kennis en ervaring met falende bv tot gevolg)
Heb met kraamzorg alleen gevraagd om iemand die niet bang is voor honden want we hebben n hond. En graag als kan 1 dezelfde kraamver.
Inderdaad, ik ga deze keer ook vragen om een niet-roker, wist niet dat je dat kon aangeven en ik ergerde me er bij de eerste twee groen en geel aan dat ze rookten. Verder hoop ik juist wel dat ze ons huis een beetje aan kant houdt, ik kan er niet tegen als het overal rommel en vies is, dan ga ik het zelf lopen doen en dat was ik nou juist niet van plan in de kraamweek. En dat ze leuk is met de andere kinderen. Ook wil ik er eentje die erg pro-bv is. Niet dat ze bij de eerste de beste tegenslag al oppert om over te stappen op een fles, want dat doe ik toch niet, maar ik heb wel steun nodig in dat geval. Ik heb dan inmiddels wel bijna 4 jaar bv ervaring, maar dit is toch weer een nieuw kindje, met een eigen gebruiksaanwijzing.
Wees blij dat ze komen... Je kunt voorkeuren aangeven en geen eisen.... GEef bij je eerste dag dat ze er is wat je graag wil en wat niet. Hier een hond en vogel dus geen allergie of angst hier voor is wel een pre. Leuk met oudere dochter en borstvoedings gericht.
Hier wilde ik graag een ouder iemand(ervaren) die oke was met katten en mn jongens. Bevalhulp was deze keer tien keer niks, lag ik meteen al mee in de clinch.. Heel fijn dat die ook snel weer wegging. De dag erna kwam de kraamhulp en wat een topwijf. Ze hoefde echt niet alles te poetsen en te doen, beetje netjes en schoon is wel fijn. Dit deed ze dus, erg gezellig gehad en een schoon huis, blije kindjes. Helemaal fijn. Oh en ik wilde iemand met verstand van BV omdat het de vorige keer zo mis is gegaan en dit ook aangegeven! Nou, de BV loopt als een treintje dus dit had ze wel!!! Heb een keer een jongere meid gehad en dit was echt niks, die ging gewoon zitten met de kat op schoot. Had haar bij R. maar een dag, daarna een oudere vrouw, die heeft een week werk aan t bijpoetsen gehad(oa nog was van de bevalling wegwerken, liep aardig achter) naast t gewone poetsen en de bv die niet goed liep. Daarom dus nu direct om een ouder/ervaren iemand gevraagd en gekregen!
ik wenste eigelijk niets ik wou alleen dat ze kwam om mij te controleren en de beeb voor de rest hoefde ze eigelijk niets te doen... (woonde namelijk bij me ouders in) Nu hebben we weer de zelfde en wens eigelijk dat ze gewoon de controlles doet bij mij en de beeb en dat ze een beetje voor me zoontje van 2 jaar zorg als ik het ff niet trek... voor de rest ben ik heel makkelijk in dat soort dingen...
Heb nu als enige 'eis ' gesteld dat ik geen beginnende kraamhulp krijg. Laatste keer een meisje van net 20, was drie maanden bezig, had nog geen knip gezien en huishoudelijk werk had ze nog nooitvan gehoord, dus stond ik twee dagen na de bevalling de wasmachine leeg te halen, vaat op te ruimen enz... dit toen wel aangegeven, maar ach, ze moest het nog leren. Nu dus ook voor een andere organisatie gekozen
Ik heb aangegeven dat ik een ervaren persoon op het gebied van BV wil. En iemand die niet allergisch is voor katten. Oh ja, en ik heb gezegd dat ze wel sociaal en gezellig moet zijn, ik heb een hekel aan van die horken .
Mijn enige eis was dat ze niet bang was voor de honden. ze had uiteindelijk geen werk aan mij dus heeft ze mijn hele huis gepoetst! Zooooo lief! en met mijn dochter spelletjes gedaan
De enige eisen die wij hebben is een vaste kraamhulp. Bij de vorige twee hebben we er 4 gehad. Bij ieder 2 kraamhulpen en dat was niet niet leuk. Verder zal er wel iemand komen met ervaring ivm verleden van pnd. En dat ze goed voor onze andere twee kleintjes zorgt... Hopelijk niet zo'n muts die mij het bed verplicht.
dat snap ik, maar een allergie of afkeer hoeft nog niet te betekenen dat je gesteld bent op honden, en ik heb liever een kraamverzorgende die ook gek op mijn hond is dan dat ze hem voornamelijk negeert
ik weet niet als je verder hebt gelezen, maar er staat ook in mijn verhaaltje onder de titel dat het woord eisen niet op zn plaats is.. mja snap ook wel dat ik allang blij moet zijn dat er wat komt, daar ging het eigenlijk niet om
Bedankt allen aan de antwoorden heb ik veel gehad, zoals ik niet had gedacht aan dat de kraamhulp ook erg handig kan wezen bij BV. enzo. dus super! blij dat ik gestart ben met het topic