Hapjes voor kraamfeest

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Daenerys, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames,

Aangezien ik nu in mijn verlof zit ben ik al bezig met de voorbereidingen van het kraamfeest die wij gaan geven in onze tuin.
    Het kraamfeest zal ergens in september plaatsvinden, ligt er net aan wanneer ons dochtertje ter wereld komt.
    Ongeveer 4 weken na de geboorte willen wij een kraamfeest geven.

Nu ben ik alleen op zoek naar inspiratie voor hapjes tijdens het kraamfeest.
    Op internet kom ik een hoop tegen maar vind het toch best wel lastig, zeker omdat het kraamfeest maar 2-3 uurtjes duurt.
    Ook willen we dat er geen alcohol geschonken word omdat we dat niet vinden passen bij een kraamfeest.

Qua hapjes kom ik niet verder als:

- Taart laten maken
    - Negerzoenen in muisjes
    - Cupcakes
    - Lange vingers in muisjes
    - Spekjes wit/roze
    - Bij aankomst roze welkomstdrankje in champagne glaasje

Nu dacht ik om eventueel nog hartige dingen erbij te doen zoals kaas/worst/komkommer/snacktomaatjes maar dan gaat het toch weer meer op een "gewone borrel" lijken maar anderzijds denk ik weer alleen maar zoetigheid is ook weer zo saai...

Hebben jullie nog leuke suggesties of voor degenen die in het verleden een kraamfeest hebben gegeven: wat hebben jullie geserveerd? :D

2. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Misschien een kleine warme snack serveren afhankelijk van hoeveel mensen er komen?

Bv bitterballen en mini pizza's.
    Bij grote groep kan je miss stokbroden afbakken en in stukjes doen(of dit kant en klaar halen sommige winkels snijden dit ook nog voor je) en iets erop doen zoals kruiden boter en iets anders. Dan heb je wel iets hartigs op tafel staan zegmaar.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    De kraamfeesten die ik heb meegemaakt waren qua roze of blauwe hapjes al veel minder uitgebreid als jij aangeeft.
    Waar ik was vond ik t eigenlijk t zelfde als met een verjaardagsborrel....
    Chips/nootjes/kaas/worst/komkommer en wat warme snacks....

4. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    #4 kleinmonster, 9 jul 2015
    Laatst bewerkt: 9 jul 2015
    Kinderwagen maken van ei en de wielen van augurk ( zal straks een foto zoeken) of van een watermeloen een kinderwagen/ wieg maken met vers fruit.

Zal straks foto's erbij zoeken maar dat wil op de iPad niet

5. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    paar voorbeelden

6. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    nog een paar

7. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    heb je er wat aan:

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ons kraamfeest hadden we laten organiseren.
    Wij hadden taart en luxere hapjes die je op feestjes ziet.

Ik zou vooral een keuze maken voor dingen die ook voor jou makkelijk zijn of je moet hulp krijgen met maken.

Als je een keizersnede krijgt en slecht herstel hebt zoals ik kan je al blij zijn als je een stukje kunt lopen met 4 weken. Je weet niet hoe je je voelt ;)

Wat ik overigens wel had gemaakt voor de paar mensen die aan huis kwamen; cupcakes met glazuur en daarop muisjes. Die had ik vooraf al gemaakt en in zijn geheel ingevroren (is 3 maanden houdbaar)

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij begonnen ons kraamfeest met koffie/thee en cupcakes met muisjes (veeeeel lekkerder dan beschuit!). Daarna kwamen er zoutjes en nootjes op tafel en chocolaatjes met muisjes (te koop bij de chocolaterie). Wij hadden een biertap en wijn en natuurlijk non-alcoholische dranken (waarom past alcohol niet op een kraamfeest? Als je gewone kraamvisite krijgt, geef je hen dan ook geen biertje of wijntje?). We hadden niet zoveel hapjes omdat we halverwege het feest de barbecue aanstaken met saté (met stokbrood) en broodjes hamburger. Nog wat salades erbij en het was compleet. Op zich was het een superfeest, al zouden we bij een eventuele volgende keer meer willen uitbesteden. We waren nu zelf vrij veel aan het bedienen ondanks dat we iemand hadden die bier tapte (sommige mensen snappen het woord zelfbediening niet). Behalve dat was het echt leuk en compleet.

Wij gaven het feest zeven weken na de bevalling. De planning was zes weken maar onze zoon kwam iets eerder. Omdat ik uiteindelijk een keizersnede kreeg was ik blij dat we het niet eerder hadden gepland. Ik heb nou niet bepaald veel gezeten tijdens het feest. Plan het niet te krap voor het geval dat je baby later komt.

10. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Kleinmonster bedankt voor je foto's! Hier heb ik zeker wat aan.
    De rest ook bedankt voor de tips.
    De worstjes in baby bladerdeeg vind ik echt enig!

Ik vind dat zoals eerder al door iemand is aangegeven kaas, worst, nootjes en chips teveel lijken op een verjaardag en het is meer een borrel echt speciaal voor de baby vandaar dat we ook liever geen alcohol willen. Als ik apart kraamvisite had gedaan hadden die ook geen alcohol gehad als ze op kraamvisite kwamen. In mijn ogen hoort dit gewoon niet.

Het is inderdaad ook weer zo dat we er niet teveel werk aan hebben van tevoren moet inderdaad simpel te maken zijn en niet teveel tijd aan kwijt zijn.
    Ook plannen wij pas echt de borrel pas nadat ze is geboren. Mocht het uiteindelijk een keizersnede worden is een langere periode wel handiger met herstel inderdaad.

Dankje voor jullie tips ga er nog eens hard over brainstormen!

Deel Deze Pagina