Hoi,Binnenkort ben ik jarig en er komt dan wat familie, nu staat mijn schoonfamilie erom bekent om alles uit de kast te halen wbt hapjes, maar ik ben niet zo handig in de keuken.Iemand ideeen voor originele, lekkere maar toch makkelijk te maken hapjes (tapas idee).LiefsMarlous
Wat hier altijd successen zijn; Wraps met zalm; Je koopt grote kant en klare tortilla's, die smeer je in met philadelphia kuirdenkaas, je legt er plakken gerookte zalm op, vervolgens rol je de wraps op, doet er huishoudfolie om waarna je ze in de koelkast legt, voordat de visite komt snij je er plakjes van (dus handig want je kunt het van te voren klaarmaken Ham-prei rolletjes; Nodig; ham plakken (liefst rechthoekig of vierkant), mon chou, prei, koffiemelk en beetje peper. Hoe te maken: snij de prei zo klein mogelijk en prak deze door de mon chou, doe er een scheutje koffiemelk door en een klein beetje peper. Doe de smurrie op de ham en rol deze op, nadat ze even in de koelkast gelegen hebben kun je ze in stukjes snijden Bedoel je dit soort dingetjes? Ik weet nog wel meer hoor
BIj de C1000 hebben ze speciale tapaspakketten (2 verschillende) en dat kan je dus super-makkelijk zelf tapas maken. Je kunt t van te voren maken en koud op tafel zetten. Het is hartstikke lekker en nog makkelijk ook. Ik maak t ook wel eens voor verjaardagen, of als er vrienden langskomen ofzo.
Ja dat bedoel ik...lust alleen geen zalm maarja de rest wel...Moet vriendjelief dan maar klaarmaken! Thanx
Oh, hahaha. Bij de AH kun je tijgergarnalen kopen, je doet er een paar schepjes pesto door en klaar! Is erg lekker en supermakkelijk! Je zou ook kleine gevulde tomaatjes kunnen maken. Ohja en bij de AH (is het te merken waar ik boodschappen doe? ) heb je in het vriesvak oosterse hapjes die je alleen maar op hoeft te warmen, leuk om te combineren met de tapas van Mermaid
Gevulde Eieren: Eieren hard koken, voorzichtig doormidden snijden, dooiers eruit in aparte schaal. Van die dooiers maak je nu de vulling en ik doe dat altijd een beetje op gevoel, het moet in iedergeval niet te dun worden... Paar flinke scheppen mayonaise erdoor, klein beetje yoghurt, kruidenzout, klein beetje paprikapoeder, paar augurken heel klein snipperen en ook erdoor. Goed mixen en even proefen of het met zout goed is etc, dan weer in de halve eieren scheppen! Zo klaar en hier nog altijd een erg populair recept, ze zijn altijd meteen op! Succes
Wat ik altijd superlekker (en makkelijk) vind is pigs in a blanket Je koopt van die mini croissantjes die je zelf moet oprollen en een paar blikjes mini knakworstjes. 1 knakworstje per croissantje erin rollen en in de oven, heerlijk met wat mosterd.
Bijvoorbeeld: dadels met boursin: Dadels aan de bovenkant doorsnijden...pitten eruit...en in die holte een beetje boursin (of kruidenkaas) smeren. Salami met kruidenkaas: net zo simpel...een beetje kruidenkaas op de de salami...en dichtrollen... Gewoon een schaal met Olijven (en marinade) neerzetten...en een schaal met verschillende plakjes worst (chorizo e.d.) Gevulde cherrytomaatjes met garnalen: tomaatjes het kapje afsnijden...zaadjes eruit...garnalen met mayo en/of yoghurt mengen met peper en zout...en een schepje in het tomaatje En bijvoorbeeld zelf tonijnsalade maken met een blikje tonijn, mayo, en tomaatjes en peper en zout natuurlijk...maar dit moet je wel een beetje op je eigen smaak doen....(garnalen salade of pittige eiersalade kan ook!) En dan lekker een stokbrood of toast neerzetten!
halve perzikken met creme fraiche doen het bij ons altijd erg goed. perzikken uit een blikje daar doe je een beetje creme fraiche in, plakje kiwi erin steken en een kersje uit een potje erop en klaar is kees. Super lekker en heel makkelijk te maken.
Mini gehaktballetjes maken. Dat kan al van te voren, dan hoef je ze alleen maar op te warmen. Heb je ook iets warms en iedereen lust het. Mini saucijzenbroodjes. Of iets anders warm doet het hier ook altijd goed.
Je kunt de zalm ook vervangen door ham... Heb ik laatst ook gehad erg lekker..! En je kunt er ook gewoon blaadjes sla erbij tussen doen..
Een komkommer in de lengte doorsnijden en met een lepel de zaadlijsten verwijderen. Dan de holling vullen met paturain en vervolgens de komkommer in plakjes snijden.
moeten het persee 'hapjes' zijn? wij maken namelijk altijd een bananen'vlaai' .. die is echt super makkelijk te maken je hebt alleen een pak cake mix nodig, stuk of 8 bananen en Slagroom.. liefste niet uit een bus,, maar slagroom die je zelf moet kloppen,.. dat is wat steviger.. je maakt het deeg van de cake mix klaar.. je vet dan de ovenplaat in,.. en doet daar de cakemix op.. dus over de hele ovenplaat.. je doet hem in de oven op de temperatuur dat op de verpakking staat.. (hij kan wel niet zo lang in de oven als dat op de verpakking staat, je moet dan gewoon van te voren blijven kijken totdat hij mooi goudbruin is bovenop).. dan wanneer hij klaar is,, laat je hem even afkoelen.. als hij is afgekoelt,.. dan snij je de bananen in kleine schijfjes.. van ong 1 cm dik.. die leg je verdeeld over de helecake.. wel lekker veel erop leggen.. en als je dat gedaan hebt, dan klop je de slagroom,, en verdeel je die ook over de cake heen.. ook lekker dik.. dan kan je met de tanden van een vork over de slagroom gaan in banen,, en ziet de cake er echt mooi en lekker uit.. echt iedereen is altijd dol op die cake.. als mensen jarig zijn vragen ze nog.. of we zo'n cake voor ze willen maken haha
oke met de totiala panekoeken maken wij altijd panekoek in smeren met kruiden kaas (bij alle resepte) dan in het miden geroorte zalm en op rollen of dan in het miden salamie of cervelaat en dan op rollen of dan in het miden ham en daar op een augurk en dan op rollen je kan ook op de pannenkoeken sate saladen of eieren sladen doen. en dan op rollen wat ook erg leuker is is kleine sandwichs je koop van dat vierkant brood smeerter eiersalden op en snijt ze in 4 of je bakt eerst bacon en dan doe je dat er op met daar onder kipfilet, en snijt ze dan in 4 of je maakt van honing en dan een beetje mosterd een honing mosterdresing. (kan je voor nog veel meer gebreuken heerlij) daar smeer je de broodjes mee in. dan kaas en ham en pijn boompitjes en deze snij je in 4 of je doet brie en spek op een broodje deze even in de oven. dan die honginmosterst er op en dan in 4 wat het ook goed doet is tostjes met paling of zalm en haring
cocktailprikker en dan cherry tomaatje, blaadje basilicum en minimozarellabolletje etcetc. Beetje peper, zout en olijfolie erover en klaar is kees. bladerdeeg hapjes: snijd bladerdeeg in reepjes, draai ze twee keer rond (als een wokkel) en dan bakken. Je kan er sausjes bij serveren (lekker ketchup of een kaasdip ofzo). tortilla chips, hier een beetje salsa op doen (potje van doritos ofzo), klein plakje kaas erop en dat laten smelten in de oven. Makkie en lekker!