Hapjes

Discussion in 'Voeding' started by debzie1984, Dec 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

Sep 22, 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Heb even een vraagje over groentje- en fruithapjes. Ik ben echt een keukenprinses van niks maar wil voor Tess nu toch zelf hapjes gaan maken die ik ook kan invriezen. Heb overal gezocht naar "recepten" maar er staat nergens bij wat ik wel en niet kan invriezen en zelf weet ik dat gewoon echt niet :( Hebben jullie wat voorbeelden voor me???

Groetjes Debzie

2. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Ik heb het altijd een beetje op gevoel gedaan. Dus een hele bloemkool gekookt en aardappels erbij waarvan ik dacht dat dat wel in verhouding stond. Alles bij elkaar, wat kookvocht erbij en pureren maar. In bakjes verdelen en klaar! Dit deed ik in het begin dus alleen met bloemkool, worteltjes en boontjes, de lichtverteerbare groentes zeg maar. Later ben ik dat gaan uitbreiden met witlof, bietjes, spinazie, etc. Fruit invriezen heb ik zelf nooit gedaan, één keer geprobeerd, maar dat kwam er toen zo 'snotterig' uit. Dat deed ik dus gewoon maar per keer vers pureren. In het begin nog niks gemengd, maar eerst 3 dagen banaan, dan weer 3 dagen peer, etc. om te wennen aan de smaak.

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Albert Heijn heeft een boek dat heet opperdepop en daar staan veel leuke ideeen voor hapjes in.

Ik zou echter wel gewoon beginnen met pure groente. Gewoon broccoli, boontjes ed en een paar dagen achter elkaar hetzelfde, reageert je kleine dan ergens allergisch op dan weet je direct waarop.

Share This Page