Hallo Heidi, Mijn zoontje is morgen 5 weken oud. Hij drinkt vanaf het begin best goed aan de borst, maar wel zeer onrustig af en toe. Soms hapt hij meteen goed aan en drinkt dan met een goed vacuum. Hij moet wel flink "kloeken" om het bij te houden met drinken, maar dat lijkt niet zo'n groot probleem. Soms is hij ook echt wel een paar minuten aan het happen en loslaten voor hij mijn borst goed pakt, dit tot frustratie van zoon en mijzelf... Dit gebeurt in verschillende houdingen, gewoon zittend en ook liggend... Het gebeurt ook zowel met een volle borst als met een wat legere. Heeft je misschien een tip over hoe ik dit makkelijker kan maken?
Jullie mogen nog afstemmen op elkaar en leren. Als je soms wat vollere borsten hebt, kan dit lastig zijn voor je kindje. Laat als het kloeken zo hard gaat even de melk gewoon in een spuugdoekje ofzo af lopen. Dan de borst drogen en opnieuw aanleggen. Nu kan je kindje misschien wat rustiger de voeding tot zich nemen. Bij aanhappen en loslaten zorgen voor een goede diepe hap (zodat hij voelt wat hij moet voelen in zijn mondje om tot drinken over te gaan) Ook kan het helpen op momenten dat de melk niet snel stroomt om even lichte borstcompressie toe te passen: Houd de borst op 1 plek vast en geef druk. Vasthouden tot hij stopt met drinken. Succes!
Hoi Heidi, Dank je wel, het wat weg laten lopen doe ik nu inderdaad sinds een aantal dagen en dat werkt goed, alleen heb ik dan een hard huilend kind bij me, want zodra hij zich meldt wil hij ook meteen drinken... maar goed, hij zal toch even geduld moeten hebben Verder gebruik ik borstcompressie sowieso regelmtatig en ook dat lijkt te helpen, fijn! De diepe hap daar zal ik eens extra op letten, dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan. Hartstikke bedankt in elk geval!