Wij hebben de medium nu 2 1/2 jaar.... Hij sliep heerlijk in het begin, maar om eerlijk te zijn... Ze zijn nu al onwijs ingezakt. We zouden eigenlijk wel weer een keer toe zijn aan nieuwe helaas, lijkt me niet de bedoeling nu al eigenlijk... Dus nee wij zouden ze niet opnieuw kopen.
Jip wij hebben die! Sliep in het begin heerlijk maar ik weet niet zo goed wat ik er nu van moet vinden... (ongeveer 4 jaar oud). Aan de ene kant ligt het matras gewoon heel lekker, niets op aan te merken. Maar de laatste periode slapen we beide slecht. Ik wordt weer vaak met hoofdpijn wakker en beide totaal niet uitgerust en nog doodmoe na 8 uur slaap. We weten dus niet goed of dit door de matrassen komt of dat dit een andere oorzaak heeft. De matrassen zien er verder nog goed uit. Niet doorgezakt o.i.d.
hmm, wisselende ervaringen dus. Een matras moet inderdaad wel langer mee kunnen dan 2,5 a 4 jaar. Als ik hem ga kopen, ga ik sowieso voor de harde variant. Jingle, hoe lang heb je het matras?
Wij hebben 2 weken geleden op advies van de Ikea medewerker de Hyllestad (medium) gekocht. Nu ging een week later mijn schoonzus ook voor matrassen en toen werd hen verteld dat de matrassen die wij hadden, helemaal niet geschikt waren voor ons (ik hernia, man buikslaper en beide aan de (te) zware kant). Dus mijn man terug naar Ikea om navraag te doen en het bleek idd dat wij helemaal niet de Hyllestad hadden moeten nemen! Dus hij was echt flink over de zeik, de Hyllestad is toch nog 199 per stuk (wij hebben 2x 1 persoons van 90x200) dus in totaal 398. Ze hebben alles besproken en men kwam tot de conclusie dat ook wij eigenlijk de Henneng zouden moeten hebben, de stevige. Maar goed, die zijn ook 200 euro per stuk duurder! Dus even 400 extra ophoesten. Sja, dat hebben we niet zo even op de plank liggen, wij moeten daar ook voor sparen. Maar uiteindelijk hebben ze een deal gesloten en mogen we ze met 200 euro bijbetaling omruilen voor de twee Hessengs. We hebben ze nog niet geruild, maar nu lees ik hier weer de wisselende ervaringen en dat zet me toch weer aan het denken. Dus ik lees echt nog even mee!