Baby 5,5 maand potjes vanaf 6 maanden?

Discussion in 'Voeding' started by Nikki23, Feb 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

May 26, 2007
    1,922
    1,906
    113
    Zoals mijn titel al zegt: mag ik mijn zoontje van ruim 5,5 maand al maaltijdpotjes olvarit van 6+ ,waar dus ook vlees bij inzit,geven? Hij lust de potjes namelijk heel graag en als hij wat meer eet kan ik de fles die hij daarna krijgt wat beter afbouwen. Dan kan ik eind volgende week overgaan op opvolgmelk.
    Want hij zit nu nog over de 800 cc melkvoeding en dan mag je nog niet over op opvolgmelk? (Hij zit nu op 4 voedingen: 2x 210/7 en 2x 180/6 waarvan hij van die na de de warme hap soms 50 cc laat staan).
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle kreeg de 6 mnd potjes vanaf 6 mnd, en toen zat hij idd nog op 5 flessen in de eerste week. En toen had ik al de opvolgmelk. Ik denk zelf dat het niet zoveel kwaad kan om meer dan 800 cc te geven omdat het maar maar voor een korte periode was.

Je kunt natuurlijk nog een keer een pak van de 1 kopen, en daarbij de potjes van 6 mnd geven. Op het moment dat hij dan 4 flessen vam 180/60 heeft, kun je over op de opvolgmelk. Ik heb ook het idee dat de opvolgmelkmeer vult. Eigenlijk was dat ook mijn bedoeling maar manlief had heel enthousiaist al de nummer 2 meegbracht, want hij was toch al 6 mnd.. :) :)

3. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    gewoon lekker gaan overstappen hoor...hebben wij ook gedaan en Teun heeft er geen last van gehad...zou wel een beetje de combinatie's uitzoeken van de groenten die je nu ook hebt....het is wel wat grover dus weet niet hoe hij met stukjes zit en zijn kokhalsrefelx dus......suc6 met uitproberen

4. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

May 26, 2007
    1,922
    1,906
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Ik haal straks dus de potjes 6+. Met de stukjes die erin zitten zal het wel meevallen. Ik heb hem vanochtend voor het eerst een geprakte banaan gegeven i.p.v gepureerd en die ging er helemaal in!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hoeft echt niet al helemaal naar het minimu qua melk afgebouwd zijn om naar opvolgmelk te kunnen hoor!
    Zodra je opvolgmelk geeft drinken de meeste kinderen al minder, omdat er aan opvolgmelk zetmeel is toegevoegd om het verzadigender te maken.

Liever even een weekje of wat wat meer melk dan gemiddeld dan je kind meteen al bijvoeding geven waar het misschien veel sterker op kan reageren. Uiteindelijk hoef je pas met 6 maanden te beginnen met de introductie van bijvoeding!

6. Niet meer actief

Je mag met 4 maanden beginnen met bijvoeden. Dit is een eigen keuze. De 6 maandenpotjes kan je ook vanaf 5,5e maand geven. Dit is ook een eigen keuze!
    Ik heb die keuze gemaakt en mijn dochter heeft er nooit problemen door gehad.

Share This Page